سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

همه درباره مالیات چیزهایی شنیدیم، و بیشتر درباره فرار مالیاتی شنیده ایم و چقدر که مالیات نمی دهند!

و چقدر گلایه می کنیم از این افراد و گروه هایی که مالیات نمیدهند!

اما آیا هنگامی که خودمان بخواهیم مالیاتی پرداخت نماییم چه برخوردی می نماییم؟!

متاسفانه سیستم ادارات دولتی ما به صورت کامل پاسخگو، کارآمد و بهره ور نیست.سیستم از افراد تشکیل گشته و در این میان نیروی انسانی موثر و مدیریتی قوی و متعهد می تواند سیستم را به اهداف خود نزدیک تر سازد و آن را به بهره وری بالا رساند.

سازمان امور مالیاتی هم از این وضعیت رنج می برد! اگرچه در این سالها کارهایش را به سمت الکترونیکی شدن پیش برده اما مشکلات به قوت خود باقی است...

مالیات

در برنامه های بالا دستی کشورمان تاکید بر تکیه به درآمدهای غیرنفتی شده است و مهمترین درآمد غیرنفتی همین مالیات است که از مردم کشور گرفته می شود. کشورهای پیشرفته (نه کشورهای استعمارگر) نیز از ناحیه درآمدهای مالیاتی و صادرات کالا و خدمات، هزینه های خود را پوشش و به مردم شان خدمات می رسانند.

ما هم باید با فرهنگ سازی در این زمینه چه در حوزه نیروی انسانی سازمان مالیاتی و هم در میان مردمی که می خواهند مالیات بدهند، این مساله را سامان بدهیم.

متاسفانه افرادی که به این سازمان مراجعه می کنند با دید منفی که در جامعه نسبت به این قضیه شکل گرفته و فرار مالیاتی و دزدی هایی که رخ داده به سختی مالیات می دهند و پرداخت مالیات معمولا با تنش هایی همراه است که پرداخت کننده و کارمند را درگیر می سازد بدون اینکه هیچ کدام از این افراد در این مسائل حاشیه ای تاثیرگذار بوده باشند.

می بینیم که ضعف دستگاه ها به راحتی بر کار همدیگر تاثیر منفی می گذارد! به راستی اگر قوه قضائیه برخورد محکمی با فساد اقتصادی می کرد و یا دستگاه نظارتی دولت با استفاده از اهرم های خود از فساد جلوگیری می کرد و دستگاه فرهنگی کشور (از علما تا دولت گرفته) به وظایف خود درست عمل می کردند، می توانستیم اکنون جزء کشورهای پیشرفته بوده و حتی به عنوان الگو مطرح شویم.

پس اگر بخواهیم طبق برنامه پیش رویم و بودجه را بر مبنای درآمدهای مالیاتی برنامه ریزی کنیم،باید عزمی جدی در تمامی دستگاه ها جهت فرهنگ سازی در این مقوله ایجاد شود و با کار جهادی در مدیریت در این راه حرکت کنیم.

پی نوشت:

1- درباره سختی های مالیات گرفتن سخن بسیار است که چه میکشیم...

2- وقتی با زبان روزه از 7ونیم صبح تا 6 عصر برای مردم توضیح بدهی و برخورد بد ببینی....

3- وقتی همکارانت بیشتر از کار به فکر پاداش و حقوق و ... هستند...

4- وقتی از مدیران حقی طلب میکنی که مثلا مکان کارت مثل بقیه کارمندان دولت باشه و اونها بی خیال....

5- بعد از سخن حجت الاسلام روحانی درباره خالی بودن خزانه، هنگام طلب مالیات میگوییم «مالیات بدهید تا خزانه پر شود و دیگر رئیس جمهور نگوید خزانه ام خالی است» J (هر کاری ترفندی می خواهد)

بگذریم که بلاخره میگذره...

و آخر دعوانا الحمدلله رب العالمین


[ جمعه 93/4/20 ] [ 2:57 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 612834