سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه محرم با حضرت اباعبدالله الحسین و حرکت جهادی اش شناخته می شود. امام حسین در ابتدای حرکتش فرمود « إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب» خلاصه این فرموده و حرکت امام حسین، اصلاح امت جدش و اقامه امر به معرف و نهی از منکر بر اساس روش جد بزرگوارش و پدر گرامیش بود که با خون خود و یارانش اسلام را احیا کردند.

اکثر کسانی که در حجاز و عراق و شام آن زمان بودند، مسلمان بودند؛ نماز می خواندند، حج می گذاردند و به زیارت پیامبر میرفتند اما امام جهت امر به معروف همین مسلمانها قیام نمودند! چرا؟!

زیرا همین مسلمانان! تزویر و ظاهرگرایی را با اسلام ناب محمدی مخلوط کرده و برداشتها و به دنبال آن منافع خودشان را دنبال می کردند!

امروز نیز پس از 14 قرن همین تزویر را با ظاهر و شعاری از اسلام به عوام نشان میدهند! یکی با آیات جهادی قرآن و در عمل کشتن مسلمانان(داعشی ها) ، یکی در ظاهر خادم الحرم مکه و مدینه(سعودی ها) و برخی در ظاهر سکولاریسم که نمونه این آخری در اکثر کشورهای مسلمان به چشم می خورد!

این جریانات دارای افراط و تفریط بوده و در طی زمان نمونه های ضعیف و یا قوی آن را مشاهده می کنیم! تکلیف دو نمونه اسلام ظاهری که معلوم است اما اسلام سوم کمی پیچیده به نظر می رسد، اگرچه ممکن است برخی از آنها نیت خیر داشته باشند اما در گفتار و عمل کشور را به سمت الگوهای غلط می برند!

پیشرفت یا توسعه

این نوشتار حتی قصد بی احترامی به شخصی را ندارد، اما سخن گفتن عوام با سخن گفتن خواص خیلی تفاوت دارد! خواص می فهمد که چه میگوید و چه میکند و به کجا میخواهد برسد! به همین جهت استفاده از کلمات برای خواص بار معنایی دقیق خودش را دارد، چون ما دیده ایم که همین خواص با نیرنگ و تزویر مردم عوام را چگونه به کشتن فضیحانه پسر پیامبر کشاندند!

رئیس محترم جمهور در سخنرانی شهر زنجان به محرم و به قضیه امر به معروف و نهی از منکر اشاره نمودند و پس از آن «توسعه» را معروف و «فقر و بیکاری» را منکر معرفی کردند!

همه ما به خوبی میدانیم «توسعه»، کلمه ای جهانی و بار معنایی غربی دارد که در آن به عدالت و مساوات بین مردم چندان توجهی نمی شود! نمونه های عملی کشورهای توسعه یافته را نیز به خوبی و شفافی در جهان دیده ایم! مثلا آمریکا کشوری است توسعه یافته که از نابودی بومیان آن و برده کردن مردم آفریقا و کشتار و غارت کشورهای جهان سوم به اینجا رسیده و اکنون نیز با قدرت دلار و سلاح های جنگی اش به این توسعه یافتگی ادامه میدهد و در داخل نیز با اسراف فراوان و مردم بیکار و زندانیان فراوان مواجه است و مردمش به خاطر گذران زندگی مجبورند 3 شیفت کار کنند و به مرور در حال له شدن در بین چرخهای صنعت توسعه هستند!

حضرت آقا درباره نفی کلمه توسعه و جایگزین آن می فرمایند: 

« کلمه‌ی «پیشرفت» را ما با دقت انتخاب کردیم؛ تعمداً نخواستیم کلمه‌ی «توسعه» را به کار ببریم. علت این است که کلمه‌ی توسعه، یک بار ارزشی و معنائی دارد؛ التزاماتی با خودش همراه دارد که احیاناً ما با آن التزامات همراه نیستیم، موافق نیستیم. ما نمیخواهیم یک اصطلاح جاافتاده‌ی متعارف جهانی را که معنای خاصی را از آن میفهمند، بیاوریم داخل مجموعه‌ی کار خودمان بکنیم. ما مفهومی را که مورد نظر خودمان است، مطرح و عرضه میکنیم؛ این مفهوم عبارت است از «پیشرفت». معادل معنای فارسی پیشرفت را میدانیم؛ میدانیم مراد از پیشرفت چیست. تعریف هم خواهیم کرد که منظور ما از این پیشرفتی که در فارسی معنایش روشن است، چیست؛ پیشرفت در چه ساحتهائی است، به چه سمتی است. ما این وام نگرفتن مفاهیم را در موارد دیگری هم در انقلاب داشته‌ایم.» (10/9/89)

جالب اینجاست با اینکه نتیجه توسعه را میبینیم باز هم از این واژه استفاده میشود آن هم توسط روحانی ای که رئیس جمهور ماست! و بدتر اینکه جناب روحانی تعریفی هم از این توسعه نکردند! وقتی که غرب با تمام پیشرفتهایش در نوع زندگی درمانده و بسیاری از خودکشی ها در بین ثروتمندانش رخ میدهد باز هم از «توسعه» سخن بگویند و آن را معروف بخوانند آن هم در این برهه!

نمی توان این جمله را در ساده اندیشی تفسیر نمود! آن هم با این همه اصرار بر مذاکره و رفع تحریم به غربی ها از جانب ایشان!

جناب رئیس جمهور خیلی ها خودشان را خون خواه حسین علیه السلام معرفی کردند و او را تفسیر به رای کردند. عبرت بگیرید از این اشتباهات! اینجانب نیز در قالب امر به معروف و قانون اساسی شما را توصیه به خواندن و گوش نمودن و عمل به بیانات رهبری فرا میخوانم! و امیدوارم به فضل خدای تعالی که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة».

ماه محرم ماه تحول است، ماه ولایت پذیری است، ماه عبرت است... پس بسم الله.

 


[ یکشنبه 93/8/4 ] [ 7:13 صبح ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 611738