سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

در بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام‌ دو نکته بیشتر از بقیه به چشم میخورد؛ یکی تاکید بر خط امام و دوری از تفسیرها و برداشتهای غلط از آن و دیگری عدم خوش بین بودن به مذاکره با آمریکا.

در باب نکته اول، حضرت آقا تاکید بر جهتگیری های نظام و انقلاب بر اساس شاخص های امام می کند و میفرمایند « بنده در روز چهاردهم خردادِ امسالدر سالگرد رحلت امام بزرگوار (رضوان الله تعالى علیه) در مرقد مطهر ایشان، جهتگیرىهاى انقلاب را بر اساس قرائت امام - که براى ما معتبر و حجت است - شرح دادم. جهتگیرى در سیاست داخلى، جهتگیرى در سیاست خارجى، جهتگیرى در عرصهى فرهنگ، جهتگیرى در عرصهى اقتصاد را مفصلاً گفتم؛ اینها مستند به بیانات امام و نصوص امام (رضوان الله تعالى علیه) است.»

و ادامه می دهند که « همه امام را قبول دارند؛ همه امام را به عنوان شاخص، انتخاب میکنند. گاهى تفسیر غلط از امام میشود، تفسیر غلط از جهتگیرى مورد نظر امام انجام میگیرد؛ که این هم چیز بدى است و خطرناک هم هست.»

امام خمینی و امام خامنه ای

بیانات و پیامهای امام خمینی (ره) در صحیفه امام موجود است و امری واضح است، پس چرا بعضی افراد تفسیر و تعبیرهای غلط از امام ارائه میدهند؟! چرا همین افراد در بعضی زمانه ها خاطراتی عجیب از خود و امام مطرح میکنند و دنبال نتیجه مطلوب و منافع خود هستند؟! و عجیب تر اینکه همین آقایون دم از دیدن امام در خواب می گویند!! جالب اینجاست که همین افراد امام را در عکسها بیشتر میپسندند و او را یک بعدی به مردم معرفی میکنند! تا جایی که حرفهایی را به امام نسبت میدهند که متن صرییح بیانات ایشان متفاوت است!!

مشکل کجاست؟؟ چرا این امر خطرناک رخ داده که رهبر انقلاب باید تذکر آن را بدهد؟

مشکل اینجاست که رهنمودهای امام به خوبی در جامعه مطرح نشده است و همه در این امر مقصرند ... از مسئولین گرفته تا صدا و سیما و حتی خود ما که مدعی هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای راه حلی آسان ارائه میدهند که « خوشبختانه بیّنات امام جلوى چشم ما است؛ بیانات امام، صداى امام، نوشتهى امام، آثار امام، جلوى چشم ما است. آن روز عرض کردیم که وصیتنامهى امامکه یک مجمل و موجزى است از جهتگیرىهاى امام، دم دست همه است. بنابراین جهتگیرىها مشخص است. ما در شناخت جهتگیرىها، هم مشکلى نداریم، هم احتیاج به این نداریم که حالا بنشینیم یک چیزى را مشخص کنیم.»

پس راه، مرور بیانات امام (ره) و انعکاس و بازنشر آن در جامعه است که امری سخت نخواهد بود، چون ساده و روان و گویاست.

در بحث نکته دوم که همان مذاکره با آمریکاست، فرمودند « سالها است که میگویند میخواهیم مذاکره کنیم؛ این یک فرصتى نیست که براى ما بهوجود آوردند. من اول سال گفتم که خوشبین نیستم. »

این قضیه هم امری واضح دارد؛ هیچ فرد یا گروهی حاضر نیست با فرد یا گروهی که به غیر منطقی بودن، صادق نبودن و زورگو بودن مشهور است، کنار بیاید و با حتی با او مذاکره کند. تجربه ثابت کرده، آمریکایی ها در راه رسیدن به منافع مادی شان حتی جان میلیونها انسان برایشان اهمیتی ندارد چه رسد به اینکه بخواهند حقی برای فرد یا گروهی قائل باشند.

در این رابطه اگر به بیانات امام که جهتگیری ماست برگردیم میبینیم که ایشان فرمودند «البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم» و همچنین فرمودند « ما درصدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم، و نظام اسلام رسول اللّه- صلی اللّه علیه و آله و سلم - را در جهان استکبار ترویج نماییم»

یک سوال جدی باقی است... پس چرا عده ای وقتی تنها حرف از مذاکره مطرح می شود، چنان وامانده میشوند که آب از کنار لبانشان سرازیر میشود؟!

و در آخر رهبر انقلاب تذکر میدهند که «توجه به این جهات باید از سوى مسئولین و دولتمردان وجود داشته باشد.»

و این نکات و مسئولیتها متوجه دولت بعدی و منتخب ملت حجت الاسلام و المسلمین روحانی است.


[ جمعه 92/5/4 ] [ 9:58 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 98
کل بازدیدها: 612796