سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

یک مشکل جدی که ما درگیر آن هستیم، نفهمیدن دین به صورت کامل است! در زندگی واقعی مان «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» هستیم! باور نکرده ایم که دین همه دین است و حقیقت قرآن و اهل بیت را نفهمیده ایم!

و به طبع این نگرش، زندگی مان و سبک آن را شکل میدهیم و پر واضح است که زندگی ای که بر طبق معیار و سنتهای الهی نباشد، با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

مثلا در قضیه ازدواج که یکی از تصمیمات بزرگ هر فرد می باشد، درآمد و شغل عالی، مهریه بالا، چشم و هم چشمی و ... که با مفاهیم دینی سازگاری ندارد، را وارد کرده ایم و این کار را برای جوانان سخت یا بسیار سخت کرده ایم!! انگار که آیه 32 سوره نور را فراموش کرده یا اصلا نشنیده ایم که خداوند متعال می فرماید « مجردهایتان را ازدواج دهید و غلامان و کنیزان درستکارتان را، اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خویش بی نیاز خواهد کرد و خدا گشایشگر داناست». می بینیم مشکلاتی که بر اثر ازدواج دیر بر فرد و جامعه تحمیل میشود و بعد هزینه های بیشتری میکنیم تا این مشکلات خود ساخته! را از بین ببریم!! عجبا از رفتارمان...

در قضایای دیگر نیز این مشکل جاری است؛ در مسایل سیاسی-فرهنگی جامعه که بر تمام ابعاد زندگی یک فرد موثر است، آنچنان که باید درست عمل میشود. بعضی یا بی خیال هستند یا به افراط عمل میکنند! از کنار مباحث سیاسی به آسانی میگذرند انگار که چیزی ندیده اند و یا آنقدر درگیر این مباحث میشوند که هدف برایشان توجیه کننده هر غلطی میشود! مثلا اصلاح طلبان در سالهای گذشته تقوای سیاسیرا رعایت نکردند! در بین خودشان افرادی افراطی هستند که هیچ تذکری درباره سخنان و عملکرد افراطی شان به آنها نمیدهند با اینکه از روحانیونی هم بین آنها وجود دارند!! که این عدم رعایت تقوای سیاسیمنجر به فتنه و کودتای 88 از سوی آنها شد!

امام خمینی

خداوند متعال در آیه 59 سوره نساء می فرماید « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ...». آیهخطاب به ایمان آورندگان است!عدم توجه به بیانات بزرگان از معصومین علهم السلام گرفته تا رهبران این عصر، امام خمینی و امام خامنه ای نیز یکی از معایب بزرگ مسلمانی ماست!

آنجا که امام (ره) میفرماید : « شهادت امیرالمومنین (ع) و نیز امام حسین(ع) و حبس و شکنجه و تبعید و مسمومیتهای ائمه (ع) همه در جهت مبارزات سیاسی شیعیان علیه ستمگریها بوده است، و در یک کلمه، مبارزه و فعالیتهای سیاسی، بخـش مهمی از مسئولیتهای مذهبی است.» نمونه های این کلام که برگرفته از رفتار و سنتهای الهی است، در سخنان بزرگان زیادی یافت می شود.

امید است که بیشتر به فعالیتهای سیاسی و مبارزه با استکبار اهمیت دهیم تا در آن دنیا برای سوالات سخت جوابی داشته باشیم.


[ جمعه 92/6/1 ] [ 12:44 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 611775