سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

 «اقتصاد ما دچار این اشکال است که وابسته‌ی به نفت است. ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم؛ دولتهای ما در برنامه‌های اساسیِ خودشان این را بگنجانند

این سخن حکیمانه را رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 92 بین فرمودند. متاسفانه این وابستگی از سالیان دراز باعث کم کاری و دوری از فعالیت جهادگونه در میان مسئولان ما گردیده است. هنگامی که زندگی راحتی داشته باشی و به خام فروشی منبعی بپردازی که سالها تولید آن طول کشیده! همان بچه پولداری که قدر نعمتش را نداند و برای راحتی امروزش منابعش را باد دهد!

متاسفانه این نگاه اشتباه و توجه نکردن به منابع انسانی، درونی و قابل تجدید در دولتهای مختلف وجود داشته است. وقتی که وزیر نفت دولت یازدهم پس از انتخاب استراتژی دولت را افزایش برداشت و صادرات نفت اعلام میکند و شعار کلی دولت بر مبنای رسیدن به توافق در مذاکرات با دشمن اعلام می شود، به وضوح ادامه همین نگاه غلط استراتژیک در ابعاد بزرگتری برای داخل و خارج قابل مشاهده می شود!

و اینجاست که دشمنان نظام اسلامی که منتظر لحظه ای غفلت مسئولین، جهت مقابله با نظام اسلامی هستند، وارد عرصه های سیاسی و اقتصادی می شوند و کشوری را که منتظر پاسخ از جانب آنان می باشد را با چالش مواجه می سازند! و چه بد که مسئولین دولتی خود راه به دشمنان قسم خورده اسلام نشان می دهند!

و ادامه فرصت سوزی و تلف شدن منابع و امکانات و عدم رسیدن به پیشرفت!

برای دریافت طرح کلیک کنید

و باز هم جای شکر آن باقی است که رئیس جمهور پس از کاهش حدود 40? قیمت نفت سخن از توطئه دست نشاندگان استکباری می گوید که به مذاکره با آنان رفته است و در این زمان به جزء خارجی مشکل اذعان می نماید.

متاسفانه وجود این منابع خدادادی با روحیه راحت طلبی بعضی از مسئولین همراه گشته و موجب عقب ماندگی در برخی عرصه ها برای کشور شده است. چه بسا دیده ایم در ادارات دولتی که کارها برای مدت زمان قابل توجهی و به دلایل واهی بر زمین مانده است!

و در مقابل دیده ایم که توجه به نیروی جوان و مومن و همت آنها موجبات چه پیشرفتهایی در تکنولوژی های برتر گشته است و تجربه دفاع مقدس و حضور عناصر بسیجی و جهادی در میدان چه تحولی ایجاد کرده است.

«راه حل وجود دارد، راه حل همین اقتصاد مقاومتى است که ضربه‌هاى دشمن را اوّل کم اثر میکند، کاهش میدهد که این مالِ کوتاه‌مدّت است، در میان‌مدّت و بلندمدّت به حرکت عظیمِ مردم اوج میدهد. اقتصاد مقاومتى این‌جورى است.» (امام خامنه ای-1393/09/06)

امیدواریم دولت با استفاده از راه حل های موجود و تجربه شده، از روشها و سنتهای اشتباه خود تبری بجوید و با کمک خواستن و یاری طلبیدن از عناصر مومن و جوان و انقلابی تحولی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نماید که مطمئنا ما می توانیم.

.........

برای دریافت طرح با کیفیت عالی روی عکس کلیک کنید

 


[ یکشنبه 93/9/23 ] [ 8:34 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 613101