سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

«عبادات قالبیه و شرعیه {مانند وضو ،نماز و غسل} اگر به آداب صوریه و باطنیه آید، مورث (باعث) تهذیب باطن شود، بلکه بذر توحید و تجرید در روح حضرت روح اللهافشاند، چنانچه تهذیب باطن، قوه تعبد را قوی و به حقایق توحید و تجرید، انسان را می رساند، و سرّ توحید، باطن را مهذب و جنبه عبودیت را کامل نماید. از این جهت، انسان سالک باید در هر یک از نشئات ثلاثه نفس(ملک و دنیا، ملکوت و برزخ، جبروت و آخرت) ، قدم راسخ داشته باشد و از هیچ یک ، هیچ گاه غفلت نکند.
ممکن است انسان را، یک نظر به نامحرمان یا یک لغزش کوچک لسانی، مدتها از سرایر و حقایق توحید باز دارد و از حصول جلوات محبوب و خلوات مطلوب –که قرة العین (نور چشم) اهل معرفت است- باز دارد. پس وقوف در هر یک از مراحل و مراتب ، و بی اعتنایی و قلت مبالات به هر یک از نشئات، موجب حرمان از سعادت مطلقه است و از دامهای ابلیس است.
مثلا کسانی که اهل مناسک و عبادت ظاهریه هستند{مانند نماز و روزه و ذکر} وشدت مبالات و اعتنا به آن ندارند، شیطان عبادات صوریه را در نظر آنها جلوه دهد، و همه کمالات را در نظر آنها منحصر و مقصور در همان عبادات و مناسک ظاهریه کند و دیگر کمالات و معارف را از نظر آنها بیندازد، بلکه آنها را نسبت به آنها و صاحبان آنها بدبین کند.»
(شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص68)

مراقبت بیشتری نیاز است در این جامعه که هر لحظه آن شیطانها در کمین اند... خداوند کمکمان نماید...


[ چهارشنبه 90/12/3 ] [ 8:17 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 613148