سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

مذاکرات هسته ای در مرحله نهایی و پایان زمان توافق ژنو است. خوب می دانیم که مذاکرات جهت از بین بردن تحریم ها و پیشرفت صنعت هسته ای در مدت 12 سال چالش ادامه داشته و در دوره های گوناگون با سلایق مختلف به مذاکرات رفته ایم و توافقاتی امضا کرده ایم و تا کنون هیچ کدام از آنها عملیاتی نگشته است، زیرا حریف ایران با اینکه کشورهای ثالث دیگری پا درمیانی کرده بودند، به راحتی با بهانه هایی زیر توافق خود زده است.

در دوره ای تعلیق کامل کردیم و در دوره ای تا غنی سازی 20درصد پیش رفتیم و به اذعان همه، حتی کسانی که در سعدآباد تعلیق را پذیرفتند(دکتر حسن روحانی)، تعلیق کاری اشتباه بود اما تجربه خوبی جهت مشخص شدن چهره بی منطق و عدم صداقت حریف بود!

متاسفانه طی یک سال قبل نه تنها هیچ پیشرفتی در هسته ای نداشتیم که بر اساس توافق ژنو این صنعت استراتژیک در میان تعطیلی و فعالیت به سر می برد! با این تصور که این کار موجب رفع تحریم های گسترده و سخت علیه کشورمان خواهد شد و مذاکرات بی نفع و با ضررادامه یافت!

اما هنگامی که با نگاه صحیح و منطقی و خارج از نگاه حزبی و جناحی به مذاکرات نگاهی می اندازیم، به آسانی متوجه عدم صداقت و عدم توجه به واقعیات توسط دشمن می شویم! آنجا که حتی این عقب نشینی دولت ایران در هسته ای و تعلیق در سطوح مختلف را نمی پذیرند، و خواستار تعطیلی و از بین بردن ماهیت نیروگاه های ما هستند و در مقابل رضایت به تعلیق 2 ساله فقط بعضی(حدود 20درصد) تحریم ها می دهند! و برای آن نیز شروط و قیدهای تو در تو مشخص می کنند!

چالش هسته ای

و مسلما اگر تیم ایرانی به رهنمودهای رهبر و خطوط قرمز پس از توافق بد ژنو توجه نمی کرد، به احتمال قوی تا به حال توافق بدتری برای ایران صورت پذیرفته بود! و این عدم توافق نشانه ای از مقاومت تیم ایرانی در برابر زیادِ زیاده خواهی آنان دارد و این قسمت ادای وظیفه تیم ایرانی جای تشکر دارد.

مسلما از تنور مذاکرات هیچ نانی برای ایران بیرون نخواهد آمد تا هنگامی که این شروط غیر منطقی دشمن وجود دارد و ادامه مذاکرات و شبه تعطیلی هسته ای و پنهان کاری دولت ایران در این زمینه منجر به عقب ماندگی در این صنعت استراتژیک و عدم پیشرفت کلی کشور خواهد گردید.

پس باید با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، دولت ایران به جای اینکه این همه روی توافق با دشمن سرمایه گذاری نماید، به فکر اقتصاد مقاومتی باشد و همان گونه که در طرح تحول سلامت قدم های خوبی گذاشته است در زمینه های دیگر نیز سیاسی بازی و به فکر منافع خود بودن و لجبازی را کنار نهاده و در فکر انجام وظیفه باشد که روزهای سخت و سوالات سخت تری با شدت از آنان خواهند پرسید و چه بد جایگاهی است برای کسی که فقط شعار دهد و عمل نکند و چه افتخاری در تاریخ از آنان خواهد ماند اگر حقوق مردم را ادا نمایند.

و العاقبة للمتقین


[ سه شنبه 93/8/27 ] [ 10:7 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 613076