سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دین کامل و نجات بخش الهی است و بیشتر احکام آن با داشتن حکومت است که جنبه عملیاتی و تکامل انسانیت و به خلیفة اللهی رساندن او می انجامد.

زمانی که حکومت به دست اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه بوده عبرت های فراوانی در تاریخ ثبت گشته است. هنگامی که مردم گوش به فرمان معصوم علیه السلام بودند، پیروزی و پیشرفت نصیب مسلمانان گشته و زمانی که مردم گرفتار تفرق و دوری از حکم ولی امر و دنیا طلبی شدند، کار به جایی رسید که حتی امام به دست کسانی به شهادت رسید که خود را مسلمان می نامیدند!

دوران حضرت امیرالمومنین پر است از گلایه های حضرتش از مردمی که یار او بودند«آگاه‌ باشید که‌ من‌ أکیداً و جدّاً شما را به‌ جنگ‌ با این‌ قوم‌، چه‌ در شب‌ و چه‌ در روز، و چه‌ پنهانی‌ و چه‌ آشکارا فراخواندم‌، و به‌ شما گفتم‌: با ایشان‌ جنگ‌ کنید پیش‌ از آنکه‌ ایشان‌ با شما جنگ‌ کنند. زیرا سوگند به‌ خداوند که‌ با هیچ‌ گروهی‌ جنگ‌ در ته‌ و بیخ‌ خانه‌هایشان‌ واقع‌ نگردیده‌ است‌ مگر آنکه‌ ذلیل‌ شده‌اند... ای‌ شبیهان‌ به‌ مردان‌ که‌ مردانی‌ در میان‌ نیست‌! اندیشه‌هایتان‌ همانند اندیشه‌های‌ کودکان‌ است‌، و عقلهایتان‌ همانند عقلهای‌ نوعروسان‌ بزک‌ زده‌ در درون‌ حجله‌هایشان‌! هر آینه‌ حقّاً و حقیقةً من‌ آرزو داشتم‌ که‌ شما را اصلاً ندیده‌ بودم‌ و نشناخته‌ بودم‌... خداوند بکشد شما را که‌ دل‌ مرا از چرک‌ و خون‌ انباشتید، و سین? مرا از غیظ‌ و غضب‌ مشحون‌ ساختید، و به‌ واسط? مخالفتها و عصیانتان‌ و به‌ واسط? خِذلان‌ و تنها گذاردن‌ و عدم‌ اِعمال‌ عزَّت‌ من‌ رأی‌ و نظریّه‌ام‌ را بر من‌ تباه‌ نمودید.... ولیکن‌ کسی‌ که‌ امرش‌ را اطاعت‌ نکنند از اندیشه‌ و رأی‌ اصیل‌ او چه‌ ثمره‌ای‌ مترتّب‌ می‌گردد؟!»

امام خامنه ای بهشت

در زمانهای گوناگون چنین مردان نامردی در اطراف زمامدارن نیک یافت شده اند و اکنون نیز در حکومت جمهوری اسلامی ایران چنین افرادی در میان مردم و حتی مسئولین رده بالا به راحتی پیدا می شوند، اگرچه مردم ما به فرموده امام خمینی از مردم عهد رسول الله و زمان امیرالمومنین خیلی بهتر هستند.

مگر نبود تحمیل حکمیت به امام علی و تحمیل صلح به امام حسن و به مسلخ کشاندن امام حسین علیه السلام و کشاندن امام رضا به مرو و دیگر ائمه که بر خلاف میل شان تصمیم به امری گرفتند!

و مگر نبود تحمیل جام زهر به امام خمینی در جریان پایان جنگ در صورتی که امام پس از آن نیز به ادامه مقاومت در برابر دشمن بعثی اصرار داشت، و تحمیل فتنه 78 و فتنه 88 به رهبری انقلاب...

همه این خطاها و جنایات توسط کسانی رخ داده که از نزدیکان این بزرگان به شمار می رفتند!

اکنون نیز وضعیت به همان گونه خواهد بود اگر ما عبرت نگیریم و باز هم اشتباهات آن مدعیان را تکرار کنیم! مردم و مسئولین باید به گونه ای عمل کنند که رهبری معظم مجبور نشوند در مسائل جزئی وارد شوند!

مثلا در حوزه فرهنگ تفکر سکولاری در میان مسئولین حکمفرما باشد و یا آنقدر جناح فرهنگی مومن کم کاری نماید که مجبور به تذکر شوند! و یا حوزه سیاست خارجی آنقدر کوتاه بیایم که رهبری بر خلاف رویه گذشته مجبور شوند در جزئیات مداخله نمایند و سخن از حداقل 190هزار سو غنی سازی و  عدم تعطیلی تحقیق و توسعه هسته ای بنمایند! و یا در حوزه علم افرادی افراطی مسئول شوند تا رهبری ابراز نگرانی از عدم رشد علمی کنند! و یا مدعی دیگری 11 روز خانه نشینی کند تا رهبری حکمی دهد!

به روشنی میبینیم که کوچکترین خطای خواص خواسته یا ناخواسته ضربات جبران ناپذیری بر پیکره حکومت اسلامی وارد می کند! ما هم از این خطاها دور نیستیم! ارتباط با خدا را باید قوی کنیم و مبانی تفکر خودمان را اسلامی سازیم و بر محور ولایت فقیه وحدت داشته باشیم بیان نیک او را به جان گوش کنیم نه فقط شعار دهیم و دیگر اجازه ندهیم خواص خطاکار با رای ما به صحنه قدرت بازگردند.


[ شنبه 93/4/28 ] [ 4:3 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 611821