سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

29 تیر سالروز پیام امام خمینی (ره) به مناسبت پذیرش قطع نامه 598 و سالگرد کشتار حجاج است 

خوب است قسمتهایی از پیام امام را مرور کنیم و دلایل پذیرش آن را از خود امام بخوانیم

امام خمینی

 

امام خمینی-598

امام

http://yaran14.parsiblog.com/Posts/115/

و همچنین http://yaran14.parsiblog.com/1125384.htm



[ دوشنبه 92/4/31 ] [ 12:4 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

چند سالی است واحد مرکزی خبر تلویزیون مستند های زیبایی به مناسبتهای انقلابی تولید و پخش میکند. مستند «یک نکته از هزاران» هم که رویکردی فرهنگی دارد جزء همین دسته است و تماشایی...
مقداری از موضوع امشب این مستند درباره تلویزیون بود و نارضایتی امام روح الله از صدا و سیما ابتدای انقلاب و انتقاد جدی از فیلمهای خارجی و موسیقی پخش شده از تلویزیون ...
خدا بر درجات امام بزرگوار ما بیفزاید که در جمع مادی ما نیست تا شاهکارهای امروزه آقای تلویزیون را ببیند...

آقای تلویزیون! شما یک نکته میگویی اما هزاران بار مخالف آن عمل میکنی!؟ چه گمان کرده ای؟

###    ***      ###

گفتم حالا که انتقادی کردم و از نکته های حضرت امام شنیدیم خودمون هم مقداری آنها را در زندگی عملی کنیم.
مدتی است، سعی کردیم در زندگی مشترک یک ساله مون از کلام امام خمینی برای خودسازی استفاده کنیم و خدا هم در این زمینه الحمد لله کمکمون کرده.

###    ***      ###

ویژه نامه ای با عنوان «انتظار فرج» قبلا تهیه شده بود که بازنشرش را مفید دانستم...

این ویژه نامه در دو فرمت PDF و doc ارائه شده است؛

در این متن شهید آوینی، امام روح الله و حرکت او را به زیبایی ترسیم نموده و در ادامه حضرت امام (ره) «مسیر نهضت جهانی» را به ما نشان می دهد. همچنین «نامه ای به رییس جمهور» وقت، آیت الله خامنه ای و «یادداشت روزانه» ایشان به همراه شعر«به یاد رفیقان» و همچنین « فکر عمیقِ همراه با اخلاص» در «نقشه راه» و ... آمده است.

فایل   PDF    ؛حجم 2مگابایت

فایل word    ؛حجم 1.5مگابایت


[ چهارشنبه 91/3/10 ] [ 11:13 عصر ] [ میثم ]

«و مقصود عمده ما توجه دادن قلوب بندگان خداست به آنچه برای آن خلق شده اند که آن معرفت الله است که از همه سعادات بالاتر است و هیچ چیز جز مقدمه آن نیست.»

حضرت امام روح الله چگونگی سعادت و شقاوت انسانی را چنین بیان میکنند:
... و اگر کسی با قدم اختیار، خود را تحت تربیت و تصرف رب العالمین واقع کرد و مربوب آن تربیت شد به طوریکه تصرفات اعضا و قوای ظاهریه و باطنیه او {از نوع} تصرفات نفسانیه نشد، بلکه {از نوع} تصرفات الهیه و ربوبیه گردید، به مرتبه کمال انسانیت که مختص این نوع انسانی است میرسد.
انسان تا منزل حیوانیت با سایر حیوانات هم قدم بوده، و از این منزل دو راه در پیش دارد که با قدم اختیار باید طی کند: یکی منزل سعادت، که صراط مستقیم رب العالمین است- انّ ربی علی صراط مستقیم و یکی راه شقاوت، که طریع معوج (کج) شیطان رجیم است. پس، اگر قوا و اعضای مملکت خود را در تصرف رب العالمین داد و مربّا به تربیت او شد، کم کم قلب، که سلطان این مملکت است، تسلیم او شود، و دل که مربوب رب العالمین شد، سایر جنود به او اقتدا کنند و مملکت یکسره مربوب او گردد.

و در این هنگام لسان غیبی او (زبان باطن او)، که ظلّ قلب است، می تواند بگوید: الله جل جلاله ربّی در جواب ملائکه عالم قبر که گویند: مَن ربّک؟ و چون چنین شخصی لابد، اطاعت رسول خدا و اقتدا به ائمه هدی و عمل به کتاب الهی نموده، زبانش گویا شود به اینکه محمد صلی الله علیه و آله نبیی، و علی و اولاده المعصومین ائمتی، و القرآن کتابی.

... و اگر سمع (گوش) قلب باز نشده باشد و دل سمیع نباشد، تلقین عقاید حین موت و بعد از موت به حال او نتیجه ای ندارد. تلقین برای کسانی مفید است که دل آنها از عقاید حقه با خبر است و سمع قلب آنها باز است و در این سکرات و شدائد، فی الجمله (موقتا) غفلتی حاصل شده باشد این وسیله شود که ملائکه الله به گوش او برسانند، ولی اگر انسان کر باشد و گوش عالم برزخ و قبر نداشته باشد، هرگز تلقین را نمی شود و به حال او اثر نکند.» (آداب الصلاة، ص266-264)

و چه می توان کرد تا مثل فردی چون امام در آخر بگوییم با دلی آرام و قلبی مطمئن...


[ جمعه 90/12/19 ] [ 8:49 عصر ] [ میثم ]

همه در عید به صحرا و گلستان بروند

من سر مست ز میخانه کنم رو به خدا

حضرت روح الله خمینی


[ جمعه 90/1/12 ] [ 9:38 عصر ] [ میثم ]

دعوت از ملت مصر و عراق براى قیام :

ملت مصر باید این مطلب را بداند که اگر قیام کند برخلاف این توطئه‏ها، همان طورى که ایران قیام کرد، آنجا هم خواهد پیروز شد. ملت مصر از حکومت نظامى نترسد و به او اعتنا نکند و همان‏طور که ایران حکومت نظامى را شکست و به خیابانها ریخت، آنها هم بشکنند و به خیابانها بریزند و این تفاله‏هاى امریکا را بیرون بریزند. ملت مصر ننشینند تا این قدرت از بین رفته دوباره دست و پاى خودش را جمع کند و نفوذ خودش را بر ملت تحمیل کند. امروز روزى است که ملت مصر باید قیام کند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. باید قدرت را نشان دهد و اعتناى به این حکومت نظامىِ برخلاف همه موازین نکند و بشکند این حکومت نظامى را و به خیابانها بریزد و این دولتى [را] که مى‏خواهد با سرنیزه با اسلام مخالفت کند و به صراحت مى‏گوید که هرکس که به اسلام وفادار باشد او را سرکوب مى‏کنیم، [از بین ببرد.] این تکلیفى است براى ملت مصر، براى علمایى که وابسته به حکومت نیستند. این تکلیفى است براى علما. علماى مصر بپا خیزند و براى خاطر خدا، از اسلام دفاع کنند. چه عذرى است براى علماى مصر که اعلام ضدیت با اسلام را- این حکومت قبل از آمدنش به سرکار اعلام کرده است که هرچه با اسلام ربط داشته باشد ما او را سرکوب مى‏کنیم- چه عذرى است براى علماى اسلام در مصر که نشسته‏اند و گوش مى‏کنند تا اینکه اینها دوباره غلبه کنند؟! امروز شما پیروزید.

ملت مصر امروز قدرت دستش است .. ارتش معلوم نیست که با دولت باشد، مگر آنهایى که جیره خوار امریکا هستند. ارتش مصر توجه کند به اینکه اگر بخواهد پشتیبانى کند از این حکومتى که اعلام کرده است که من تابع امریکا هستم و اسرائیل و من هرکس دم از اسلام بزند او را خفه مى‏کنم، این ننگ را به خودش، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد از این، باز اسرائیل بیاید و به شما حکومت کند، و اسرائیل و امریکا مقدرات شما را در دست بگیرند. ارتش عراق چه بهره‏اى برد از این کار؟.خطاى صدام که به واسطه خدمتگزارى به امریکا و خدمتگزارى به اسرائیل، که از ایران صدمه دیده بودند، به ایران حمله کرد، ارتش عراق چه بهره‏اى از این برد؛ جز اینکه هزاران نفر از افرادش در اینجا کشته شدند؟ ارتش عراق که مى‏بیند ملت عراق با این حزب فاسد، با این حزب کافر مخالف است، او هم مخالفت کند و دیگر اجازه ندهد بیش از این جوانانشان کشته بشود. ما و ارتش ما نمى‏خواهیم که جوانان مسلمین که با فشار به ایران مى‏آیند براى اینکه عمل کنند بر طبق افکار فاسد صدام، کشته بشوند. ما همه ملت اسلام و جوانان اسلام را دوست داریم و مى‏خواهیم که به راه حق و به راه اسلام و به راه ملتهاى خود سیر کنند. ارتش عراق چرا نشسته و صدام دارد مملکت عراق را تباه مى‏کند و ارتش عراق را تباه مى‏کند و اسلام را زیر پا مى‏گذارد؟ ارتش عراق، ملت عراق، بپا خیزید و این تفاله‏ها را بیرون ریزید! همه ملتهاى اسلام باید قیام کنند و راه حق را به پیش بگیرند. همه دولتها باید برگردند و خاضع بشوند در مقابل ملت. البته از صدام گذشته است؛ مثل اینکه از سادات هم گذشته بود ..

صحیفه امام، ج‏15،ص: 285


[ شنبه 89/11/9 ] [ 10:48 صبح ] [ میثم ]

به منطقه نگاه کنید. تونس، مصر، اردن، الجزایر، بحرین و... در شعارها و خواسته های مردمی که علیه حاکمان مستبد خود خروش برداشته اند، دقت کنید. تمامی خواسته ها و شعارها با آموزه های انقلاب اسلامی در همخوانی کامل است. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، درود بر اسلام، مرگ بر لائیک ها، اسلام دین من است و...
و اما، از سوی دیگر، چه کسانی و کدام کشورها از فرار دیکتاتور تونس و تظاهرات ضد دولتی مردم مصر، اردن، الجزایر و... به خشم آمده و جیغ بنفش می کشند؟! بخوانید؛
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو می نویسد؛ «بعد از انقلاب اسلامی در سال 1979، این نخستین بار است که در یک کشور عربی، خیزش مردمی باعث برافتادن رژیم می شود. بیم ما آن است که در چند کشور عربی تجربه تلخ به قدرت رسیدن روح الله خمینی در ایران، تکرار شود.»
شبکه تلویزیونی بی بی سی، در بخش بین المللی و انگلیسی زبان خود - BBCWORLD- ابتدا این سؤال را مطرح می کند که «آیا تونس و فرار رئیس جمهور آن، سرمشق سایر کشورهای عربی خواهد شد؟» و سپس در تحلیلی پیرامون این رخداد، می گوید «مردم تونس با بیرون کردن «بن علی» پیامی هم برای سران بقیه کشورهای عربی داشتند، سرنوشتی مشابه».
سران و مقامات بلندپایه آمریکایی و اروپایی نیز، در اظهارنظرهای مشابهی نگرانی عمیق خود از سقوط رژیم بن علی در تونس را اعلام داشته و ابراز نگرانی می کنند که ایران اسلامی، سرمشق مردم در کشورهای عربی منطقه باشد و...
و این رشته اگرچه سر دراز دارد ولی تا همین جا به یقین شما نیز با نگارنده اشتراک نظر دارید که حماقت آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سران فتنه نعمت بزرگی بوده است. نبوده؟!
سران فتنه را دعا کنید!   حسین شریعتمداری


[ چهارشنبه 89/10/29 ] [ 7:35 عصر ] [ میثم ]

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

بد نیست گاهی اوقات صحیفه امام روح الله را مروری کنیم، مخصوصا وصیت نامه ایشان در انتهای ج21؛ پیامی است جاودانه برای هر روز ما. خصوصا در روزهایی که به «قرآن» در ینگه دنیا اهانت می شود. و اما برخورد و بهره گیری ما از این کتاب عظیم چیست؟ آن هنگام که «پیامبر فرمود پروردگارا! این قوم من از قرآن دوری جستند»(آیه30،فرقان) چه میکنیم؟

و حال، فرازی از وصیتنامه سیاسى- الهى با توسل به قرآن عظیم الشان:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

قالَ رسولُ اللَّه- صلَّى اللَّه علیه و آله و سلَّم: انّى تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتى اهلَ بیتى؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّى‏ یَرِدَا عَلَىَّ الْحَوضَ.

مهجوریت ثقلان

   شاید جمله‏ لَنْ یَفْتَرِقا حتّى یَرِدا عَلَىَّ الْحَوض‏ اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- هرچه بر یکى از این دو گذشته است بر دیگرى گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگرى است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند. و آیا این «حوض» مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است، یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهى ندارد. و باید گفت آن ستمى که از طاغوتیان بر این دو ودیعه رسول اکرم- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- گذشته، بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است ...

ظلمی به ودیعه الهی

   اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعه الهى و ماترک پیامبر اسلام- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- مسائل أسف‏انگیزى که باید براى آن خون گریه کرد، پس از شهادت حضرت على (ع) شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله‏اى کردند براى حکومتهاى ضد قرآنى؛ و مفسران حقیقى قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- دریافت کرده بودند و نداى‏ انّى تارکٌ فیکُمُ الثقلان‏ در گوششان بود با بهانه‏هاى مختلف و توطئه‏هاى از پیش تهیه شده، آنان را عقب زده و با قرآن، در حقیقت قرآن را- که براى بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور زندگانى مادى و معنوى بود و است- از صحنه خارج کردند؛ و بر حکومت عدل الهى- که یکى از آرمانهاى این کتاب مقدس بوده و هست- خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا و کتاب و سنت الهى را پایه گذارى کردند، تا کار به جایى رسید که قلم از شرح آن شرمسار است ...

قرآن، افتخار ما

    ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبى است که مى‏خواهد حقایق قرآنى، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم مى‏زند، از مقبره‏ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودى که بر پاى و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوى فنا و نیستى و بردگى و بندگى طاغوتیان مى‏کشاند نجات دهد ...

شهادت در راه قرآن

    ما مفتخریم که ائمه معصومین ما- صلوات اللَّه و سلامه علیهم- در راه تعالى دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل حکومت عدل یکى از ابعاد آن است، در حبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه براندازى حکومتهاى جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم که مى‏خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفه ملت ما در این راه بزرگِ سرنوشت ساز سر از پا نشناخته، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا مى‏کنند ...

در مقاصد قرآنی

   ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‏هاى فرهنگى و اقتصادى و نظامى حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالى اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند؛ و آنان که توان جنگ دارند، در آموزش نظامى که براى دفاع از اسلام و کشور اسلامى از واجبات مهم است شرکت، و از محرومیتهایى که توطئه دشمنان و ناآشنایى دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتى که دشمنان براى منافع خود به دست نادانان و بعضى آخوندهاى بى‏اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‏اند؛ و آنان که توان جنگ ندارند، در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندى که دل ملت را از شوق و شعف به لرزه درمى‏آورد و دل دشمنان و جاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب مى‏لرزاند، اشتغال دارند...

دشمنان خدا و قرآن

    و ملت ما بلکه ملتهاى اسلامى و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خداى بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانى هستند که از هیچ جنایت و خیانتى براى مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمى‏کشند و براى رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمى‏شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتى است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانى است که براى رسیدن به مطامع خود جنایاتى مرتکب مى‏شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند...

امام خمینیوصیت حضرت روح الله

    اینجانب به همه نسلهاى حاضر و آینده وصیت مى‏کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت اللَّه برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهى را که خداوند تعالى در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزى و بقاى آن است، فراموشى هدف و تفرقه و اختلاف است. بى جهت نیست که بوقهاى تبلیغاتى در سراسر جهان و ولیده‏هاى بومى آنان تمام توان خود را صرف شایعه‏ها و دروغهاى تفرقه افکن نموده‏اند و میلیاردها دلار براى آن صرف مى‏کنند. بى انگیزه نیست سفرهاى دائمى مخالفان جمهورى اسلامى به منطقه. و مع الأسف در بین آنان از سردمداران و حکومتهاى بعض کشورهاى اسلامى، که جز به منافع شخص خود فکر نمى‏کنند و چشم و گوش بسته تسلیم امریکا هستند دیده مى‏شود؛ و بعض از روحانى نماها نیز به آنان ملحقند ...»

رهبر انقلاب هم در بیانات در دیدار قاریان قرآن‌ به دوری ما از قرآن اشاره کردند:

   «حقیقت این است که ما هنوز از قرآن خیلى دوریم و خیلى فاصله داریم. دلهاى ما باید قرآنى بشود. جان ما باید با قرآن انس بگیرد. اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگى ما و جامعه‌ى ما قرآنى خواهد شد؛ احتیاج به فعالیت و فشار و سیاستگذارى ندارد. اصل این است که دلمان، جانمان و معرفتمان حقیقتاً قرآنى باشد...

   قرآن حیات طیبه را به ما وعده داده است: «فلنحیینّه حیاة طیّبة».(آیه97،نحل) حیات طیبه یعنى چه؟ زندگى پاکیزه یعنى چه؟ یعنى زندگى‌اى که در آن، هم روح انسان، هم جسم انسان، هم دنیاى انسان، هم آخرت انسان تأمین است؛ زندگى فردى در آن تأمین است، آرامش روحى در آن هست، سکینه و اطمینان در آن هست، آسایش جسمانى در آن وجود دارد؛ فوائد اجتماعى، سعادت اجتماعى، عزت اجتماعى، استقلال و آزادى عمومى هم در آن تأمین است. قرآن اینها را به ما وعده داده است. وقتى قرآن میگوید: «فلنحیینّه حیاة طیّبة»، یعنى همه‌ى اینها؛ یعنى آن زندگى‌اى که در آن عزت هست، امنیت هست، رفاه هست، استقلال هست، علم هست، پیشرفت هست، اخلاق هست، حلم هست، گذشت هست. ما با اینها فاصله داریم؛ باید به اینها برسیم.»

پس باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا قرآن را از مهجوریت در آوریم و در همه ابعاد زندگی به کار بندیم تا رضایت پیامبر اعظم صلى اللَّه علیه و آله و سلم را به دست آوریم و مورد شکایت ایشان در قیامت قرار نگریم.

پروردگارا! ما را با قرآن زنده بدار، ما را با قرآن بمیران، ما را با قرآن محشور کن. پروردگارا! قرآن را از ما راضى کن. پروردگارا! ما را از قرآن و اهل‌بیت لحظه‌اى جدا مکن. پروردگارا! ما را با قرآن زنده بدار، ما را با قرآن بمیران، ما را با قرآن محشور کن. پروردگارا! قرآن را از ما راضى کن. پروردگارا! ما را از قرآن و اهل‌بیت لحظه‌اى جدا مکن.


[ چهارشنبه 89/6/24 ] [ 10:4 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

به یاد می آورم استاد ما حاج آقا ماندگاری، 3 دعا را به عنوان گل دعاهای ماه رمضان از مفاتیح الجنان برمی شمرد؛ ابتدا دعای حج و سپس زیارت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سپس شهادت در این قالب که «اللهم ارزقنی حج بیتک الحرام و زیارة قبر نبیک و قتلی فی سبیلک».

از حج و زیارت که بگذریم و شاید نصیبمان شود به شهادت می رسیم.

جلد 21 صحیفه امام روح الله (ره) را که مرور کنی، می بینی عشق و ارادت امام را به شهید و شهادت و خانواده شهدا را. امام خمینی و شهید

تعابیری درباره اینان به کار می برند، زیبا و ماندگار؛ از قرآن و روایات.

«از شهدا که نمی شود چیزی گفت؛ شهدا شمع محفل دوستانند؛ شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان «عند ربهم یرزقون» اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق و قلم در ترسیمش بر خود می شکافد» (پیام امام در تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران1/7/67)

و نمونه هایی از این که خود باید بنگری ...

*** *** ***

عاشق شهادت

اواخر حیات مادی اش بود و اکثر دیدارهایش با خانواده شهدا. میگفت «خوشا به حال مجاهدان، خوشا به حال وارثان حسین».

خون فرزندان شهیدش انقلاب و اسلام را تا ابد بیمه کرد. راهی که خود، عاشقش بود؛ «امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می کند».


[ جمعه 89/6/12 ] [ 11:18 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

هیچ وقت از یاد نمی برم 4 سال همسایگی با امام روح الله را ...

هر صبح قبل از رفتن به کلاس ابتدا سلامی و ...

قسمت ما نشد که پر لطف امام روح الله را از نزدیک حس کنیم، اما با صحیفه او تا حدودی آشناییم و کمی هم وجود خلف صالحش، آیت الله سید علی حفظه الله را درک کرده ایم ...

و به همین خاطر خدا را شاکریم ...

اماما (ره) در صحیفه دیده ایم که فرمودی «امروز جهان تشنه تفکر اسلام ناب محمدی است»؛

اماما (ره) راه ما بودی برای همیشه که « مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت»؛ « ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمی داریم»؛

اماما (ره) در دعاهایت این گونه از خدا می خواستی که « از خدا می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم»؛

اماما (ره) راه مبارزه را نیز به ما آموختی که « بحث مبارزه و رفاه و سرمایه ، بحث قیام و راحت طلبی ، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند»

اماما (ره) مردم با خط حقیقی تو هستند که «و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند»

 

اماما (ره) ای کاش ما هم در آغوش پر از معنویتت آرام می گرفتیم و بر دستانت بوسه می زدیم...

---------------------

پیام امام خمینی (ره) به مناسبت پذیرش قطع نامه 598 و سالگرد کشتار حجاج

متنی به نام جام زهر-1


[ شنبه 88/11/24 ] [ 10:9 عصر ] [ میثم ]

چقدر به متن ها توجه کردی؟ و چه مقدار به حاشیه ها؟ اصلا اهمیت متن ها بیشتر است یا حاشیه ها؟
دیده ای که بعضی ها تنها با حاشیه ها زنده اند و هر کاری می کنند تا تو را از متن های زندگی دور کنند تا نتوانی در این میان حق را از باطل بشناسی و جدا گردانی. برخی آنقدر به حاشیه ها دامن می زنند و آنقدر در آن می مانند که در بحبوهه جنگ به علی علیه السلام می گویند که تو حقی یا آنها که مقابلت ایستاده اند؟! و امروز هم داستان همین گونه است که برخی نخبگان دچار بی بصیرتی شده اند و تنها در حاشیه ها درمانده اند و متون را فراموش کرده اند و قصد تکرار همان حوادث را دارند که همین جا باید گفت خیالی هوس آلود و باطل دارند. البته این نکته نیز مهم است که نباید از کنار حاشیه ها بی توجه گذشت.
و اما با این مقدمه باید به یکی از متون اصلی انقلاب اسلامی مراجعه کرد تا راه، فرصت ها و تهدیدات آن را شناخت و طی کرد. در اینجا قسمتهایی از پیام امام خمینی (ره) به مناسبت پذیرش قطع نامه 598 و سالگرد کشتار حجاج را مروری خواهیم کرد، اما مهم این است که بر تمامی این پیام تامل نمود بسیار...

ملت ایران لقد صدق اللّه رسوله الرءیا بالحق لتد خلن المسجد الحرام ان شاءاللّه آمنین

امام ابتدا به آل سعود و مفتی ها و زاده هایشان میکوبد و آنها را رسوا می کند و مشکل جوامع اسلامی را این چنین بیان می کند متنی که کاملا به آن عمل نمیکنیم:

بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفه واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 88/5/26 ] [ 12:27 صبح ] [ میثم ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 69
کل بازدیدها: 613194