سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از ضروری ترین و مهمترین نقطه شکل گیری هر تمدنی و حیات و نشر آن دارا بودن «مجموعه ای نظام مند و دارای بنیانهای ریشه ای و محکم و خلل ناپذیر و اهدافی استراتژیک و امیدوارانه» است.

انقلاب اسلامی ایران نیز با هدف ساخت یک «تمدن» شکل گرفت و مراحل آن در این دنیای پر هیاهو با نقشه راه پیر سفر کرده و هدایتهای رهبری عزیز در حال سیر به جلو است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان تاکید به حرکت به سمت منابع غنی خودمان جهت این امر داده اند «امروز ما کمبود داریم، ما خلأهای زیادی داریم، شکافهای زیادی وجود دارد؛ و ضمن اینکه منابع داریم، منظومه‌ی فکری نداریم ... ما باید برویم به سمت منظومه‌سازی؛ یعنی قطعات مختلف این پازل را در جای خود بنشانیم، یک ترسیم کامل درست کنیم؛ به این احتیاج داریم.» (1391/08/23)

و در حرم امام روح الله منظومه ای دقیق و کامل را ترسیم و نشان دادند «منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه‌ی فعّالیّت او، همه‌ی منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه‌ی تفکّرات اسلامی استخصوصیّت دیگر این منظومه‌ی فکری که آن را به‌صورت یک مکتب به معنای واقعی کلمه در می‌آورد، این است که منظومه‌ی فکری امام به‌روز بود»(1394/03/14)

و همچنین «شجره طیبه بسیج» که امام نهال آن را غرس نهاد دارای چنین منظومه فکری می خوانند که با چنین اندیشه ای «حوادث شگفت انگیزی» در جهت پیشرفت و حرکت به سمت جامعه آرمانی ایجاد می کنند.

بسیج خامنه ای

به همین دلیل است که رهبری در دیدار اخیر با دولت تاکید به دیدن و استفاده از ظرفیت «بسیج» جهت کمک به دولت و تحقق «اقتصاد مقاومتی» امر فرمودند.

عقل سلیم به ما می گوید که باید جهت تحقق امر ظهور و اقتدار و پیشرفت همه جانبه باید از افرادی بهره برد که دارای چنین منظومه فکری ای هستند، در حالیکه دنیا تشنه چنین تفکری برای رهایی از بندهای گرفتاری و عادات سخیف است.

رهبری معظم فرمودند «اهمّیّت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علّت این بود که یک منظومهی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومهی فکری در حال پیشرفت است. با وجود سعیای که در اخفاء آن و کتمان آن میکنند، این منظومهی فکری دستبهدست میگردد و بسیاری از دلها در دنیا -چه در دنیای اسلام، چه در حدّ کمتری در خارج از دنیای اسلام- [به آن‌] جذب میشوند؛ دلها هنوز متوجّه این منظومه است و این منظومهی فکری همچنان طراوت و تازگی خودش را حفظ کرده.»(1394/06/12)

بنابراین ما در عمل نمونه هایی از این اندیشه متعالی را داریم، و سخت است که به علت «سهل اندیشی و نگاه به خارج» از چنین ظرفیتهایی بی بهره بمانیم و سخت تر آنکه فردا از چگونگی استفاده از «نعمت»ها خواهند پرسید!


[ چهارشنبه 94/9/4 ] [ 11:33 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 613154