سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

 

     آن چیزی که میتواند در مقابل این امواج کشنده و کوبنده بایستد یک هویت عظیم جمعی بین المللی است. این هویت امروز در حال شکل گرفتن است. محورش هم نظام جمهوری اسلامی است.

     علت شلاق هایی هم که بر پیکر تاثر ناپذیر جمهوری اسلامی پی در پی وارد میکنند همین است.چون ایستادیم ما. ایستادن امیدوارانه...

     ما البته اگر پاش بیفتد تا آخرین قطره خونمون را میدهیم، اما میدانیم به آخرین قطره خون نمیرسه.

این پادکست زیبای صوتی را از اینجا بشنوید

کاری برخاسته از یقین

     یقین بدانید امروز یکی از مؤثرترین کارها، کاری است که شما در نیروهای دریائی ارتش   و سپاه به انجام دادن آن مشغولید: جبران عقب‌افتادگی‌های طولانی سالهای درازی که   حکومتهای طاغوتی نگذاشتند و زمینه‌ی پیشرفت دریانوردی و حضور دریائی را برای ایران   عزیز فراهم نکردند  .

امروز همه چیز عوض شده است

     ساحل ممتد و طولانیِ متعلق به ایران عزیز، امروز در اختیار دولتی مستقل و ملتی سرافراز و بیدار است؛ ملتی که به خدای متعال متکی است؛ نیروی خود را میشناسد و به آن میبالد و اراده‌ی خود را بر اراده‌ی تحکم‌آمیز هر قدرت سیاسی و نظامی تحمیل میکند و کسانی را که میخواهند با تحکم بر ملتها حاکمیت کنند، مجبور به عقب‌نشینی میکند.

ملتهای بیدار

       امروز ملتها هشیارند. امروز ملتها میدانند که حضور نظامی و مسلح بیگانگان در هر منطقه‌ای ـ‌‌‌‌‌ نه فقط در منطقه‌ی ما ـ مایه‌ی ناامنی آن منطقه است. اینجا هم حضور بیگانگان مایه‌ی ناامنی است.

اقتداری بهره مند

    چگونه میشود از این برکات به نفع منافع ملی استفاده کرد و کشور را از آن بهره‌مند کرد؟ با داشتن اقتدار. این اقتدار را شما نیروهای مسلحی که با معنای جهاد و مفهوم ازخودگذشتگی خو گرفته‌اید، میتوانید تأمین کنید.

بیانات امام خامنه ای در پایگاه نیروی دریائی ارتش در بندرعباس


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 1:18 عصر ] [ میثم ]

 

ما در زمان غیبت به سر می بریم و دردهایی داریم و کمبودها و نقص هایی...

آنکه نتواند منبع اصلی زندگی اش را به صورت کامل و واضح درک کند و از پشت ابرهایی که گاهی آنها را کدر می کند و حجابی ایجاد، چگونه می تواند بدون درد و کمبود و نقص بماند، مگر به فیضی و صدقه ای که هر لحظه از جانب منبع بی کران است...

و اما امیدوار است و مشتاق جهت دیدار روی گل نرگس، چون وعده های الهی را با جان و دل پذیرفته و حرکتی دارد به سوی جاده اصلی عریض ظهور از کج راهه ها و بیراهه ها؛ که خواهد رسید روزی به این جاده و آن هنگام است حرکت پر شتاب به سمت اهداف والای الهی...

مهم این است که امام زمانش (علیه السلام) از او راضی باشد و او و مرگش را بستاند.

یا ابن الحسن؛ سلام و پیام و توسل ما را بپذیر که آنکه از صاحبش جدا افتد، دیگر به کجا می تواند روی آورد؟

***
فرازهای بعد سخنان امام خامنه ای است در باب انتظار و حرکت و تکلیف و راهبردی برای همه...

نیت خالص

خداى متعال با نیتهاى خالص همراه است؛ خلوص نیت تأثیر عجیبى دارد در پیشرفت کارهائى که با این نیت انجام میگیرد. این هم یک نکته است؛ خیلى مهم است

استمرار و همت در کار

اینجور نباشد که یک کارى را شروع کنیم، بمجرد اینکه برکاتى، ثمراتى از آن ظاهر شد، خرسند بشویم، خوشحال بشویم، خدا را هم شکر بکنیم، ولى احساس بى‌نیازى، احساس سیرى به ما دست بدهد؛ نه، باید کار دنبال بشود.

نبوت=مهدویت

مسئله‌ى مهدویت در شمار چند مسئله‌ى اصلى در چرخه و حلقه‌ى معارف عالیه‌ى دینى است؛ مثل مسئله‌ى نبوت مثلاً، اهمیت مسئله‌ى مهدویت را در این حد باید دانست. چرا؟ چون آن چیزى که مهدویت مبشر آن هست، همان چیزى است که همه‌ى انبیاء، همه‌ى بعثتها براى خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدى و ساخته و پرداخته‌ى بر اساس عدالت و با استفاده‌ى از همه‌ى ظرفیتهائى است که خداى متعال در انسان به وجود آورده و قرار داده؛

دوران کامل و جامع

دوران ظهور حضرت مهدى (سلام اللَّه علیه و عجّل اللَّه تعالى فرجه). دوران جامعه‌ى توحیدى است، دوران حاکمیت توحید است، دوران حاکمیت حقیقى معنویت و دین بر سراسر زندگى انسانهاست و دوران استقرار عدل به معناى کامل و جامع این کلمه است. خب، انبیاء براى این آمدند.

حرکت در جاده آسفالته اصلی!!

همه‌ى حرکتى که بشریت در سایه‌ى تعالیم انبیاء، در طول این قرون متمادیه انجام دادند، حرکت به سمت جاده‌ى اسفالته‌ى عریضى است که در دوران حضرت مهدى (عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّریف) به سمت اهداف والا کشیده شده است که بشر در آن جاده حرکت خواهد کرد.

وقتى به جاده اصلى رسیدند، اینجور نیست که حرکت متوقف بشود؛ نه، تازه حرکت به سمت اهداف والاى الهى شروع میشود؛ چون ظرفیت بشر یک ظرفیت تمام‌نشدنى است.

معنای بعثت، تلاش، دعوت

اگر مهدویت نباشد، معنایش این است که همه‌ى تلاش انبیاء، همه‌ى این دعوتها، این بعثتها، این زحمات طاقت‌فرسا، اینها همه‌اش بى‌فایده باشد، بى‌اثر بماند.

او را میشناسیم

امتیاز شیعه در این است که مسئله‌ى مهدویت در آن یک مسئله‌ى مبهم نیست؛ یک مسئله‌ى پیچیده‌اى که براى بشر قابل فهم نباشد، نیست؛ یک مسئله‌ى روشن است، مصداق واضحى دارد که این مصداق را میشناسیم، خصوصیاتى از او را میدانیم، پدران او را میشناسیم، خانواده‌ى او را میشناسیم، ولادت او را میشناسیم، جزئیات آن را خبر داریم.

انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر

مسئله‌ى انتظار هم که جزء لاینفک مسئله‌ى مهدویت است، از آن کلیدواژه‌هاى اصلى فهم دین و حرکت اساسى و عمومى و اجتماعى امت اسلامى به سمت اهداف والاى اسلام است؛ انتظار؛ انتظار یعنى ترقب، یعنى مترصد یک حقیقتى که قطعى است، بودن؛ این معناى انتظار است. انتظار یعنى این آینده حتمى و قطعى است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلى مسئله‌ى مهمى است.

تکلیف انتظار

این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامى به طریق اولى‌ نیاز دارد. این انتظار، تکلیف بر دوش انسان میگذارد.وقتى انسان یقین دارد که یک چنین آینده‌اى هست؛ همچنانى که در آیات قرآن هست: «و لقد کتبنا فى الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادى الصّالحون. انّ فى هذا لبلاغا لقوم عابدین»( انبیا: 105 و 106) - مردمانى که اهل عبودیت خدا هستند، میفهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند.

قانع نباش

یکى از خصوصیاتى که در حقیقتِ انتظار گنجانده شده است، این است که انسان به وضع موجود، به اندازه‌ى پیشرفتى که امروز دارد، قانع نباشد؛ بخواهد روزبه‌روز این پیشرفت را، این تحقق حقایق و خصال معنوى و الهى را در خود، در جامعه بیشتر کند. اینها لوازم انتظار است.

باید،نباید

از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله‌ى انتظار و مسئله‌ى دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد.

ضرر انحراف

وقتى انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله‌ى گمراهى اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستى بشدت پرهیز کرد. کارِ عالمانه، قوى، متکى به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسى نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفى باشد؛ بداند، حقایقى را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتى انجام دهد.

دنیا و پیشرفت

هرچه دلها با مقوله‌ى مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار براى ما، ما مردمى که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این براى دنیاى ما و براى پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود.

راه درست، راه منطقى

آن توسل، توسل از دور است؛ توسلى است که امام آن را از ما میشنود، ان‌شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالى ندارد. خداى متعال سلامِ سلام‌دهندگان و پیامِ پیام‌دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوى بسیار خوب و لازم است.

بیانات در جمع اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت


[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 10:6 عصر ] [ میثم ]

خلاصه راهبردی بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

چالشی مستمر

     چالش میان انقلاب اسلامى و استکبار جهانى، چالش مستمرى است، چالش ادامه‌دارى است. البته به حول و قوه‌ى الهى تا ابد طول نخواهد کشید؛ هرچه زمان میگذرد، کفه‌ى نظام اسلامى سنگین‌تر میشود، قوى‌تر میشود. آن روزى که دشمنان احساس نومیدى کنند، هجمه‌ها کم خواهد شد، بتدریج زائل خواهد شد؛ لیکن تا آن روز، ایستادگى ملت، ایستادگى نخبگان ملت، یک امر ضرورى و لازم است؛ این را باید ادامه داد.

شواهد واضح تحرکات دشمن

     همه‌ى شواهد نشان‌دهنده‌ى این است که دشمن امروز بر روى چند نقطه تکیه‌ى اساسى دارد:

  1. از واضح‌ترینهایش انسان شروع کند، یکى مسئله‌ى اقتصاد است.
  2. یک نقطه‌ى دیگر - که آن هم خیلى واضح است - ایجاد اختلاف بین دستگاه‌هاى مدیریت‌کننده‌ى کشور است؛
  3. یکى دیگر از قلمهاى واضحِ اساسى، رقیق کردن اعتقادات اسلامى و احساسات اسلامى و رسوخ دادن تفکرات الحادى و شبه‌الحادى از طرق مختلف است؛

باز هم فتنه گر

     گناه بزرگ فتنه‌گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوئیم اینها یک شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ى ما موجود است. البته ملت، ملت بیدارى است.

سناریوى جامع و کفایت نظام

      دشمن یک سناریوى جامع و سر و ته دارى را براى نظام اسلامى و براى حرکت اسلامى و بیدارى اسلامى تدارک دیده است. خوشبختانه ما کفایت برخورد با این سناریو را داریم؛ در این تردیدى نیست.

مایه‌هاى اعتقادى و فلسفى و عقیدتىِ غنى و قوى‌اى که در بین ما بالفعل وجود دارد - حالا آن کارهاى بالقوه به جاى خود - با نیروى انسانىِ علاقه‌مند و کارآمد، این کفایت در نظام جمهورى اسلامى هست که در مقابل این هجمه مقابله کند؛

جمهورى اسلامىِ 90 ؛زمین تا آسمان

     اگر برخى کوتاهى‌هاى ما نبود، برخى از ضعفهاى اخلاقى و غیر اخلاقى ما نبود، ما از این هم جلوتر میرفتیم. بالاخره اشکالاتى در ما وجود داشته؛ لیکن با وجود اشکالات، امروز ما به طور واضح و بیّن جلو رفته‌ایم، و دشمن به طور واضح و بیّن عقب رفته. آمریکاى دوره‌ى ریگان با آمریکاى دوره‌ى اوباما زمین تا آسمان تفاوت کرده. جمهورى اسلامىِ سال 60 هم با جمهورى اسلامىِ سال 90 زمین تا آسمان تفاوت کرده. ما جلو رفته‌ایم، آنها عقب رفته‌اند.

بیم غفلت و حاشیه

     کفایت برخورد وجود دارد، منتها بیم آن هست که ما یا غافل شویم یا مغرور شویم؛ هر دو تاى اینها خطر است. نه باید غفلت کرد و سرگرم کارهاى حاشیه‌اى شد، نه باید مغرور شد و دشمن را خرد و بیچاره شمرد؛ باید هشیارى باشد.

بار امانت

      ما بار امانت سنگینى را بر دوش گرفته‌ایم. خداى متعال این بار امانت را بر دوش ما گذاشته. اختیارى هم نیست که بگوئیم خیلى خوب، ما این امانت را نمیخواهیم؛ نه، این امانتى است که باید آن را مقتدرانه و امینانه به سرمنزل رساند.

عرصه‌ى جنگ وسیع بین‌المللى

     میدان جنگ، آدم میزند؛ انتظار خوردن هم باید داشته باشد. دشمن بیکار نیست، او هم ضربه میزند. انسان باید در این عرصه‌ى وسیع بین‌المللى، خود را در میدان جنگ مشاهده کند. بحث صلح و نوازش و اینها نیست. حتّى آنجائى هم که حرف نرم میزنند، پشت حرف نرم، یک خنجر آخته‌اى وجود دارد که منتظر غفلتى هستند تا دسته در جگر طرف مقابلِ خودشان فرو کنند. لذا باید بیدار بود، باید هشیار بود. این هشیارى هست، این بیدارى هست.

تقواى جمعى

     تقواى جمعى این است که جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حیث جمع، مراقب خودشان باشند. بى‌مراقبتى جمعها نسبت به مجموعه‌ى خودشان، موجب میشود که حتّى آدمهائى هم که در بین آن جمعها تقواى فردى دارند، با حرکت عمومىِ آن جمعها بغلتند و به جائى بروند که نمیخواهند. در طول این سى سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم. یکى از جاهائى که ضعف نشان داده‌ایم، همین بوده.

خودنظارتى = تقواى جمعى

     من پارسال به شما عرض کردم که در داخل مجلس شوراى اسلامى، خودنظارتى بگذارید. این، همان تقواى جمعى است. مجموعه، خود را بپاید. حالا حرفهائى گوشه کنار زدند که نماینده باید آزاد باشد، چه باشد. کسى با آزادى نماینده مخالف نیست؛ با کجرفتارى نماینده مخالف است. یک نماینده‌ى کجرفتار ممکن است مجلس شوراى اسلامى را بدنام کند، متهم کند؛ حیف نیست؟

این غلط است

     اختلاف سلیقه منتهى نشود به کشمکش و دعوا و چالش و دشمن خونى همدیگر شدن و فراموش کردن آمریکا.

     متأسفانه بعضى از جناحهاى ما اینجورى‌اند. وقتى با طرف مقابل مخالف میشوند، دیگر آمریکا فراموش میشود، اسرائیل فراموش میشود، مخالفین انقلاب و دشمنان امام فراموش میشوند؛ تضاد اصلى، میشود همینى که در مقابلش قرار دارد! خب، این غلط است.

نکته

  1. مراقب باشید به خاطر انتخابات آخر سال در اسفند، این ده ماهى که باقى مانده، مجلس دچار رکود و کم‌کارى نشود.
  2. یک مسئله‌ى دیگر هم نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت است؛... این خیلى چیز بدى است؛ این از آن چیزهائى است که خداى متعال از آنها نمیگذرد و انتقام خواهد گرفت. این چیزها روى شخص، روى عاقبت - عاقبت به خیرى که اینقدر برایش اهمیت قائلیم - و روى جامعه اثر منفى میگذارد.

ضعفها را نگویید

     نگوئید فلان ضعف و فلان ضعف وجود دارد. بنده به ضعفها آگاهم. شاید بنده بعضى از ضعفها را هم بدانم که خیلى‌هاى دیگر ندانند. با وجود این ضعفها، آن چیزى که امروز در قوه‌ى مجریه وجود دارد، یک شاکله‌ى خوب و مطلوب است. در کشور دارد کار انجام میگیرد. خب، بایستى همکارى کرد، باید کمک کرد؛ هم مجلس کمک کند به دولت، هم دولت کمک کند به مجلس؛ هم قانون فصل‌الخطاب است براى عمل دولت، هم گرایشهاى دولت و تشخیصهاى دولت یک اشاره است به قانونگذار براى کیفیت قانونگذارى.

آقایون عبرت!!!

     خودشان را کُشتند که شاید بتوانند در یک برهه‌اى انتخابات مجلس را عقب بیندازند، اما نتوانستند. رؤساى قوا با همدیگر همدست شدند که نگذارند انتخابات مجلس شوراى اسلامى سر وقت انجام بگیرد، اما نتوانستند. خیلى تلاش کردند، آمدند، بحث کردند، حرف زدند، روزنامه نوشتند، امضاء جمع کردند، مأمورین دولتى را بسیج کردند، ولى الحمدلله نتوانستند.

انتخابات براى ما یک پرچم افتخار است؛

     اگر کسى به انحاء مختلف دخالت کند، هیچ روا نیست، جایز نیست. باید مردم بر طبق روال قانونى ببینند، تشخیص بدهند، بشناسند و انتخابات انجام بگیرد.


[ چهارشنبه 90/3/11 ] [ 4:12 عصر ] [ میثم ]

تحول در آموزش و پرورش

اصلاً دلیل این تحول چیست؟ آخر، بیخودى و بى‌دلیل که انسان یک چیزى را متحول نمیکند. چرا میخواهیم تحول ایجاد کنیم؟ دلیل ساده‌اش این است که نظام کنونى آموزش و پرورش ما توانائى لازم را براى تربیت نسلهاى گوناگون ما نشان نداده است.

علت

در درجه‌ى اول این است که این نظام و این تشکیلات، وارداتى است؛ برخاسته‌ى از نیازهاى درونى ما نیست.

آنچه که بد است

ما بدمان نمى‌آید و ننگمان نمیکند که از دیگران یاد بگیریم. آنچه که بد است، این است که ما بیائیم الگوهاى ملتهاى دیگر و فرهنگهاى دیگر را به طور دربست در بین ملت و کشور خودمان پیاده کنیم و اقتضائات و شرائط و زمینه‌ها را اصلاً در نظر نگیریم.

خودمان...

الحمدللَّه انقلاب اسلامى آمد مسیر را عوض کرد. ما آمدیم به سمت خودجوشى، خوددانى و خودفهمى؛ لیکن هنوز بسیارى از بنیانها به همان حال سابق موجود است؛ از جمله همین مسئله‌ى آموزش و پرورش. ما باید از تجربه‌هاى دنیا - چه دنیاى غرب، چه دنیاى شرق؛ ملتهاى گوناگون - حتماً استفاده کنیم براى کیفیت بخشیدن به الگوى خودمان. نیاز ما به تحول، از اینجاست

الگوی تحول

این تحول باید بر اساس ایجاد یک الگوى مستقل ایرانى و برخاسته‌ى از معنویات و نیاز این کشور باشد؛ یعنى در واقع برخاسته‌ى از اسلام ناب، اسلامِ مورد اعتقاد ما باشد.

هدف

هدف،تربیت نیروى انسانىِ طراز جمهورى اسلامى است.

اگر جمهورى اسلامى میخواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد، میخواهد خودش به سعادت برسد، دنیا و آخرت خود را آباد کند - همچنان که قرآن به ما یاد میدهد که میتوان دنیا و آخرت را با هم آباد کرد و باید این کار انجام بگیرد - اگر میخواهد به ملتهاى دیگر کمک برساند، که «کنتم خیر امّة اخرجت للنّاس»(آل‌عمران: 110)  شاهد و مبشر ملتهاى دیگر باشد، خب، طبیعتاً نیازهائى دارد...

بسته‌ى کامل اسلام

... باید انسانهاى شریف، دانا، با استعدادهاى جوشان، داراى ابتکار، داراى اخلاق نیک انسانى، داراى شجاعت، قوّت خطرپذیرى، ورود در میدانهاى جدید، بدون هیچگونه عقده‌ى خودکم‌بینى یا خودبرتربینى، انسانهاى دلداده‌ى به خداى متعال و متکى به قدرت الهى و داراى توکل کامل، انسانهاى صبور، انسانهاى بردبار و حلیم، انسانهاى خوشبین و انسانهاى امیدوار تربیت کنید.

این بسته را باز کنیم، دانه‌دانه از این مواد استفاده کنیم، بهره‌مند شویم، آنها را بچشیم و درون وجود خودمان ذخیره کنیم.

شرط اول

نقشه‌ى جامع براى تحول، در دستمان باشد. بر اساس این نقشه‌ى جامع، اجزاى گوناگون را، یکى زودتر، یکى دیرتر، به وجود مى‌آوریم.

پس نگاه کلان و نقشه‌ى جامع، شرط اول است.

محور، معلم است

 یکى از چیزهائى که در این نقشه‌ى جامع حتماً باید رعایت شود، مسئله‌ى معلم است.

اگر معلم، دانا، دلسوز، اهل فکر و اهل ابتکار بود، چنانچه آن کتاب ناقص هم باشد، او مطلب را تکمیل میکند.

حرکت کم نظیر تاریخی

عزیزان من! باور کنیم آن حرکتى که این ملت قوى و شجاع و مؤمن به رهبرى امام بزرگوار و عزیز ما به وجود آورد و انجام داد، در طول تاریخ - نه اینکه در زمان ما - کم‌نظیر است.

ارزیابی حرکت کم نظیر تاریخی

من و شما ... نمیتوانیم یک ارزیابى کاملى از این حرکت عظیم بکنیم؛ مگر آن وقتى که انسان خودش را از این ابعاد خارج کند؛ فکر کند، مقایسه کند، وضع دنیا را ببیند؛ حرکتهاى عظیم جهانى و بشرى را ببیند؛ انگیزه‌هاى گوناگونى را که پشت سر حرکتهاى مختلف سیاسى و اجتماعى هست، مشاهده کند؛ نقش قدرتهاى مستکبر را - همان «اکابر مجرمیها لیمکروا فیها»(انعام: 123) که در قرآن هست - ببیند؛ نقش سیاستهاى مخرب را در قبضه کردن دنیا و فشردن بشر در بین چنگالهاى خونین و آهنین خودشان به خاطر منافع خاص، مشاهده کند؛ بعد ببیند این حرکت چه حرکت عظیمى بود.

غریب امیدوار

این ملت هنوز هم غریب است. این ملت با غربت این کار را انجام داد، غریبانه این راه دشوار را پیمود؛ خسته نشد، دلزده نشد، افسرده نشد، ناامید نشد، ترسیده نشد؛ پیش رفت. امروز آثار کارهاى او، نشت این حرکت عظیم و انگیزه‌ى بزرگ او در دنیا دارد تدریجاً محسوس و دیده میشود.

عمق حرکت کم نظیر تاریخی

این حرکت بیدارى تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزى پیش خواهد آمد که همین ملتهاى اروپائى علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانى که آنها را یکسره تسلیم سیاستهاى فرهنگى و اقتصادى آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیدارى، حتمى است. حرکت ملت ایران، امتداد و عمقش اینهاست؛

لازمه ادامه حرکت کم نظیر تاریخی

اگر بخواهید این حرکت با همین شتاب و با همین رفتار تداوم پیدا کند و اثربخش باشد، بایستى خودمان را بسازیم.

 

ما باید »کزبر الحدید« باشیم؛ مثل پاره‌هاى فولاد. ایمانمان را تقویت کنیم؛ بصیرتمان را زیاد کنیم؛ آگاهى‌مان را بیشتر کنیم؛ دانشمان را روزبه‌روز پیش ببریم؛ استعدادهائى را که خداى متعال در درون ما قرار داده، شکوفا کنیم؛ دست اتحاد و وحدتى که به هم دادیم، محکم نگه داریم، بفشریم؛ اینها لازم است

و رحمت الهی...

«رحمت خدا بر پیشروان این راه، رحمت خدا بر شهیدان عزیز و مجاهدان سربلند و بزرگوار، رحمت خدا بر روح مطهر امام بزرگوارمان که این راه را به روى ما گشودند، و رحمت خدا بر همه‌ى ملت ایران.» و رحمت خدا بر سید و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

بیانات امام خامنه ای در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور


[ پنج شنبه 90/2/15 ] [ 3:23 عصر ] [ میثم ]

مقطعی در زندگی

     در حرکت زندگى، مقطع قرار دادن خیلى خوب است. اگر زندگى همین طور یکنواخت ادامه پیدا کند و انسان به مقاطع جدید نرسد، قاعدتاً به فکر نوسازى و نوآورى نخواهد افتاد. مقطع قرار دادن در حرکت عمر و مسیر عمر، یکى از فوائدش همین است که انسان میگوید خب، این سال کهنه شد، تمام شد، حالا شد سال نو؛ سال نو هم کار نو، فکر نو، همت نو و انگیزه‌ى نو را قهراً با خودش همراه مى‌آورد؛مقطع جدید تقرب به خدا

کارهاى گذشته و آینده‌ى

     جدید بودن مقطع این فایده را دارد که انسان این فرصت را پیدا میکند که به کارهاى گذشته و آینده‌ى خود فکر کند؛ یعنى بگوید خب، حالا این سالى که گذشت، ما این اشکالات را داشتیم؛ از این سال شروع کنیم درست کردن، اصلاح کردن. در همه‌ى امور زندگى، این معنا مى‌آید.

رابطه‌ى اهم

     به نظر من اولى‌ترین نقطه‌اى که انسان خوب است به فکر بیفتد، رابطه‌ى خودش با خداست

مقطع جدید تقرب به خدارا بشنوید

خطاهاى خودتان را بنویسید، هر شب خودتان را محاسبه کنید

     انسان باید خود را محاسبه کند، بعد یکى یکى از انجام گناهان خود کم کند. ما به بعضى از گناه‌ها عادت کرده‌ایم - گاهى انسان پنج تا، شش تا، ده تا گناه را عادت کرده - همت کنیم اینها را یکى یکى کنار بگذاریم؛ این نقاط ضعف را یکى یکى کم کنیم.

جنبه‌ى ایجابى

     به نظر من اگر چنانچه شروع اهتمام از خودِ همین نماز باشد - چون نماز خیلى مهم است - این خیلى کارگشاست. انسان نماز را خوب بخواند، با توجه بخواند، حضور قلب داشته باشد. حضور قلب یعنى انسان از آنچه که میگوید و آنچه که در ذهنش میگذرد و بر زبانش جارى میشود، غافل نباشد؛ اینجور نباشد که نفهمد.

مخاطبی داری!

     توجه دارد که یک مخاطبى دارد و دارد گوش میکند و دارد حرف میزند. در نماز هم همین جور باشد؛

فهرستی برای زندگی

     حضور قلب در نماز - یعنى توجه به اینکه داریم حرف میزنیم، مخاطبى داریم - شروع خوبى است؛ نماز اول وقت همین جور؛ نماز به جماعت همین جور؛ نوافل همین جور؛ این فهرست را میشود انسان ذره ذره در زندگىِ خودش وارد کند.

بیانات امام خامنه ای در جمع برخی از شخصیت‌های فرهنگی سیاسی


[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 12:50 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

    حوادث جاری منطقه خاورمیانه و رویارویی 32 ساله ایران اسلامی با استکبار جهانی به خصوص در فتنه سال 88 و گذار موفقیت آمیز ایران از کارشکنی دشمنان، پیوندهای جالبی را ایجاد نموده است.

    سالها پیش تمدن غرب، خود را انتهای دوران میدانست اما با حرکت انقلاب اسلامی، ورق برگشت خورد و تمدن اسلامی را در برابر خود به وضوح مشاهده کرد و از برخورد با آن سخن گفت...

    هنگامی که چالش بنیان های غربی به وضوح مشاهده شده و الگوی تمدن اسلامی در حال پیشرفت می باشد، این سخن آیت الله خامنه ای را به عین می توان دید کهبه توفیق الهى، به حول و قوه‌ى الهى، سلسله‌ى شکستهاى آمریکا در این منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.» ،« باید آمریکا را از عرصه دور کرد، او را تضعیف کرد».

    برای موفق شدن در این مبارزه تاریخی عزم و اراده ای قوی نیاز است و همتی جهادگونه و والا؛ و در این راه مددهای الهی را یک به یک در تنگناهای گذار دیده می شود، و مدیریتی قوی و شجاع که از هر آنچه غیر خداست نمی هراسد.

    تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در مدیریت این مبارزه و همچنین انتخاب نام امسال نیز نوید شکست هیمنه این تمدن شیطانی ظاهر فریب را خواهد داد و اکنون نوبت جهاد اقتصادی و به زیر کشیدن دو الگوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم است و تمهید و آمادگی بیشتر  جهانیان برای برپایی حکومت صالحان و مستضعفان بر زمین...

*** *** *** ***

   جملات بعدی فرازی از بیانات رهبر انقلاب در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه‌ است که به تبیین گوشه ای از مبارزه و جهاد اقتصادی پرداخته اند...

 

 نظامِ اینچنینى؛ نظام اسلامى

   در اینجا نظامى متکى به مردم، متکى به دلها، به ایمانها، به عاطفه‌ها شکل گرفته است؛ با اهداف اسلامى، با اهداف قرآنى، با اهداف «و للَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»(منافقون: 8)، با این اعتقاد و باورى که هیچگونه فشار و تحمیلى نمیتواند آن را متزلزل کند؛

   امروز در مقابل آن قدرتها شکل ایستادگى پیچیده‌تر است، حساس‌تر است، متنوع‌تر است؛ احتیاج دارد به یک مجاهدت پیچیده و عمیق

جهاد اقتصادى، یعنى مبارزه‌ى اقتصادى

   این جهادى که امروز باید انجام دهیم - جهاد اقتصادى - از جهادهائى که تا امروز ملت ایران انجام داده، مشکلتر نیست؛ اما باید بدانیم چه کار میخواهیم بکنیم

   هر تلاشى را نمیشود گفت جهاد. در جهاد، حضور و رویاروئى با دشمن، مفروض است.

    نیت اگر نیت خدائى باشد، میشود جهاد فى‌سبیل‌اللَّه. وقتى انسان براى اعلاى کلمه‌ى حق، اعلاى کلمه‌ى اسلام، عزت بخشیدن به امت اسلامى و ملت مؤمن و مسلمان ایران تلاش میکند، این جهاد میشود جهاد فى‌سبیل‌اللَّه. آن وقت در این تلاش، برکات و عظمت و شأن جهاد فى‌سبیل‌اللَّه وجود دارد.

   خداى متعال به آن تلاشى، به آن کارى، به آن نیت و عزمى که در این جهت باشد، حتماً برکت میدهد و کمک میکند؛ ... بدون اراده‌ى الهى، امکان نداشت یک ملتى بتواند در مقابل استکبار جهانى بایستد.

علاج کارشکنى چیست؟

   علاج، برگشتن و تکیه کردن به خود؛ استمداد از توانائى‌هاى خود؛ این چشمه‌ى جوشان تمام نشدنى اراده‌ى انسانى و استعدادى که بحمداللَّه در ایران عزیز ما، در مردم ما، در نسل جوان ما وجود دارد.

یک جمله خطاب به همه‌ى ملت ایران

   و آن اینکه در این جهاد اقتصادى همه شریکند. در اداره‌ى اقتصاد یک ملت، مصرف هم یک رکن عمده است؛ مصرف درست، مصرف خوب، مصرف دور از اسراف و تبذیر و اتلاف مال؛

   ایجاد فرهنگ کار و تلاش للَّه... در هر بخشى که باشید، میتوانید در این جهاد سهیم باشید.

تاکید چندین باره!!!

   کمک به پیشرفت عدالت. این دهه براى ما دهه‌ى پیشرفت و عدالت است. پیشرفت منهاى عدالت، از نظر اسلام اصلاً پیشرفت نیست.

جرم ما و ایستادگی ما

   این دشمنان عنود از هر راهى بتوانند، میخواهند به ملت ایران آسیب وارد کنند؛ آن هم به جرم طرفدارى از حق، به جرم استقلال، به جرم تسلیم نشدن در مقابل زورگوئى دشمنان؛ آنها میخواهند به ملت ایران تحمیل کنند و زور بگویند و ضربه بزنند. در مقابل این دشمنان، با این اتحاد کلمه، با این همدلى، با این همکارى، با این مجاهدت عمومى، میتوان ایستاد و بر آنها فائق آمد؛

   این احساس توانائى در یک ملت، بزرگترین سرمایه‌ى معنوى و روحى براى آن ملت است؛ و ملت ما این احساس را دارد؛ شواهدش هم در همه‌ى بخشها دارد مشاهده میشود.

ثروت خیلى مهمتر

گاز ثروت است، نفت ثروت است؛ اما از این ثروتها خیلى مهمتر، نیروى انسانىِ بااستعداد و علاقه‌مند و داراى توان کار است. ما این ثروت را داریم؛ اصل این است. اگر یک ملتى این نیروى انسانى را داشت، میتواند ثروتهاى طبیعى خودش را هم استحصال کند و در خدمت ملت قرار دهد؛ اما اگر این را نداشت، ثروتهاى طبیعى‌اش هم در خدمت دیگران قرار خواهد گرفت؛ براى دیگران بیشتر سود خواهد داد تا براى خود او. ما بحمداللَّه این ثروت را داریم.

بیانات در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه‌


[ چهارشنبه 90/1/17 ] [ 11:15 عصر ] [ میثم ]

همگام شدن جهاد و همت مضاعف در کلام رهبر

الزامات حرکت عظیم اقتصادى

1- اولاً روحیه‌ى جهادى لازم است

این را ما در دفاع مقدس دیدیم، در جهاد سازندگى دیدیم، در حرکت علمى داریم مشاهده میکنیم. اگر ما در بخشهاى گوناگون، روحیه‌ى جهادى داشته باشیم؛ یعنى کار را براى خدا، با جدیت و به صورت خستگى‌ناپذیر انجام دهیم - نه فقط به عنوان اسقاط تکلیف - بلاشک این حرکت پیش خواهد رفت

2- دوم، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه است

اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، ... استعداد آنها به کار مى‌افتد، کار میکنند، تلاش میکنند؛ در زمینه‌ى علم، در زمینه‌ى فعالیتهاى اجتماعى، در زمینه‌ى فعالیتهاى سیاسى، کشور پیشرفت میکند. در اقتصاد هم همین جور است.

شرط1- کشور به مسائل حاشیه‌اى مبتلا نشود

شرط2- حفظ اتحاد و انسجام ملى است

نکته مهم!!!

آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومى ندارد. اگر هزینه‌اى نداشته باشد، لزومى ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد.

و اما مسائل منطقه

دو خصوصیت در این تحولات منطقه‌ى اسلامى و عربى

1- حضور مردم

2- سمت و سوى دینى در این حرکتها

تکبیر یادت نره

به توفیق الهى، به حول و قوه‌ى الهى، سلسله‌ى شکستهاى آمریکا در این منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

مرگ بر منافق

منافق واقعى آمریکاست. نفاق واقعى، عملى است که اینها دارند انجام میدهند؛ ادعاى دفاع از ملتها. در مورد مصر نفاق به خرج میدهند، میگویند ما طرفدار ملتیم؛ دروغ میگویند. اینها با دشمن ملت تا لحظه‌ى آخر همکارى کردند.

نه فقط به ملتهاى دیگر رحم نمیکنند، بلکه به ملت خودشان هم رحم نمیکنند.

موضع ما

در قضایاى منطقه، موضع نظام جمهورى اسلامى روشن است. موضع ما، دفاع از ملتها و حقوق ملتهاست. ما با ملتهاى مسلمان و ملتهاى مظلوم در هر نقطه‌ى عالم موافقیم؛ با زورگویان و مستکبران و دیکتاتورها و خبیثها و سلطه‌گران و غارتگران در هر نقطه‌ى دنیا مخالفیم؛ این موضع ملت ایران و موضع نظام اسلامى است؛ این موضع آشکار و عیان نظام جمهورى اسلامى است. سیاستها این است، دلها این است، منطقها و بیانها هم این است؛

ما بین غزه و فلسطین و تونس و لیبى و مصر و بحرین و یمن تفاوتى نمیگذاریم. در همه جا ظلم به ملتها محکوم است. حرکت ملتها با شعار اسلام و در جهت آزادى، مورد تأیید ماست

من به طور قاطع عرض میکنم...

این حرکت، حرکت ملتهاست؛ حرکت امت اسلامى است؛ حرکت با شعار اسلام است؛ حرکت به سمت اهداف اسلامى است؛ نشان‌دهنده‌ى بیدارى عمومى ملتهاست و طبق وعده‌ى الهى، این حرکت قطعاً و یقیناً به پیروزى خواهد رسید.

بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90


[ سه شنبه 90/1/9 ] [ 12:55 عصر ] [ میثم ]
توصیه های آیت الله خامنه ای به دانشجویان اسلام گرا در مورد انقلاب های منطقه، تطبیق حوادث انقلاب با حوادث بزرگ صدر اسلام و اولویت های جنبش دانشجویی
   
1-       عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی از راه ترویج افکار اصیل اسلامی در سطح وسیع جامعه و آمیختن شور و حماسه و ایمان عمومی با اندیشه و درک و تحصیل صحیح و پیوند دادن میان شعار و شعور در سطح عام و با تحقیق در مبانی فکری اسلامی و آموختن آن از متخصّصان و صاحب نظران و غور در مفاهیم قرآنی به راهنمایی فقهای دین شناس و تطبیق رویدادهای انقلاب با حوادث بزرگ صدر اسلام برای اموختن تجربه های تاریخ.

2-      ترویج تاریخ و فرهنگ انقلاب در سطح جهان از راه ترجمه ی مفاهیم والای انقلاب به زبان علم، هنر و فلسفه و صدور این فرهنگ به میان ملّت های دیگر و نیز واقعه نگاری درست حوادث انقلاب از آغاز تا امروز برای ایجاد تجربه ی انقلابی جهت سایر ملت ها.

3-      پی ریزی ی نظام علمی، آموزشی با استفاده از رهنمودهای اسلامی و با استخراج و تصفیه ی مواد اوّلیّه از منابع سرشار فرهنگ اسلامی و هم چنین با جذب موادّ مناسب از دانش و فرهنگ پیشرفته ی دیگران.

4-      مبارزه ی صحیح با آثار فرهنگ تحمیلی و پالایش فرهنگ جامعه از آن . ارزش دادن به فرهنگ انقلابی و توسعه و ترویج هر چه بیش تر آن.

5-      تلاش و مجاهدت در راه تزکیه ی اخلاقی و ارج نهادن به رهنمودهای بی نظیر اسلامی در تهذیب نفس و رشد عنصر انسانیت در کنار تخصّص ها و دانش ها و کارآیی ها.

6-      مبارزه با جریان های فکری و سیاسی منحرف و کوشش در افشاگری خطوط ظاهرا موجه و باطنا وابسته به سلطه های بیگانه.

7-      کوشش در پیوند زدن میان قشرهای پیش رو و پیش گام علی الخصوص قشرهای روحانی و دانشجو.

8-      دقّت و امعان نظر در شناسایی شعارهای ویران گر از قبیل شعارهای تفرقه افکن میان عناصر مومن به انقلاب و رهروان خطّ امام و شناسایی شعار دهندگان آن و در نتیجه آگاهی از نقاط آسیب پذیر انقلاب.

9-      تعقیب سیاست های استکباری در سطح منطقه و شناسایی دست اندر کاران آن و پی جویی راه های مقابله ی صحیح با آن.

10- کوشش برای ایجاد وحدت میان قشرهای مردم با یکدیگر و میان آنان با دولت و مقابله با هر حرکت خلاف انگیز.

(1/9/1360 پیام به نشست انجمن های اسلامی و سازمان های دانشجویان مسلمان دانشگاه ها و مدارس عالی کشور)

npedfhe79wryc037v5.jpg


[ دوشنبه 90/1/8 ] [ 11:53 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

«سکونی از حضرت صادق علیه السلام، حدیث کند که فرمود: همانا پیامبر صلی الله علیه و آله فرستاد لشکری را {به جنگ} پس چون برگشتند فرمود:

آفرین باد به گروهی که به جای آوردند جهاد کوچک را، و به جای ماند بر آنها جهاد بزرگ. گفته شد: ای پیغمبر خدا! چیست جهاد بزرگ؟ فرمود: جهاد نفس است.»(چهل حدیث،ص4)

جهاد در لغت به معنای مقاتله و جنگ است که واقعا کار دشواری است و در هنگامه عمل به آن خیلی ها جا میزنند.

جهاد اگر از ماده جَهد باشد باشد به معنی تلاش و کوشش برای انجام کاری است و اگر از ریشه جُهد باشد به معنای طاقت و توانایی است. در مورد جهاد می توان هر دو را در نظر گرفت. یعنی تلاش و کوشش به اندازه طاقت و توانایی.

نام امسال نیز شامل مساله اساسی کشورمان است و وظیفه جهاد به عهده هر ایرانی؛ و نگاهی به فرمایشات رهبر انقلاب در این رابطه...

«ما بایستی متوجه کنیم به اساسی‌ترین مسائل کشور، و محور همه‌ی اینها به نظر من مسائل اقتصادی است. لذا من این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.»

و این جای شکر مضاعفی دارد؛ که فرمایش نایب امام زمان علیه السلام را تا حد خوبی به عمل رسانیدیم. از شعار تا شعور تا عمل...

«میتوانم ادعا کنم که یکی از شعارهائی که در طول این سالها بیشترین بهره را از توجه مردم و مسئولان و عمل آنها و انطباق وضعیت کشور با خود دارا بود و برد، همین شعار «همت مضاعف و کار مضاعف» بود، که واقعاً ملت و دولت خوشبختانه در این کار، در این حرکت سالیانه، همت مضاعف و کار مضاعف را نشان دادند.»

و نحوه عمل و مجاهدت باید این گونه باشد...

«حرکت ما باید به نحوی باشد که بتوانیم این دهه را به معنای حقیقی کلمه مظهر پیشرفت و مظهر استقرار عدالت در کشورمان قرار بدهیم. خوشبختانه با این حرکتی که در دنیای اسلام به ‌وجود آمده است، انسان احساس میکند که این دهه به توفیق پروردگار برای منطقه هم دهه‌ی پیشرفت و دهه‌ی عدالت خواهد بود.»

نمیتوان از این وعده الهی پروردگار که در حرم با صفای رضوی از لبان پاک رهبر انقلاب بیرون آمد گذشت...

«حرکت اسلامی ملتهای منطقه، طبق وعده الهی قطعا و یقینا پیروز خواهد شد.»

hejri o shamsi.jpg

 

آرزومندم سال خوبی داشته باشید؛

با یاد مجاهدان شروع کنیم و سالی پر از مجاهدت داشته باشیم انشاءالله 

 


[ پنج شنبه 90/1/4 ] [ 3:37 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

وقتی که دستگاه های عریض و طویل فرهنگی، دیپلماسی و تبلیغاتی را در داخل و خارج می بینیم، و از آن طرف خروجی مطلوبی را نمی بینیم، در ماهیت کار آنها و حتی شکل گیری شان شک می بریم که آیا اینها با انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده اند و آیا در کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و آیا اهداف این نظام را پیگیری می کنند و چراها و آیا های دیگر...

از صدا و سیما گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد، از حوزه علمیه تا وزارت خارجه و سازمان های تبلیغاتی، آنگونه که باید درست حرکت نمی کنند! از عملکرد بعضا خوب جزیره های فرهنگی که بگذریم و نگاهی به فرهنگ عمومی جامعه بیندازیم یا رسالتهای روی زمین مانده نظام را در خارج کشور ببینیم، مقداری با وضعیت حال حاضر عملکرد آقایون آشنا می شویم؛ اگرچه نباید عملکردهای مثبت را نادیده گرفت، اما این مثبت ها چندان به چشم نمی آیند.

مدیر تصویراما در این وضعیت، بشارت، امیدواری، نشاط و هدایت از نقطه ای که راهبری مسایل کلان را به عهده دارند، هر لحظه تداوم دارد.

«امروز دنیاى اسلام در یک مقطع تاریخى قرار دارد؛ ما این مقطع را باید بشناسیم، ما از این مقطع نباید غفلت کنیم…»

این سخن فرازی از بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت‌کنندگان درکنفرانس وحدت اسلامی است.کسی که به تنهایی اوضاع دنیای اسلام را رهبری می کند و نهضت بیداری اسلامی را سالها پیش نوید داده بود...

 نمی دانم چرا عدم انجام وظیفه آقایون را رهبر انقلاب باید به دوش بکشند. کم کاری مسئولین فرهنگی و دیدار با کارگردانان کشور تا همین دیدار اخیر و راهبری آنان...

اگرچه باید زمان شناس بود و هر لحظه گوش به فرمان ولی امر، اما مگر حضرت روح الله در صحیفه شان راهبرد را مشخص نکرده اند؟

به یاد می آورم که امام به خدا پیوسته فرمود «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» و حال که فرمایشات حضرت آقا را می شنویم که می فرمایند « از همه‌ى بدبختى‌هاى دنیاى اسلام بزرگتر، امروز حضور آمریکاست؛ این را باید علاج کرد. باید آمریکا را از عرصه دور کرد، او را تضعیف کرد.» به سیر خط اسلام ناب محمدی و مبارزه آن با اسلام آمریکایی پی می بریم.

چقدر خوب است ، اگر خواص خودمان این مقطع مهم را دریابند که چشم خواص و عوام ملل مسلمان و آزاده جهان به ماست؛

و نبرد پایانی ما با اسلام آمریکایی است و ان شاء الله این هیمنه مادی نیز فرو خواهد ریخت، چنانچه نوکران و اذنابش، یک به یک در حال نابودی اند

ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

*** *** ***

جملات بعدی از بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت‌کنندگان درکنفرانس وحدت اسلامی است. اگر فرمایشات رهبر انقلاب را در این مدت دنبال کرده باشی، به روشنی خط سیر از بن زدن شیطان بزرگ را خواهی دید.

و این تویی در میانه میدان نبرد...

امروز دنیاى اسلام در یک مقطع تاریخى قرار دارد؛ ما این مقطع را باید بشناسیم، ما از این مقطع نباید غفلت کنیم…

   این مقطع، مقطع مهمى است؛ هم میتواند به حل مشکلات دنیاى اسلام منتهى شود، و هم اگر این مقطع را درست نشناسیم و از آن بهره‌ى صحیح را نبریم، ممکن است مشکلات دیگرى را براى ما خلق کند.

اثرى در حضور میلیونى مردم هست که در هیچ چیز دیگر آن اثر نیست. البته حضور میلیونى مردم جز با ایمان قلبى امکان‌پذیر نیست. اولاً بیایند، ثانیاً تا حصول نتیجه در صحنه بمانند، ثالثاً آن نتیجه را حفظ کنند؛ اینها ایمان اسلامى، ایمان مذهبى لازم دارد.

ما توانستیم انقلابمان را نگه داریم، به برکت ایمان، به برکت اسلام، به برکت دمیدن پى‌درپى روح قرآن در کالبد این مردم و در دلهاى این مردم. این است که میتواند بقاء حرکتها را و تداوم آنها را و پیروزى آنها را تضمین کند؛ این باید اتفاق بیفتد.

 امروز مردم توى صحنه‌اند؛ در مصر، در تونس و در بعضى از نقاط دیگر؛ این باید هدایت شود.

اساس مشکل در دنیاى اسلام، آمریکاست. حضور مستکبرین و مستعمرین در دنیاى اسلام، همیشه بیشترین و بزرگترین ضربه را به هویت اسلامى و مردمى ملتها زده.

از همه‌ى بدبختى‌هاى دنیاى اسلام بزرگتر، امروز حضور آمریکاست؛ این را باید علاج کرد. باید آمریکا را از عرصه دور کرد، او را تضعیف کرد. خوشبختانه ضعیف هم شده‌اند. آمریکاى امروز، آمریکاى بیست سال قبل و سى سال قبل نیست. آمریکا امروز بشدت ضعیف شده است. این را باید نگه داشت. نباید ناامید بود

صدر اسلام یک تابلوى بسیار پیچیده و هنرمندانه و مندمجى است که بخشهاى گوناگون زندگى تاریخى امت اسلام را تا امروز و تا ابد میشود در اجزاى این تابلو مشاهده کرد. هرکدام از این بخشها را انسان ملاحظه کند و با زمانِ خودش تطبیق کند، میتواند بفهمد.

 ما دو جور انسان داریم:

  1. یک عده هستند که وقتى هیمنه‌ى آمریکا را مى‌بینند،...میگویند ما که نمیتوانیم کارى بکنیم، چرا بیخودى نیروهایمان را هدر بدهیم؟ اینجور افراد الان هستند
  2. یک عده‌ى دیگر هستند که نه، قدرت دشمن را با قدرت خداى متعال مقایسه میکنند، عظمت دشمن را در مقابل عظمت پروردگار قرار میدهند؛ آن وقت مى‌بینند که اینها حقیر محضند، اینها چیزى نیستند. وعده‌ى الهى را هم راست میشمرند، حسن ظن به وعده‌ى الهى دارند؛

اگر چنانچه ما به وعده‌ى الهى حسن‌ظن داشته باشیم، یک جور عمل میکنیم، اگر به وعده‌ى الهى سوءظن داشته باشیم، جور دیگرى عمل میکنیم.

سوءظن به خدا موجب میشود که انسان بنشیند و از حرکت و از کار و تلاش باز بماند. اگر حسن‌ظن به خدا داشتیم، آن وقت میتوانیم پیش برویم.

ما حسن‌ظن به خدا داریم، و خداى متعال با ما طبق حسن‌ظنمان عمل کرده است. در طول این سى و چند سال، خداى متعال طبق همان حسن‌ظنى که به او داشتیم، با ما عمل کرده. ما مشکلات فراوانى داشتیم. از همه‌ى این مشکلات پیروز بیرون آمدیم...

این وعده‌ى الهى را ما قبول داریم، یقین داریم؛ معتقدیم که «و الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا». و خداى متعال بلاشک به مردم مؤمن کمک خواهد کرد.

 


[ چهارشنبه 89/12/4 ] [ 1:51 عصر ] [ میثم ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 613176