سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

گفته اند «اگر او (امام خمینی(ره)) در روز عاشورا بود، 72 نفر 73 نفر میشد»1

به راستی اگر او آن هنگام بود، بسیجیانش که حماسه 8 ساله را رقم زدند، در رکاب امام عشق(ع) حاضر نمی شدند؟

آنان که فهمیدند حقیقت عالم را؛

و «آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسانند؟»2

یکی از اشارات بسیجیان امام(ره) برای شرکت در نبرد حق علیه باطل تاسی به عاشورا و امام حسین (ع) بوده است. «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» «یعنی هر جا که پیکر صد پاره تو بر زمین افتد ، آنجا کربلاست و هر گاه که عَلَم قیام تو بلند شود عاشوراست»3

وصیت نامه شهدای قرن پانزدهم هجری را بخوان؛ شهید محمد اسماعیل رحمتی نوشته است: «من با کمال آزادی خاطر، این راه را که همان راه سرخ حسین است، انتخاب کردم» و شهید محمدجلیل علیزاده: «این انقلاب تداوم انقلاب حسین (ع) است. شهدای ما هم دست کمی از شهدای کربلایی حسین ندارند»

قسمتی از وصیت شهید عباس گنجی؛ «شما همانطور که تا به حال صدای «هل من ناصر ینصرنی» امام را لبیک گفته اید و ثابت کرده اید که ما اهل کوفه نیستیم که حسین را تنها بگذاریم، برای امام حسین (ع) و زن و بچه های او و اسیری زینب(س) گریه کنید ... ای حسین اگر آن روز تو را تنها گذاشتند و یاریت نکردند و اهل بیت شما را به اسیری بردند امروز بیا و ببین که چگونه فریاد تو را می زنند و از تو حمایت می کنند. ای حسین، ای کاش شما بودید و یاریت می کردیم و در کنار شما شهید می شدیم» و حقیقتا ثابت کرد یار حسین (ع) است.

«ای قافله دار کربلا صبر کن که قافله پیر جماران دارد می آید، این قافله ما فریاد می زند که حسین جان ما مثل تو وارد جنگ شدیم. حسین جان، ظالمانه، جنگ را به ما تحمیل کردند، اما حسین جان ما مثل تو جنگ را تمام می کنیم. حسین جان همه آرزوی زیارت دارند، همه آرزوی شهادت دارند. آیا دیده اید شهیدان خدایی را، آیا اینها نمی دانستند که این گونه خواهد شد؟... اما عشق حسین و نور ایمان مگر می گذارد که در خانه ها بمانند»، شهید رضا زارع این گونه نوشته است.

شهید غلامرضا جعفریان نیز آورده است: «شهدا گلهای رسیده حسینند، چون حسین صاحب گل هاست، می دانم غم جدایی از فرزند برای هر کسی سخت و سنگین و ناراحت کننده می باشد. اما لحظه ای برو گوشه کربلا ببین چه خبر است؟ علی اصغر روی دست حسین(ع) جان می دهد، در کنارش علی اکبر، قاسم و جعفر، پس نباید شما ناراحت شوید، چون افتخاری بس بزرگ که نصیبشان شده است»

شهید یعقوب مهدی زاده نیز خطاب به مادرش می نویسد: «مادرم، عشق حسین مرا بدین وادی کشانده، نباید حسین را تنها گذاشت و باید به یاریش شتافت. لحظه ای فکر کن و کربلا را به یاد آور و اباعبدالله الحسین(ع) را که تنها 72 نفر به او پیوستند تصور کن و امروز لحظات حساسی است و امام نیز فرزند او و از تبار حسین(ع) است»شهید همت

و «می خواهم مثل مولایم بی سر وارد بهشت شوم» را که سردار شهید محمد ابراهیم همت در وصیت خود به آن اشاره کرده است و آنگونه که خواست، شد.

 و به همین دلیل امام(ره) در وصیت نامه خود فرمود: «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اللَّه (صلى اللَّه علیه و آله) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی (صلوات اللَّه و سلامه علیهما) مى‏باشند»4

و آیا وصیت نامه ات را تنظیم کرده ای آن گونه که به قافله اصحاب عاشورایی بپیوندی؟

-----------------

1-آیت الله العظمی اراکی

2-سوره زمر، آیه9

3-فتح خون- شهید آوینی

4-صحیفه امام،ج21،ص410


[ دوشنبه 88/10/28 ] [ 11:48 عصر ] [ میثم ]

«شیطان ازکمینگاه خود سر برآورد وشما را به خود دعوت کرد ودید که چه زودسخنش را شنیدید...به گمان خودخواستید فتنه بر نخیزد وخونی نریزد،اما در آتش فتنه افتادید وآنچه کاشته بودید به باد دادید...شما کجا وفتنه خواباندن کجا؟دروغ می گویید وراهی جز راه حق می پویید وگرنه این کتاب خداست میان شما...جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید وبه سایه امن وخوشی رخت برده اید.از دین خسته و از جهاد در راه خدا نشسته...من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم،اما می دانم خوارید ودر چنگار زبونی گرفتار.چه کنم که دلم خونست وباز داشتن زبان شکایت،از طاقت برون...این لقمه گلوگیر بر شما ارزانی وننگ حق کشی وحقیقت پوشی بر شما جاودانی باد1

اینها سخنان فاطمه(س)،در قحطی مردان مسلمان و درشکایت از ظلم غاصبان خلافت است،هنگامی که خواص در سکوت فرو رفته اند؛ابتدای انحراف در دین آخرین فرستاده خدا...

ابوسفیان،خواص جبهه باطل در این میانه به علی(ع) پیشنهاد شوریدن علیه اهالی سقیفه را می دهد،در حالی که از آن خشنود است و علی(ع)نه دنبال باطل است و نه از راه باطل خواهان رسیدن به حق.

بعداز سقیفه انحراف بیشتر و معارف نبوی کمرنگتر شد.نامحرمان بادسیسه های گوناگون به بدنه نظام اسلامی وارد شدند؛ابوذر معترض بی عدالتی ها،تبعید ومعاویه بر تخت امارت شام.

جامعه را چه شده بودکه در برابر منکراتی آشکار سکوت کرده بود؟دنیازدگی ورقابت های مادی خواص وعوام دنباله روی آنها...

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 88/10/14 ] [ 12:5 صبح ] [ میثم ]

شنیده ای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؟

«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا به معناى این است که زمان مى‏گذرد،اما حوادث جارى در زندگى بشر،حقایق آفرینش دست نخورده است.در هر دوره‏اى انسانها نقشى دارندکه اگر آن نقش رابه درستى،در لحظه مناسب،در زمان خود ایفاء کنند،همه چیز به‏سامان خواهد رسید،ملتها رشد خواهند کرد،انسانیت گسترده خواهد شد1

«کل یوم عاشورا و ...» یعنی امام شناس باش و دشمن شناس؛هر گاه بانگ الرحیل برخاست، خودت را به آن قافله عشق برسان و آماده هجرتی عظیم برای جهاد شو. یعنی باطن قبله را در امام پیدا کن!و همانند ظاهرگرایان تنها سنگهای کعبه را نپرست و بدان که تمامیت دین به امامت است.

یعنی چون 72 یار امام عشق و هر لحظه آماده لبیک به «هل من ناصر» امام باش؛خاضع و خاشع در برابر فرمان او و هنگام مبارزه صفوف دشمن را بشکاف.

یعنی همانند جاهلیتی نباش که تنها داعیه دار امام هستند و نامه های زیبا برای او می فرستند اما در برابر اهانت و کشتن او «سکوت» می کنند و یا کمک.

یعنی دین و قانون الهی لقلقه زبانت نباشدکه شعار بدهی و به «گندم ری» خود را بفروشی و حتی در رکاب آنانی که طمع به گندم یا جویی دارند،نروی.

یعنی چون عباس(ع) نامه و حمایت دشمن را پس بزن و مرز خودت را با آنان مشخص کن، چون سجاد(ع) و زینب(س) پیام آور عاشورا در همه اعصار و مکان ها باش حتی در حکومت ظلم،تا پایه اش نابود گردد.

یعنی به فکر آن باشی که روحیه آرمان خواهی الهی و توجه به تکلیف و وظیفه ات را استوار نمایی؛از تعلقات دنیای مادی و عادات سخیف خویش فرارکنی.

یعنی از عاشورا درس بگیری و مهمتر از آن عبرت...

و اگر این گونه بودی فضیلت ها و صاحبان فضایل تو چون حادثه ارض کربلا به مذبح نخواهند رفت.و به همین علت است که امام(ره) فرمود«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

و حال چگونه باید عبرت گرفت؟ «عاشورا به غیر از درس،یک صحنه عبرت است. باید انسان در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد. یعنی چه عبرت بگیرد؟یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند،بفهمد در چه حال و وضعیتی است. چه چیزی او را تهدید می کند و چه چیزی برای او لازم است.این را عبرت می گویند.»2

امروز نیز در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران، این ثمره بزرگ حادثه عاشورا، که اسلام اشرافی گری در مقابل گفتمان امام و انقلاب که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، صف آرایی کرده و در پیشبرد اهداف شیطانی خود از هیچ خدعه و نیرنگی فروگذار نیست، تکیه بر فرهنگ عاشورا و عبرت های آن به عنوان راهبرد اصلی جبهه انقلاب اسلامی مطرح است و تمامی کسانی که به این جبهه اعتقاد دارند، موظفند گوش به فرمان ولی امر زمان در غیبت ظاهری امام معصوم(ع)، در تبیین و بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و عبرت های آن کوشا باشند و سعی کنند تا در جنگ نرم دشمن و غبار فتنه ها کم نیاوریند، که البته باید دل نیز در گرو حسین(ع) و معشوق او باشد، یعنی باید دلی کربلایی داشت.

و چه زیبا سید شهیدان اهل قلم غایت خلقت را به تصویر می کشاند؛ «هیبت آنکه خواهد آمد و انتظار انسان را پایان خواهد داد از هم اکنون همه قلب ها را فرا گرفته است. انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت...و خلاف آنچه بسیاری می پندارند،آخرین مقاتله ما _به مثابه سپاه عدالت_ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است. اگرچه این یکی نیز و لو «هزار ماه» باشد به یک «شب قدر» فرو خواهد ریخت و حق پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند شد.»3

--------------

1-مقام معظم رهبری،26/1/1388

2- مقام معظم رهبری

3-دولت پایدار حق،شهید آوینی


[ سه شنبه 88/10/8 ] [ 3:28 عصر ] [ میثم ]

باشد عزیز هر چه تو داری به چشم من             تاج سر من است اگر خاک پای توست


[ جمعه 88/10/4 ] [ 10:53 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

اگر نیک بنگری و خیلی درگیر عادات روزمره نباشی، بوی محرم را می شنوی و آغاز هجرت عظیمی که مبنای انقلاب اسلامی ماست؛ و اگر حقیقت را بدون حجاب بنگری، می بینی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا».

اگر می خواهی به حقیقت نزدیکتر شوی، باید با نوع حرکت امام حسین علیه السلام آشنا شوی و معرفت پیدا کنی که چگونه از همه چیز خود برای خداوند متعال بگذری و به معشوق برسی، آن گونه که بزرگان رسیدند.

«امام حسین علیه السلام، برای یک واجب قیام کرد و این واجب در طول تاریخ متوجه به مسلمان هاست و به یکایک مسلمان ها، و این واجب عبارت است از اینکه هر وقت دیدند نظام جامعه اسلامی دچار یک فساد بنیانی شده است و بیم آن هست که به کلی احکام اسلام تغییر پیدا بکند، هر مسلمانی باید قیام کند.»
جملات فوق فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری است، که در کتاب «امانتداران عاشورا» آمده است. این کتاب در 3 فصل، «چگونگی حادثه عاشورا و انگیزه قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام»، «درسها و پیام های عاشورا» و عبرت های عاشورا» گردآوری و تنظیم شده است و می تواند در ایجاد بصیرت برای حرکت در مسیر اسلام ناب و مقابله با توطئه های پیش رو گامی موثر باشد. و در ادامه ...
«زیرکترین انسان ها کسانی هستند که اولیاء الله را الگو قرار می دهند. چون بزرگترین خصوصیت اولیاء الله این است که تا آن حد شجاع و قوی و مقتدرند که می توانند امیر نفس خود باشند؛ ذلیل نفس خود نشوند.»
«عاشورا به غیر از درس، یک صحنه عبرت است. باید انسان در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد. یعنی چه عبرت بگیرد؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند، بفهمد در چه حال و وضعیتی است. چه چیزی او را تهدید می کند و چه چیزی برای او لازم است. این را عبرت می گویند.»

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 88/9/8 ] [ 10:15 عصر ] [ میثم ]

محرم الحرام 61 هجری قمری - کربلا
امام حسین علیه السلام خطاب به لشکریان یزید :  «شکم های شما از حرام پر شده است، برای همین حرفهای مرا (حرف حق و ولایت) نمی فهمید». (نقل به مضمون)

امام حسین علیه السلام در آن هنگام این گونه فرمود و فرمولی برای نفهمیدن کلام ولایت داد و هنوز هم اصحاب حسین علیه السلام و اصحاب یزید لعنت الله در حال نبردند.

می توان گفت کسانی که امروزه کلام ولایت را نمی فهمند و در عمل پیاده نمی کنند همان گونه هستند که حسین علیه السلام فرمود؟

حضرت آقا درباره وحدت بین مسئولین و حمایت از دولت انقلابی (دولت نهم) و ... تاکید دارند، اما بعضی آقایون ....

اگر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» باشد، آنها این گونه اند که شکمشان از مال شبهه­ناک پر گشته است.


[ شنبه 87/10/21 ] [ 10:53 عصر ] [ میثم ]

فتح خون-10

بسم الله

    عجبا این یوسف زمانه چه زیباست! اما این زیبایی را چه سود آن گاه که جهلا او را آینه خویش می بینند و در او نیز آن گونه نظر می کنند که در خویش... وا اسفا

یعنی هیچ راهی وجود ندارد که آنان حقیقت وجود او را دریابند؟


[ شنبه 86/12/18 ] [ 4:20 عصر ] [ میثم ]

فتح خون-9

بسم الله

    نازک دلی آزادگان چشمه ای زلال است که از دل صخره ای سخت جوشد. دل مومن را که می شناسی: مجمع اضداد است، رحم و شدت را با هم دارد و رقت و صلابت را نیز با هم. زلزله ای که در شانه های ستبرشان افتاده از غلیان آتش درون است؛ چشمه اشک نیز از کنار این آتش می جوشد که این همه داغ است.

اگر پیوندها بریده شد، حجابها نیز دریده خواهد شد.


[ جمعه 86/12/10 ] [ 7:18 صبح ] [ میثم ]

فتح خون-8

بسم الله

    گل وجود آدمی خاک فقراست که با اشک آمیخته اند و در کوره رنج پخته اند.

 زینب کبری گنجینه دار عالم رنج است. او را اینچنین بشناس! او محمل گرانبارترین رنج هایی است که در این مبارکه نهفته: لَقد خَلقنا الانسانَ فی کَبد. او وارث بیت الحزان فاطمه است و بیت الاحزان قبله رنج آدمی است.


[ جمعه 86/12/3 ] [ 4:3 عصر ] [ میثم ]

فتح خون-7

بسم الله

   آل کسا در انتظار خامس خویشند، تا روز بعثت به غروب عاشورا پایان گیرد و خورشید رحمت نبوی در افق خونین تاریخ غروب کند و شب آغاز شود... شبِ نقمتی که در باطن رحمت حق پنهان بود؛ شب ظلمتی که نور تنها از اختران امامت می گیرد.

 


[ دوشنبه 86/11/15 ] [ 10:35 عصر ] [ میثم ]
<      1   2   3      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 69
کل بازدیدها: 613186