سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

«عبادات قالبیه و شرعیه {مانند وضو ،نماز و غسل} اگر به آداب صوریه و باطنیه آید، مورث (باعث) تهذیب باطن شود، بلکه بذر توحید و تجرید در روح حضرت روح اللهافشاند، چنانچه تهذیب باطن، قوه تعبد را قوی و به حقایق توحید و تجرید، انسان را می رساند، و سرّ توحید، باطن را مهذب و جنبه عبودیت را کامل نماید. از این جهت، انسان سالک باید در هر یک از نشئات ثلاثه نفس(ملک و دنیا، ملکوت و برزخ، جبروت و آخرت) ، قدم راسخ داشته باشد و از هیچ یک ، هیچ گاه غفلت نکند.
ممکن است انسان را، یک نظر به نامحرمان یا یک لغزش کوچک لسانی، مدتها از سرایر و حقایق توحید باز دارد و از حصول جلوات محبوب و خلوات مطلوب –که قرة العین (نور چشم) اهل معرفت است- باز دارد. پس وقوف در هر یک از مراحل و مراتب ، و بی اعتنایی و قلت مبالات به هر یک از نشئات، موجب حرمان از سعادت مطلقه است و از دامهای ابلیس است.
مثلا کسانی که اهل مناسک و عبادت ظاهریه هستند{مانند نماز و روزه و ذکر} وشدت مبالات و اعتنا به آن ندارند، شیطان عبادات صوریه را در نظر آنها جلوه دهد، و همه کمالات را در نظر آنها منحصر و مقصور در همان عبادات و مناسک ظاهریه کند و دیگر کمالات و معارف را از نظر آنها بیندازد، بلکه آنها را نسبت به آنها و صاحبان آنها بدبین کند.»
(شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص68)

مراقبت بیشتری نیاز است در این جامعه که هر لحظه آن شیطانها در کمین اند... خداوند کمکمان نماید...


[ چهارشنبه 90/12/3 ] [ 8:17 عصر ] [ میثم ]

پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله، لشگری را به جنگ فرستاد ، چون برگشتند فرمود:
   «آفرین باد به گروهی که به جای آوردند جهاد کوچک را، و به جای ماند بر آنها جهاد بزرگ. گفته شد: ای پیغمبر خدا! چیست جهاد بزرگ؟ فرمود: جهاد نفس است»

تفکر کن در آیه شریفه که فرماید:
«و قطعا بسیاری از جنیان و آدمیان را برای دوزخ آفریدیم، چرا که آنان را دلهایی است که به آنها حقیقت را در نمیابد و دیدگانی دارند که به آنها آیات حق را نمیبینند و برایشان گوشهایی است که به آنها سخن حق را نمیشنود، آنان همانند دامها هستند،بلکه از آنان گمراه ترند. آنان بی خبرانند
(اعراف،179)

«ببین علامت کسانی که برای جهنم خلق شده اند و نشانه جهنمیان، در تو هست؟
قلبی که از نور تدبر و تفقه و برگرداندن ظاهر دنیا را به باطن آن محروم باشد، با گوشت پاره که دل حیوانی را تشکیل میدهد فرقی ندارد. چشمی که جز صورت این عالم را نبیند و از نظر عبرت و حکمت کور باشد، و گوشی که جز اصوات این عالم را نشنود و از مواعظ الهیه منعزل(برکنار) باشد، و حکم و نصایح را نپذیرد، با چشم و گوش حیوانات ممتاز نیست(تفاوتی ندارد).
آنهایی که این سه خاصیت بزرگ انسانی را ندارند، حیوانات و چهارپایانی هستند به صورت انسان، بلکه آنها گمراه ترند از حیوان...
» (شرح حدیث جنود عقل و جهل،ص109)

پی نوشتــــــــــــــــــ
حال که تفکر کردی و تامل، نگریستی که در شرایط «بدر و خیبریم»... اگر با چشم حیوانی دید بودی گفته بودی در شرایط «شعب ابی طالبیم» ببین که عزت از آن خداوند و رسول و مومنین است...

 


[ شنبه 90/11/15 ] [ 9:54 عصر ] [ میثم ]

    پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله، لشگری را به جنگ فرستاد ، چون برگشتند فرمود:
   «آفرین باد به گروهی که به جای آوردند جهاد کوچک را، و به جای ماند بر آنها جهاد بزرگ. گفته شد: ای پیغمبر خدا! چیست جهاد بزرگ؟ فرمود: جهاد نفس است»

   پیامبری که اسوه نیکویی برای جهانیان است به جهاد نفس پس از مجاهدتی سخت با دشمن کافر امر می فرماید. پیامبری که میراثی عظیم در تمام زمینه های زندگی برای ما به ارمغان آورده... پیامبری حریص برای مومنین و رحمتی برای جهانیان و توصیه هایی گرانسنگ برای همیشه ما...
  و اما نفس انسان از عالم غیب و ملکوت است و دارای مقامات و درجات... حضرت امام خمینی (ره)، فرزند زمانه پیامبر اعظم
صلی الله علیه و آله این چنین نفس را به تصویر می کشد:

   «و از برای هر یک از مقامات و درجات آن جنودی است رحمانی و عقلانی که آن را جذب به ملکوت اعلی و دعوت به سعادت می کنند، و جنودی است شیطانی و جهلانی که آن را جذب به ملکوت سفلی و دعوت به شقاوت می کنند.
و همیشه بین این دو لشگر جدال و نزاع است، و انسان میدان جنگ این دو طایفه است: اگر جنود رحمانی غالب شد، انسان از اهل سعادت و رحمت است و در سلک ملائکه منخرط (آراسته به نعم الهی) و در زمره انبیا و اولیا و صالحین محشور است و اگر جنود شیطانی و لشگر جهل غالب آمد، انسان از اهل شقاوت و غضب است، و در زمره شیاطین و کفار و محرومین محشور شود.»
(چهل حدیث،ص5)

و این جهاد با نفس ادامه دارد تا آنجا که در دامن مولا و امامان به شهادت رسیم...

پی نوشتـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر خدا بخواهد و تمایل دوستان باشد، روند این پست ادامه خواهد داشت...


[ یکشنبه 90/11/2 ] [ 1:2 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

« و انسان شرعی عبارت از آن است که موافق مطلوبات شرع رفتار کند، و ظاهرش ظاهر رسول اکرم صلی الله علیه و آله باشد، و تاسی به آن بزرگوار بکند در جمیع حرکات و سکنات و در تمام افعال و تروک. و این امری است بس ممکن، زیرا که ظاهر را مثل آن سرور کردن امری است مقدور هر یک از بندگان خدا.

و بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمی شود مگر آنکه ابتدا کند انسان از ظاهر شریعت. و تا انسان متادب به آداب شریعت حقه نشود، هیچ یک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود، و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند و علم باطن و اسرار شریعت از برای او منکشف شود. و پس از انکشاف حقیقت و بروز انوار معارف در قلب نیز متادب به آداب ظاهره خواهد بود.

و از این جهت دعوی بعضی باطل است که به ترک ظاهر، علم باطن پیدا شود یا پس از پیدایش آن به آداب ظاهره احتیاج نباشد. و این از جهل گوینده است به مقامات عبادت و مدارج انسانیت.» (چهل حدیث- ص 7)

نکته بسیار مهمی که امام بر روی آن تاکید دارند این است که بدون پایبندی به احکام و آداب شریعت، امکان کسب فضایل اخلاقی و پیدا کردن عقاید صحیح وجود ندارد، طوری که این سه با هم پیوستگی دارند. و کسانی که ادعایی مخالف این دارند –که عده ای این گونه در جامعه ما اظهار نظر می کنند- ادعای باطلی دارند، چون شناخت درستی ندارند و در جهل خود ادعا می کنند.

البته امام در جای دیگر این کتاب گرانقدر و کوبنده می فرمایند:

«... مبادا گمان کنی که این ها موعظه و خطابه است، اینها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است، در این اوراق بنای اقامه برهان و نقل اخبار و آثار زیاد نیست.»(چهل حدیث- ص 15)

و اما ما کجای کاریم و در کدام قبیله؟؟؟

-------------------------------------------------------

و اما بعد ...

نکته ای اساسی مخصوص برای رئیس جمهور و مسئولین مملکتی و آنهایی که به فکر آرمان های نظام اسلامی هستند؛

حضرت امام روح الله می فرمایند: « ما هنوز در قدم های اول مبارزه جهانی خود علیه شرق و غرببیم ...»

و  «... مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین به دنبال دارد. باید دولت  جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره کردن مردم بنماید، ولی این بدین معنا نیست که آنها را از هدف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»

اللهم عجل لولیک الفرج

 


[ چهارشنبه 87/5/9 ] [ 12:21 صبح ] [ میثم ]

روزی فردی وارد جمعی شد و خطاب به آنان گفت: «همه تان دیوانه اید». تمام افراد از حرف او به خنده افتادند. بعد آن فرد به تک تک افراد حاضر در جمع اشاره کرد و گفت:«با تو بودم، با تو بودم و...». افراد حاضر در جمع ناراحت شدند و به سمت او حمله کردند و وی را کتک زدند.

قضیه ما هم همانند این داستان بالاست. حال مطلب پایین رو طوری بخوان که ...

خودت در خسرانی ای بیچاره، اصلا تمام مشکلات به خاطر توست...

«ای بیچاره! تو چشم ملکی ظاهر بین داشتی، ولی باطن و ملکوتت کور بود. کوری خودت را حالا ادراک کردی، و الا از اول کور بودی، چشم بصیرت باطنی که آیات خدا را به آن می بینند نداشتی.

ای بیچاره! تو قامت مستقیم و صورت خوش ترکیب ملکی داری، میزان ملکوت و باطن، غیر از این است، باید استقامت پیدا کنی تا مستقیم القامة در قیامت باشی. باید روحت روح انسانی باشد تا صورت عالم برزخ و آخرتت صورت انسان باشد.

تو گمان می کنی که عالم غیب و باطن، که عالم کشف سرایر و ظهور ملکات است، مثل عالم ظاهر و دنیاست که اختلاط و اشتباه در کار باشد: چشم و گوش و دست و پا و سایر اعضایت- همه با زبانهای ملکوتی، بلکه به قول بعضی با صورتهای ملکوتی، شهادت به هر چه کردی می دهند.

هان ای عزیز!

گوش دل باز کن و دامن همت به کمر زن و به حال بدبختی خود رحم کن! شاید بتوانی خود را به صورت انسان گردانی و از این عالم به صورت آدمی بیرون روی که آن وقت از اهل نجات و سعادتی. مبادا گمان کنی که این ها موعظه و خطابه است، اینها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است، در این اوراق بنای اقامه برهان و نقل اخبار و آثار زیاد نیست.»(چهل حدیث- ص14و 15)

پست قبلی هم با این دید بخوانید و اگر می توانید ما را بزنید!

 

? اگر من جای احمدی نژاد بودم، همین کار را می کردم

یکی از اساتید ما که مقاله ای با کمک او نوشتیم، در سر کلاس از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد می کرد و می گفت و می گفت... بعد از کلاس جمع کوچکی دور او جمع شده، موضوع به اینجا رسید که پس چه سیاستی در این زمینه باید پیش گرفت؟ استاد ما گفت: « اگر من جای احمدی نژاد بودم، همین کار را می کردم.»

? فایده پالیزدار

دوستان ما که هر چی داد زدند، تجمع کردند جلوی دادگستری، قوه پر مدعا و... کاری خاصی انجام نشد، اما پالیزدار بود که باعث شد قوه قضائیه به خودش تکونی بده و یه سری ها رو جابجا کنه و یه خورده واضح تر حرف بزنه. بزنیم به تخته که چشم نخوره.

 

? این الرجبیون

یا من یعطی الکثیر بالقلیل


[ پنج شنبه 87/4/13 ] [ 9:58 عصر ] [ میثم ]

چهل حدیث- قسمت اول

«ای عزیز! بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی، که خدای نخواسته اگر بی عزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوری بی مغزی هستی که در آن عالم به صورت انسان محشور نشوی، زیرا که آن عالم محل کشف باطن و ظهور سریره (آنچه پنهان شده) است. و جرات بر معاصی کم کم انسان را بی عزم می کند، و این جوهر شریف را از انسان می رباید. استاد معظم ما (مرحوم آیت الله شاه آبادی) دام ظلّه، می فرمودند:

     بیشتر از هر چه، گوش کردن به تغنیات (آوازه خوانی و موسیقی غنایی) سلب اراده و عزم از انسان می کند.» (چهل حدیث- ص8)

هر چقدر که با این کتاب کوبنده آشنا می شوم، به این نکته پی می برم که ما کجای کاریم؟! از زندگی چه فهمیده ایم؟ و چقدر بازی دنیا را جدی گرفته و مشغولیم!

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، می گفت که «اگر موسیقی امری خوب و پسندیده بود، ائمه و معصومین به آن می پرداختند» (نقل به مضمون)، در آن زمان نیز موسیقی بوده و استفاده می شده.

مگر معصومین الگوی ما نیستند، «اسوة حسنة.»

عدم فرهنگ مناسب در مقابل ورود تکنولوژی و خود باختگی فرهنگی در مقابل فرهنگ مهاجم، موجب این می شود که سرگرمی بعضی افراد گوش کردن به موسیقی و آوازه خوانی غنایی شود. و آن هم در اماکن عمومی و... کجای کاریم؟!

البته احکام موسیقی  به طور مشخص و واضح در رساله مراجع موجود است، اما به سمت خدا رفتن با این وضع نا ممکن است، «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»

«الهی اقلنی عثرتی و امح حوبتی» (مناجات منظومه حضرت امیر)

    کجای کاریم؟!

          و تو خود جواب را بهتر می دانی...  

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود کنید و حتما بخوانید

میراث بد                                                                

 

یا اینجا کلیک کنید

 دولت خاتمی چه چیز برای دولت احمدی نژاد گذاشت؟

 

 


[ دوشنبه 87/4/3 ] [ 12:24 صبح ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 611766