سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیانات رهبری در دیدار خبرگان و همچنین دیدار اقشار مردم حاوی نکات بسیار مهمی است از جهات گوناگون!

از بحث منظومه فکری نظام گرفته تا نابودی صهیونیستها و مبارزه با شیطان بزرگ(آمریکا) و توصیه به آماده بودن تمام نیروها در همه عرصه های کار در کشور و حمایت از جوانان انقلابی و حزب اللهی...

این آمادگی و کار کردن در تمام عرصه ها در چارچوب منظومه فکری اسلام به آن جهت است که باید به کشوری بدل شویم، پیشرفته و موفق در ابعاد گوناگون و زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الزمان علیه السلام که نظامی را تحت عنوان «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون » ایجاد خواهد کرد و انقلاب اسلامی و حرکت آن به سوی آرمانها زمینه سازی تحول شگفت خواهد شد.

گام های مهمی باید برداشته شود که جز با همت های عالی و کار جهادی میسر نخواهد گشت. این ویژگی برجسته و دارای منظومه در جوانان و کسانی که دارای روحیه انقلابی و اسلامی هستند، موج میزند و اگر خدای نکرده از این ظرفیتهای بالقوه استفاده نشود، موجب خسران و سوالات سخت از مسئولین خواهد شد!

نمونه عملیاتی این ویژگی را میتوان در تبلور بسیج مستضعفین مشاهده نمود: «بسیج یک اندیشه است، یک فکر است، یک منطق است، یک منظومه‌ى فکرى است. علّت این هم که همه مى‌بینند که تحصیل‌کرده، نخبه، نابغه، از رشته‌هاى مختلف مجذوب بسیج میشوند، این است که بسیج صرفاً یک حرکت احساسى نیست؛ یک منطق قوى پشت سرِ بسیج وجود دارد؛ این منطق، این علم، وقتى با عمل همراه میشود، این غوغا را درست میکند؛ این حوادث شگفت‌آور را خلق میکند»

متاسفانه عده ای با تفکرات لیبرالیستی درون کشور و بعضا مسئولین اجرایی هستند که اعتقادی به نیروهای مومن انقلابی ندارند و همانطور که بیانات امام و رهبری را تفسیر به رای و حتی مغالطه می نمایند، این نیروهای برجسته و مفید را با انواع اتهامات به کناری می نهند!

در این تفکر خطرناک لیبرالیستی کنار آمدن-بخوانید سازش- با مستکبرین و نظام سلطه به راحتی توجیه می شود؛ گاهی در قالب سخنرانی بزرگ معرفتی شان و گاهی در شکل مذاکره و نتیجه به هر قیمتی!

رهبری معظم انقلاب آبان ماه سال 92 فرمودند « من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه ای را که ملت ایران انتظار دارد، به دست بیاید! ... ملت باید بیدار باشد، بداند چه اتفاقی دارد می افتد تا بعضی از تبلیغاتچیهای مواجب بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچیهای بی مزد و مواجب –از روی ساده لوحی- نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند»

و اما پس از 2 سال که متن برجام به نهایت رسید، آنچه که به صلاح مردم و انقلاب می بوده به ثمر نرسیده و همان تفکر لیبرالی به دنبال گمراه کردن افکار عمومی است و برای پیش بردن افکار انحرافی خود باید نیروهای مومن و انقلابی را به کنار زنند و چون «هدف آنان هر کاری را توجیه می کند» از تمام ابزارها برای این هدف شوم منحرف کردن اهداف انقلاب و هضم کردن آن در دهکده جهانی به کدخدایی آمریکا استفاده می کنند!

رهبر ما به اقتضای مسئولیت ولایت، بار ضعف‌ها و غفلت‌ها و کم‌کاری‌ها و احیانا برخی کم‌فروشی‌ها را بر دوش کشیده‌ و این تأسی به سنت امیرمؤمنان علیه‌السلام است.

جناح فرهنگی مومن و بسیجیان امام باید با سلاح و صلاح و منطق تفکر اسلام ناب محمدی به میدان صحنه بیایند و با کار فرهنگی و اقتصادی ، منظومه تفکری خود را بیش از پیش نمایان سازند و تلاش خود را در عیان کردن روش و حرکت نفاق گونه لیبرال مسلک به کار برند که «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»...

 


[ یکشنبه 94/6/22 ] [ 6:14 عصر ] [ میثم ]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با وجود رشد و توسعه کمی و کیفی رسانه ها در عصر حاضر و با توجه به بیش از 3 دهه عمر جمهوری اسلامی، همچنان در ترویج دقیق و کامل «منظومه‌ی فکری» انقلاب اسلامی مانده ایم!

«یکی از اجزای مهمّ این منظومه ی فکری که خیلی هم جاذبه دارد، عبارت است از نفی ظلم، نفی استکبار، نفی استبداد ؛... این یک بخشی از این منظومه ی فکری است. عزّت ملّتها، عزّت ملّی و در کشورهای اسلامی عزّت اسلامی؛ استغناء ملّتها از تکیه کردن به دیگران و آویزانِ قدرتها بودن؛ اینها جزو مجموعهی فکری اسلام است. استقلال همه جانبه ... استقلال فکری، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، که از همه مهمتر هم استقلال فکری است که میتواند بقیّه ی این استقلالها را به دنبال خودش بیاورد؛ اینها جزو چیزهایی است که در نظام فکری اسلامی و آن منظومه ی فکری اسلامی وجود دارد» 1

این منظومه ریشه در تفکر اسلام ناب محمدی دارد که حاصل سالها تفکر و مبارزه علمای طراز اول و مجاهدان در سالهای غیبت است که نماد ظاهری آن انقلاب اسلامی ایران و بیداریس ملتهای مسلمان گردید.

این منظومه را باید تبیین نمود. بیان این بحث در جمع خبرگان مردم نشانگر انجام این امر مهم ابتدا توسط این حضرات است؛ «ما ملّت ایران، ما جوانها، ما اهل ابتکار، ما علمای دین، ما روشنفکران دانشگاهی. ما هستیم که باید در مقابل این حرکت ]نظام سلطه و استکبار جهانی[، آن حرکت اساسی خودمان را حول محور همان منظومه ی فکری پیش ببریم» 2

منظومه فکری آقا

در جمع خبرگان، مسئولان طراز اول و افرادی هستند که نظر و رای آنها موثر در قسمتی از جامعه می باشد و خواص محسوب می گردند.

اما چرا همین افراد که از مسئولین سابق و حاضر نظام می باشند، برخی اوقات در سخن و عمل متفاوت از ولی امر -که منظومه فکری مجموعه نظام را ترسیم و راه را نشان می دهد- عمل می کنند؟! و قصد تغییر مسیر کشور اسلامی را به سمت و سوی غیر دارند؟!

پاسخ را باید در نوع نظام تفکری بعضی حضرات و همچنین گرایش به مادیگری که می تواند زیرمجموعه همین تفکر محسوب گردد، جست.

وقتی که امام روح الله فرموده «انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ع) است... مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسؤولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند، منصرف کند، خطر بزرگ و خیانت سهمگین را به دنبال دارد3 و رهبری فرزانه فرمودند «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده؛ به‌خاطر مسائل فرهنگی»4

 اما مسئولان اجرایی به دنبال رفع موانع اقتصادی با توسل و منتظر ماندن کدخدای خودخوانده  هستند! حتی گاهی سخنان صریح نائب امام غایب را تفسیر به رای می کنند!

به راستی جای صبر و تامل در این مسئله بسیار است! چرا مسئولان صمیمی و نزدیک رهبر چنین فاصله تفکری با حضرتش دارند؟!

آیا با تداوم این مسیر در پیچ تاریخی می توان به پیشرفت با سرعت ایران اسلامی در تمام زمینه ها امیدوار بود؟!

و چه زیبا آنان که ذوب در ولایت و این منظومه فکری بودند با دادن جان خود در این راه اثبات کردند «جهان در آستانه‌ی تحولی عظیم قرار گرفته است. وقتی مؤ‌منین بر محور ولایت اجتماع کنند، به آنچنان منبعی عظیم از قدرت دست خواهند یافت که هیچ نیروی دیگری در سراسر جهان با آن یارای رو در رویی ندارد.»5

...................

1 و 2- آیت الله خامنه ای،1394/06/12

3- صحیفه نور، ج 20، ص 118

4- آیت الله خامنه ای، 1394/06/04

5- شهید سید مرتضی آوینی

 


[ شنبه 94/6/14 ] [ 11:57 عصر ] [ میثم ]

بسم الله 

نشست اندیشه های راهبردی را به یاد می آورید؟

جمعی از اندیشمندان و محقق مطرح کشو نزد رهبری فرزانه انقلاب مینشستند و مباحث بنیادی در زمینه های گوناگون مطرح میکردند!

تقریبا از انتهای سال 1391 به بعد این جلسات تعطیل شده است!

کاری به این قضیه ندارم که برخی میگویند حضرت آقا پس از قضیه وین دیداری نداشته است! چون این موارد قبلا هم پیش آمده و نمی توان درباره اش نظری محکم داد!

نشستهای اندیشه های راهبردی مسیر کلان پیشرفت مملکت را معین میکرد که به خاطر مسائل مذاکرات و تبیین خطوط قرمز مسیر آن، ادامه نداشته است!

این مطلب جدی است...

پیشرفت محتوایی کشور به خاطر چه مسئله ای لنگ مانده است؟!

واقعا جای تامل فراوان دارد...

 

محاسبات دنیایی

فایل با عنوان «توافق خطرناک؛ در میانه‏ی جنگی سهمگین»

دریافت


[ یکشنبه 94/5/25 ] [ 6:20 عصر ] [ میثم ]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم می فرماید: «آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند، برابرند؟»

یکی از خطوط قرمز رهبری عدم پذیرش محدودیتهای بلندمدت است؛ « ما بر خلاف اصرار آمریکایی ها محدودیتهای بلندمدت 10، 12 ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به هیات مذاکره کننده گفته ایم»(20/4/94) 

همچنین تداوم تحقیق و توسعه در زمان محدودیت؛ «در طول سالهای محدودیت هم باید تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد.» (20/4/94)

اگر خلاصه ای از تعهدات ما از توافق ژنو تا بعد از اجرای برجام را بنگریم به روشنی میبینیم ، امتیازات خیلی بزرگی داده ایم (اگرچه در اینجا بحث ما امتیازات داده شده نیست، اما برای روشن شدن مطلب فهم آن بسیار مفید است)

عدم غنی سازی 20%؛ نابودی 200 کیلو ذخایر غنی شده 20%؛ تعطیلی فردو؛ تعطیلی راکتور آب سنگین اراک؛ خروج ذخایر آب سنگین از کشور؛ عقب انداختن 10 الی 15 ساله ساخت راکتور اراک؛ خروج قریب به 10 هزار کیلو ذخایر اورانیوم 5% از کشور؛ نابود کردن بیش از 4 هزار کیلو ذخایر پسماند Tail که قابل غنی شدن تا 10% بود؛ عدم غنی سازی 5%؛ توقف ساخت سانتریفیوژ از هر نوع؛ عدم استفاده از سانتریفیوژ های بالاتر از IR-1؛ محدودیت تحقیق و توسعه و ...؛ همچنین دوره های مختلف محدودیت نظیر 10 سال؛ 15 سال؛ 20 سال؛ 25 سال و یا بیشتر!

در بحث مهم غنی سازی که قانون و برنامه های بلندمدت کشور بر آن تاکید زیادی دارند و آینده انرژی کشور را تامین خواهد کرد، متن برجام باز هم فراتر از خطوط قرمز تعهداتی به ایران نسبت داده است!

ظرفیت غنی سازی در برجام

همانطور که در تصویر مشاهده می شود، متاسفانه در متن برجام محدودیت در ساخت و استفاده از سانتریفیوژها بیش از 10 سال خواهد بود. و بدتر از آن سخنان اعضای مذاکره کننده که یکی می گوید «15 سال دیگر 190 هزار سو را خواهیم داشت!»(جناب صالحی) و دیگری گفته «15 سال دیگر به یک میلیون سو غنی‌سازی می‌رسیم!» در حالی که در خوشبینانه ترین حالت بدون هیچ گونه خرابی با توجه به تعهدات پذیرفته شده، 15 سال بعد حداکثر اجازه ایجاد 47 هزار سو را داریم، آن‌هم به صورت بالقوه!

با اینکه قانون و نیاز کشور چیز دیگری گفته و خطوط قرمز رعایت نشده است!

مسئولین محترم ارشد!

آیا این است روال دولت راستگویانی که تشکیل داده اید؟! که امر واجب ولی امر را بر زمین بگذارید و در کوی و برزن از توافق قابل سوءاستفاده دشمن تعریف نمایید! آیا به راستی متن مفتخر به آن را دیده اید؟!

اصلا هسته ای هیچ، به فنا رود!

دلمان می سوزد که سخنان رهبر انقلاب در عرصه اجرایی توافقی که پیشرفت همه جانبه ده ها سال آینده ما را دارد، نادیده انگاشته شده است. این گناهی بزرگ است مسئول ارشد! آیا میتوانی بدون توجه به متن الهی و قانون شرعی، قانون را بر کل کشور و مردم اجرا نمایی؟!

«آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند، برابرند؟»

 


[ یکشنبه 94/5/18 ] [ 7:15 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر بازگشت پیکر شهید محمد حصاری، پس از 30 سال مرا شگفت زده کرد.

پدر هم کلاسی و هم اتاقی دوران دانشجویی؛ دورانی که در اوج آرمانخواهی بودیم در همسایگی حضرت امام روح الله ...

دوست و برادرم پیامی فرستاده بود مالامال عشق و صفا... اویی که هرگز در این دنیا پدر را ندیده است!

«سلام بچه ها من خیلی خوشحالم. امشب بهمون خبر دادن بابام رو بعد از 30 سال داره میاد. بچه ها دیگه من هم بابا دارم.

شاید نتونه باهام حرف بزنه ولی عیب نداره من که میتونم با استخوناش حرف بزنم.

امشب شب آرزوهامه. فکر نکنم امشب رو هیچ وقت فراموش کنم. دعا کنید تا وقتی که از تهران بیارنش زنده باشم و ببینمش

شهید حصاری

پی نوشت:

یقین دارم اگر مسئولی از خطوط قرمز ولایت فقیه بگذرند، شهدا جلوی راه کج او را خواهند گرفت!

خداوند متعال بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید.


[ شنبه 94/5/17 ] [ 12:22 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها موضوع اصلی کشور بررسی سند برجام   (JCPOA)مذاکرات هسته ای و گره آن با قطعنامه 2231 و همچنین توافق محرمانه ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای است.

بررسی محتوایی و دقیق دو متن موجود و شنیده های توافق محرمانه آژانس با ایران، نگرانی های قبل از توافق را به وضوح نشان میدهد!

جناح فرهنگی مومن در این زمان خاص، باید با توکل به ایزد منان و عبور از فضاسازی رسانه ای مخرب به گفتمان سازی در حوزه اصرارهای مکرر رهبر انقلاب اسلامی در خصوص توافق خوب بپردازد.

خوب است برای این امر به بیانات رهبرمان رجوع کنیم: « ما اگر میخواهیم یک خواسته‌ای تحقّق پیدا کند، قدم اوّل این است که این خواسته را به‌صورت یک گفتمان پذیرفته‌شده دربیاوریم» (1394/04/13)

گفتمان سازی هسته ای

باید از رسانه ها و به خصوص رسانه ملی خواست که فضاسازی گفتمان رهبر انقلاب را دقیقا به تصویر بکشند! نه اینکه تنها منتظر بمانند که ایشان چه گفتند و یک خبری و بعدش خبرها از جانب اصحاب سررسید که مصادره به مطلوب می کنند سخنان آقا را! و پس از آن ایجاد تذبذب در ذهن مخاطب خاکستری که چه کسی و چه راهی و چه میشود!

این فضاسازی فعلا باید در زمینه توافق خوب هسته ای صورت گیرد و همیشه نیاز داریم فضاسازی غالب و قالب فضاسازی رهنمودهای نائب امام غایب باشد تا به فرموده قرآن و معصومین جامه عمل بپوشانیم.

رهبری فرزانه در دیدار دانشجویان فرمودند: «شما وقتی که یک آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، تکرار میکنید و بجد پای آن می‌ایستید، این یک گفتمان در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیم‌سازی میشود؛ زیدِ تصمیم‌گیر در فلان مرکز تصمیم‌گیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی به‌عنوان یک گفتمان درآمد، مجبور میشود دنبال بکند.» (1394/04/20)

بنده شما را دعوت میکنم به انجام وظیفه این روزهایمان!

خواندن متن ها و مقایسه آن با خطوط ترسیمی ولی امر و روشنگری و فضاسازی درباره آنها!

مطالعه و مطالعه و مطالعه وظیفه اول تا سوم ماست! بی جهت نبوده که رهبری معظم این همه به مطالعه کتاب خوب تاکید دارند که حضرتشان الگویی نیک در این مسیر هستند!

وظیفه را انجام دهیم؛ عرق ریختن امروز برای حفظ منافع ملی بهتر از پشیمان شدن و خون دل خوردن یا خون دادن فرداهاست که فقط این دنیا نیست! سوالهای سخت در انتظار ماست!

.......

پی نوشت:

لینک چند متن که دوستان بزرگوار زحمت کشیدند در ادامه امده است؛ بخوانید و بازنشر کنید

+ بررسی محدودیت های زمانی برجام (بخش اول)

+ بررسی محدودیت های زمانی برجام (بخش دوم)

+ بررسی محدودیت های زمانی برجام (بخش سوم)

+ بررسی محدودیت های زمانی برجام (بخش چهارم)

+ مکانیزم بازرسی (دسترسی) در برجام | (بخش اول، لایه معلوم)

+ مکانیزم بازرسی (دسترسی) در برجام | (بخش دوم، لایه مجهول)


[ یکشنبه 94/5/4 ] [ 11:0 عصر ] [ میثم ]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی پای «منافع ملی» در میان باشد، باید به شدت از حرکات احساسی و سریع پرهیز نمود! چارچوب فضای رسانه ای باید عقلانی و خردمندانه شکل گیرد، تا با حفظ وحدت بتوان «منافع کشور» را تحقق بخشید.

مسئولان محترم مذاکرات متن نهایی مذاکرات 12 ساله را با زحمات بسیار به جمع بندی رساندند که نزد حق تعالی حتما اجر بسیاری خواهند برد. متنی که برنامه پیشرفت میان مدت و یا شاید بلند مدت کشور را در صورت تصویب تحت تاثیر قرار خواهد داد! پس باید بسیار دقیق آن را موشکافی نمود و از ایجاد فضای دو قطبی و احساسی در جامعه پرهیز نمود! متاسفانه صدا و سیما و برخی اشخاص و رسانه ها فضا را طوری نشان میدهند که انگار فتح الفتوحی رخ داده! در صورتیکه هنوز هیچ اتفاقی الزام آوری نیفتاده است و تنها متنی با تحمل زحمات و زمانهای بسیار و قابل تقدیر، فراهم گردیده است و حتی قرار نیست اتفاقی مثبت در سال جاری با این مذاکرات رخ دهد!

ابتدا باید دید آیا آن اهدافی که نظام اسلامی در مذاکرات دنبال می کرد، در متن تحقق یافته است یا خیر؟!

در مرحله دوم باید دید آیا خطوط قرمز در متن دقیقا رعایت گشته است یا خیر؟!

اهداف اصلی ما در مذاکرات عبارت از تثبیت و تایید حق صنعت هسته ای در دنیا و لغو تمامی تحریم ها بوده است.

 

ادامه مبارزه

همچنین برخی از خطوط قرمز من جمله لغو فوری تحریم‌ها هنگام امضای توافق، غیرقابل تفسیر بودن قرارداد، عدم پذیرفتن تعهدات برگشت‌ناپذیر، محدود نشدن لغو تحریم به انجام تعهدات ایران، خدشه‌دار نشدن حمایت ایران از مقاومت اسلامی، نپذیرفتن مصاحبه با دانشمندان و موکول نکردن کارهای ایران به گزارش آژانس می باشد.

حال با رجوع به سند 159 صفحه‌ای برجام (JCPOA)و مقایسه آن با اهداف و خطوط قرمز می توان نگاه صحیح و عقلانی به متن سند داشت...

اگرچه به نظر بنده فارغ از نگاه فوق به مذاکرات که تحلیلهای خوبی ارائه شده است، باید درباره آنچه آمریکایی‌ها در سردارند باید به اندازه کافی وقت گذاشت و اندیشید!

خدا در قرآن به ما دستور داده که نباید راهی برای برتری کافران به مسلمانان باقی گذاشت و همچنین انذار فرموده که آنان از شما راضی نخواهند شد مگر به آیین کافران درآییم! و همچنین تجربه 4 دهه گذشته به خوبی نشان میدهد که برخی از 6 دولت طرف مقابل مذاکره به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستند، اگرچه نمونه هایی از عهدشکنی تمامی این دولتها را می توان برشمرد!

پس با تمامی دارایی ها و تجربه های گذشته نمی توان به سند برجام 5 مرحله ای چندان امیدوار بود،و هنگامی که توافقهای بد ژنو و لوزان و همچنین آدرسهای اشتباه مسئولین مذاکره کننده به داخل و خارج از خاطرمان میگذرد، عدم خوش بینی بیشتر نمود پیدا میکند!

بنابراین در این مرحله حساس باید فرصت کافی و لازم در بررسی حقوقی و قانونی سند برجام را گذاشت و اجازه گذار از این مرحله را باید به سختی داد!

 


[ جمعه 94/4/26 ] [ 9:35 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین در لحظات آخر فرمودند: من ملائکه‌‌‌‌‌ی خدا را میبینم، فرشتگان آسمانها را میبینم، همه‌‌‌‌‌ی انبیاء و مرسلین را میبینم که صف کشیدند، به من سلام میکنند و به من خوشامد میگویند. و پیغمبر را میبینم که پهلوی من نشسته است، اظهار میکنند که بیا علی جان، زودتر بیا... (+)

صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین.

مظلوم مقتدر علی

شنیده شد که بعد از ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام جبرئیل میان زمین و آسمان ندا داد و گفت:

تهدمت و الله ارکان الهدى و انطمست اعلام التقى و انفصمت العروة الوثقى قتل ابن عم المصطفى قتل على المرتضى قتله اشقى الاشقیاء. (بخدا سوگند ستونهاى هدایت در هم شکست و نشانه‏هاى تقوى محو شد و دستاویز محکمى که میان خالق و مخلوق بود گسیخته گردید پسر عم مصطفى صلى الله علیه و آله کشته شد،على مرتضى بشهادت رسید و بدبخت‏ترین اشقیاء او را شهید نمود .)


[ دوشنبه 94/4/15 ] [ 7:50 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

تجربه در کشور ما ثابت کرده است، کارها با قانون و بخشنامه درست و دقیق و کارآمد پیش نمی رود، آنگونه که مرقوم گردیده است. چون در عمل و سطح پایین برای رهایی جستن از سختی های کار آنگونه که می خواهند عمل کرده اند!

هر جایی به پیشرفتی رسیدیم یا در کار جهشی داشته ایم، مدیون تفکر جهادی انقلابی بوده ایم که مخلصانه کارها را به پیش برده است.

متاسفانه در قضیه فرهنگی که زیربنای تمام مسائل دیگر است، خوب عمل نکرده ایم!

 

شهید-جناح فرهنگی مومن

از نظر حضرت آقا فرهنگ در دولتها مظلوم واقع شده است، با اینکه ما وزارتخانه و نهادهای عریض و طویلی برای انجام امورات فرهنگی داریم!

اگر خواستار پیشرفت کشور هستیم، باید فرهنگ کار جهادی مخلصانه و مقاومت در برابر دشمن را ترویج دهیم؛ یعنی همانی که در شهدای انقلاب اسلامی است و همان آرمانی به خاطر آن از شیرین ترین هستی خود گذشتند.

باید کاری کرد!

راه را امام جامعه نشان مان دادند در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران ...

معرفی شهدای انقلاب اسلامی ایران

معرفی مردم مقاوم ایران

و معرفی چهره بالذات تروریستی دشمنان

بنگر... چه خواهی کرد در این هیاهوی رسانه ای؟!


[ دوشنبه 94/4/8 ] [ 11:50 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانات صریح رهبر فرزانه مان بار دیگر مسیر مذاکرات هسته ای را تصحیح نمود.

مانده ام که چرا یک مرد در میان مسئولین جرات بازگویی حقایق مهم را با مردم کشورش ندارد! اکثر حضرات طوری از واقعیات سخن می رانند که خود و جناح خود را موفق جلوه دهند!

حضرت آقا برای ما روشن کرد که «مذاکره با آمریکا به درخواست خودشان و با فرستادن پادشاه عمان و در زمان دولت قبلی آغاز گردیده» و «همه ایرانی ها خواستار توافق خوب و منصفانه هستند » و نمایش حضرات مثلا معتدل برای باز کردن دروازه مذاکرات با آمریکایی ها برای ملت تا به حال سرابی بوده است!

با این حال «مذاکرات بی نفع و با ضرر» ادامه میابد و بعضی از «حرکات نابجا» مسیر مذاکرات را سخت می کند! با این حال امام جامعه به کمک مذاکره کنندگان می آید و آنها را کمک و تشویق می کند.

ولایت پذیری

و حضرت آقا فرمود که «هیچ خط قرمزی در جلسات خصوصی» حتی کمرنگ هم نگشته است.

و کاملا مشخص شد، متن بیانیه لوزان که توسط وزیر خارجه ایران و دیگران به فارسی قرائت گشت، با بیانات رهبری (همان خطوط قرمز قبلا مشخص شده) در تعارض و تناقض آشکار است.

و برای کسانی که قضایا را سیاه و سفید می بینند، واضح گردید که کسی از آقایان مسئول خائن نیست بلکه «آنها قابل اعتماد و با ایمان و شجاع» هستند و ممکن است «در تشخیص و عمل اشتباه کنند»! اگرچه قبلا راه برایشان مشخص گردیده بود.

و ما شنیدیم که «مسئولین می گویند در لوزان اتفاقی نیفتاده و هیچ الزامی بین طرفین نگذشته که موافق یا مخالف باشم»

و فرمود «همدلی زوری نیست... مسئولین با منتقدین بنشینند، حرفها را بشنود، دلایل خود را بگویند» که عملی نگشت! و خواستند که «فکت شیت ایرانی را منتشر کنید» که با دست به دست گشتن بین حضرات این هم گم شد!

...

وزیر خارجه چین در مصاحبه ای چارچوب موافقت نامه نهایی را بیانیه لوزان خواند و از ایران و غربی ها خواسته که حول آن مذاکرات را به فرجام رسانند!

و وزیر خارجه آمریکا در خط و نشانی دیگر ایران را ملزم به تعهدات لوزان خواند و توافق را ملزم به آن کرد!

کدام روحانی؟!

چراغ راهی که فضا را روشن کرده بود «مهم این است که ما تحلیل درستى از رفتار امروز غرب داشته باشیم» و «هدف اساسى دشمن این است که در دستگاه محاسباتى ما اختلال ایجاد بکند» و «ما این‌‌همه تجربه‌‌ى ضربه زدن از سوى غرب داریم»

و متاسفانه با همه بایدها و نبایدها کار برای تیم مذاکره سخت شده است، چون آنها چیزی را در لوزان خوانده اند که جز عبور از خطوط قرمز بر آن نامی نمی توان گذاشت!

یک دلیل اصلی برای سخت شدن کار وجود دارد و آن همانا تفاوت «نگاه به رونق و پیشرفت اقتصادی از ظرفیتهای درون کشور و مردم و کمک بیرون از مرزهاست» که دید «راه مقابله‌ی با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است» را تغییر می دهد.

و در نهایت «اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، آن که بیش از همه ضرر میکند ما نیستیم، آمریکایى‌ها هستند» و «راه حل همین اقتصاد مقاومتى است».

و در این میان مهم این است که آیا حضرات راه سلامت را طی می کنند و یا ...

و السلام علی من اتبع الهدی

ـــــــــــــ

پی نوشت: جملات داخل گیومه برگرفته از بیانات امام خامنه ای است.


[ جمعه 94/4/5 ] [ 6:3 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 611804