سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

نگرانِ امیدوار

متاسفانه روندی در رسانه ها و حتی صدا و سیما وجود دارد که بیانات مقام معظم رهبری به درستی پخش نمی شود! یک روز روی قسمت کوتاهی از آن تاکید می گردد و درشت نشان می دهند و بعضی از قسمتهای بیانات ایشان را حتی یکبار پخش نمی کنند، مبادا به کسی از مسئولین بر بخورد!

در بیانات رهبری نظام با اساتید دانشگاه نگرانی درباره پیشرفت علمی موج می زد! «آنچه من را دچار دغدغه میکند، این است که ما این حرکتمان هنوز به نقطه‌ى ثبات نرسیده است.»

ایشان اشاره به زمانی کردند که مسئولین آن زمان با شعار توسعه سیاسی ، بازی های سیاسی را در دانشگاه ها رواج داده بودند! و نگران تکرار خطا های آن زمان و در نتیجه عقب گرد هستند؛ «و در یک دورانى دیدیم این را و گذراندیم این دوران را که در داخل وزارت کسانى بودند که در مقابل حرکت علمى و پیشرفت علمى مانع‌تراشى میکردند» و فرمودند «اینها نباید تکرار بشود؛ دانشگاه در اختیار کسانى قرار نگیرد که پیشرفت علمى را به هیچ مى‌انگارند؛ به آن اهمّیّت نمیدهند؛ دانشگاه در اختیار کسانى قرار بگیرد که عاشق پیشرفت علمى کشورند؛»

حضرت آیت الله خامنه ای به اعتقاد دوست و دشمن مدیری مدبر و باهوش و فرزانه هستند که به زوایای گوناگون عرصه های راهبردی کاملا اگاه هستند. و سلیقه های مختلف ایشان را همیشه فصل الخطاب تمام قضایا معرفی نموده اند.

امام خامنه ای

به راستی چرا رهبری اینگونه ابراز نگرانی می کنند؟ مگر چه اتفاقی در روند حرکت علمی کشور افتاده است که رهبری چنین به ابراز دغدغه می پردازند؟ اگر اشتباهاتی رخ نداده، آیا لزومی به ابراز این بیانات هست؟

پاسخ به این نوع سوالات آسان است... سال قبل نیز هنگامی که معاون علمی رییس جمهور تغییر یافت، رهبر انقلاب هشدار دادند که «مبادا کارهای قبلی متوقف شود!»

وقتی می بینیم که رییس جمهور منتخب یازدهم که این ریاست را به جناح های گوناگون تا حدودی بدهکار است، و مجبور می شود هر وزارتی را به جناحی بدهد و وزارت علوم را در اختیار افرادی قرار داده که سابقه اغتشاش در فتنه سال 88 و همچنین فتنه سال 78 دارند و دانشگاه ها را دچار سیاسی بازی چند گروه منحله قرار دادند، هر انسان منصفی نگران می شود که این افراد با همان تفکر غلط غربی همان اشتباهات و خطاهای جبران ناپذیر را به کشور تحمیل نمایند!

حجت الاسلام روحانی 2 بار افرادی را برای وزارت علوم معرفی نمودند که هر 2 در فتنه سال 88 و تحریک دانشجویان به اغتشاش حضوری جدی داشتند و هنگامی که این دو نفر رد شدند و نفر سومی معرفی شد و قولهایی داد و رای آورد و زیر عهدش زد و همان دو نفر را به معاونت خودش برگزید و افرادی مساله دار را برای ریاست دانشگاه ها انتخاب نمود، این نگرانی برای هر کسی که دغدغه دین و انقلاب را دارد، ایجاد می شود.

کسانی مسئول می شوند که شناخت صحیحی از کشور و پیشرفتهای آن دارند و رهبر انقلاب بیان می دارد که « یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک «تور نظامى» براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسّفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک «تور علمى»  بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف. »

و این نقطه ضعف بزرگی برای کسی است که خود را قهرمان دیپلماسی کشور بداند و حتی نداند که ما چه کرده ایم و کجای کاریم و حتی در زمینه دانستن توانایی ها از دشمنان نیز عقب تر است! آن وقت این افراد می خواهند تحریم ها و مشکلات را حل نمایند!!

اگرچه ما نیز همانند رهبر فرزانه مان که دنیای اسلام را مدیریت می نمایند، امیدوار به آینده ای درخشان هستیم و معتقدیم که این دوران نیز خواهد گذشت و با کار جهادی و مخلصانه خواهیم توانست فضای جدیدی بسازیم تا شعار اسلام ناب محمدی در تمام جهان پخش گردد. ان شاءالله.


[ جمعه 93/4/13 ] [ 6:55 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 611782