سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

    پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله، لشگری را به جنگ فرستاد ، چون برگشتند فرمود:
   «آفرین باد به گروهی که به جای آوردند جهاد کوچک را، و به جای ماند بر آنها جهاد بزرگ. گفته شد: ای پیغمبر خدا! چیست جهاد بزرگ؟ فرمود: جهاد نفس است»

   پیامبری که اسوه نیکویی برای جهانیان است به جهاد نفس پس از مجاهدتی سخت با دشمن کافر امر می فرماید. پیامبری که میراثی عظیم در تمام زمینه های زندگی برای ما به ارمغان آورده... پیامبری حریص برای مومنین و رحمتی برای جهانیان و توصیه هایی گرانسنگ برای همیشه ما...
  و اما نفس انسان از عالم غیب و ملکوت است و دارای مقامات و درجات... حضرت امام خمینی (ره)، فرزند زمانه پیامبر اعظم
صلی الله علیه و آله این چنین نفس را به تصویر می کشد:

   «و از برای هر یک از مقامات و درجات آن جنودی است رحمانی و عقلانی که آن را جذب به ملکوت اعلی و دعوت به سعادت می کنند، و جنودی است شیطانی و جهلانی که آن را جذب به ملکوت سفلی و دعوت به شقاوت می کنند.
و همیشه بین این دو لشگر جدال و نزاع است، و انسان میدان جنگ این دو طایفه است: اگر جنود رحمانی غالب شد، انسان از اهل سعادت و رحمت است و در سلک ملائکه منخرط (آراسته به نعم الهی) و در زمره انبیا و اولیا و صالحین محشور است و اگر جنود شیطانی و لشگر جهل غالب آمد، انسان از اهل شقاوت و غضب است، و در زمره شیاطین و کفار و محرومین محشور شود.»
(چهل حدیث،ص5)

و این جهاد با نفس ادامه دارد تا آنجا که در دامن مولا و امامان به شهادت رسیم...

پی نوشتـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر خدا بخواهد و تمایل دوستان باشد، روند این پست ادامه خواهد داشت...


[ یکشنبه 90/11/2 ] [ 1:2 صبح ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 612864