سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

     حضرت امام روح الله ،کسى که پدر همه‌ى این جریان بسیج بود، حق حیات به گردن جامعه و این حرکت عظیم داشت. هنگامی که به یاد امام می افتم در خاطرم، روزهایی زنده می شود که همسایه امام در دانشگاه شاهد بودم و عجب توفیقی بود و چه برکاتی داشت که همچنان حسش می کنم. هفته بسیج، فرصتی است برای بازخوانی نظام و تفکر بسیج و بسیجی، وظایفش، عملکردش و افق پیش رویش.

     آخرین پیام امام روح الله در هفته بسیج به راستی راه گشاست و خواندن آن هزاران بار می ارزد (دانلود فایل PDF    ) بسیجیان جهان

     آخرین سخنرانی امام خامنه ای حفظه الله نیز در جمع بسیجیان قم حاوی نکات و دیدگاه های ارزشمندی است تا جایی که انسان را از احساسات سرشار میکند و اشکی و گریه ای. گزیده ای از فرمایشات را در ادامه می خوانید ان شاء الله.

     اما هیچ وقت ندای شیرین و دل نشین شهید سید مرتضای آوینی را زِ یاد نمی برم که «بسیجی دلباخته حق و اهل ولایت است و به خود حتی اجازه نمی دهد به جز آنچه ولی امر می خواهد آرزویی داشته باشد.»

همین کافی است...

     اگر ما براى زنده بودن، فعال بودن، بااراده بودن، هدف‌دار بودن، رو به جلو بودن این نظام هیچ دلیل دیگرى نمیداشتیم جز حضور میلیونها جوانِ پرشورِ مؤمنِ صادقِ بابصیرت در سراسر کشور زیر عنوان بسیج، همین کافى بود براى اینکه نشان بدهد این نظام و این حرکت عظیم ملت ایران در برابر پیچیده‌ترین توطئه‌ها و خطرناک‌ترین حرکتهاى دشمن آسیب‌ناپذیر است.

  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/9/3 ] [ 11:27 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم



«اول سلام به امام امت و بعد سلام به
شهیدان راه خدا و ...

بشنوید؛ نامه ای که شهید
باقری می خواند ...



یا شهید
[ جمعه 87/12/23 ] [ 4:21 عصر ] [ میثم ]

امام روح الله (ره):

«تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. ...

خلاصه کلام“ اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد“ چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. ...

شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است“ انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری های شماست ...»

آخرین پیام امام (ره) در سالگرد بسیج مستضعفین را از اینجا بگیرید و بر آن تامل کنید...

 بسیجیان جهان

-----------------------------

حضرت آیت الله خامنه ای:

«به برکت بسیج و بسیجی، انقلاب حتی در سالهای محنت­بار اول جنگ، هیچگاه احساس ضعف نکرد و حضور پرشور جوانان بسیجی، همواره دلها را لبریز امید و سرافرازی می کرد.»

دیدار هزاران نفر از بسیجیان و سپاهیان پاسدار استان فارس 14/2/87

 

«بسیجی بودن، به میدان آوردن همه ی تواناییهای خود در راه آرمانهای نظام اسلامی است. به تکاپوی امیدوارانه و هدفدار و سلوک مؤمنانه و رو به کمال است. این ویژگیها آنگاه که در دانشگاه و در قالب یک مجموعه ی دانشجویی ظهور می کند، پیشگامی و نوآوری و دلیری در میدان علم و سیاست و دینداری و خدمت را با خود به همراه می آورد. »

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به همایش مسئولین بسیج دانشگاهی کشور 1/ 6/ 85    

 

«بسیج، تلاش و حرکت همراه با مسئولیت پذیری در مسیر استقلال و آبادانی کشور است و بسیج عمومی یک ملت به معنای آمادگی و هوشیاری دائم آحاد مردم، به ویژه جوانان و همچنین مسئولان در این راه پرافتخار است که نتیجه آن، آسیب ناپذیری کشور و ملت خواهد بود.»

            دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان بسیجی 9/8/86

 

«خصوصیات یگانه و ممتاز انقلاب پرشکوه ملت ایران، همچون مردمی بودن، عمق دینی، تکیه بر ایمان و معنویت، حضور در همه عرصه ها و میدانها، «نشاط و شادابی و تحرک» و سازش ناپذیری، در مجموعه بسیج نیز وجود دارد و به همین علت بسیج، همچون اصل انقلاب، جاودانه، ماندگار، فعال و اثربخش خواهد بود.

بسیج مانند انقلاب، سیراب از معارف اسلامی و سلوک دینی است و همچون امام بزرگوار و عظیم الشأن از عمق جان خود، متشرع و مؤمن است.

انقلاب و امام در مقابل آن فشارها تسلیم نشدند و بسیج نیز هرگز در مقابل «فشارها، قواعد ظالمانه و جوسازیها» تسلیم نمی شود و یک قدم نیز به عقب نمی رود.

هرکس به معنای حقیقی کلمه، از خصوصیات بسیج برخوردار باشد باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.

همت و عشق و امید ما این است که مجموعه بسیج همه افراد ملت را دربر گیرد که به یاری پروردگار همینگونه خواهد بود.»

مراسم همایش و رزمایش بسیجیان سراسر کشور 5/9/86

----------------------------------------------

شهید سید مرتضا آوینی:

«بسیجی دلباخته حق و اهل ولایت است و به خود حتی اجازه نمی دهد به جز آنچه ولی امر می خواهد آرزویی داشته باشد.»

 

ما که ادعای بسیجی بودن داریم آیا این گونه هستیم که در کلام ولایت آورده شد؟

اصلا شناختی از وظایف خود داریم و در صدد بسط و گسترش آنها بر می آییم؟

آیا مدیریت زمان جنگ تحمیلی را می توانیم در این برهه پیاده کنیم؛ آن گونه که امام فرمود؟

آیا آن گونه که انقلاب از ما انتظار دارد، عمل میکنیم؟

آیا شکر گذار این نعمات الهی هستیم و بی بند و باری نمی کنیم؟

و کی فرهنگ بسیجی همه گیر می شود؟

«... و الذین امنو معه متی نصر الله الا انّ نصر الله قریب» (بقره 214)

 

انقلاب
[ جمعه 87/9/1 ] [ 9:13 عصر ] [ میثم ]

عملیات شهید «محمد عبدالامیر حمید» (شهید زنده)

 

عملیات

صبحدم روز پنجشنبه 1374/4/15ه.ش (7صفر1416ه.ق، 6ژوئیه 1995م)، در سالروز ولادت حضرت امام موسى کاظم‏علیه السلام ، گروهى از رزمندگان مقاومت اسلامى لبنان، در حالى که هر کدام مقدار زیادى مواد و تجهیزات انفجارى در کوله‏پُشتى خود حمل مى‏کردند، با گذر از خطوط امنیتى و مواضع و پایگاه‏هاى ارتش اسرائیل و مزدوران ارتش جنوب لبنان (میلیشیاى لحد)، به عمق منطقه‏ى اشغالى در نزدیکى «قلعه شقیف» وارد شدند. جاده‏ى استراتژیک «دیِرمِیماس» براساس اطلاعات و شناسایى‏هاى انجام شده قبلى، بهترین نقطه براى عملیات شهادت‏طلبانه تشخیص داده شده بود.

شانزده بمب قوى، با فاصله‏هایى حدود پنجاه متر، در سه نقطه‏ى مختلف‏کار گذاشته شدند. بر روى بمب‏ها که حاوى صدها ساچمه‏ى فلزى به عنوان ترکش بودند، پوششى جهت اختفا کشیده شد تا نیروهایى که از آن‏جا مى‏گذرند، متوجه نشوند.

جوانى حدود بیست ساله، پس از روبوسى و وداع با دیگر همرزمان، از گروه جدا شد و به میان درختچه‏هاى بالاى تپه کنار جاده دوید و خود را آن‏جا پنهان کرد. جوان که مقدارى مواد منفجره به دور بدن خود بسته و چاشنى را آماده کرده بود، باید دستگاه انفجار چاشنى بمب‏هاى کار گذشته شده را در دست مى‏فشرد.

دیگر نیروهاى مقاومت اسلامى، در بالاى ارتفاع مشرف بر جاده و محل عملیات، در حالى که از فاصله‏اى دور ناظر صحنه بودند، یک‏دستگاه دوربین فیلم‏بردارى ویدئویى کار گذاشتند تا از آن‏چه اتفاق خواهد افتاد، تصویربردارى کنند.

ساعاتى بعد، کاروانى نظامى متشکل از دو کامیون و یک جیپ، به منطقه نزدیک شد. جوان که به شدت انتظار آمدن قافله را مى‏کشید، با گذر اولین کامیون و موازى شدن آن‏ها با محل‏هاى بمب‏گذارى شده، فریاد «یاحسین‏علیه السلام» سرداد و چاشنى‏ها را یکى پس از دیگرى فشرد. سه انفجار پیاپى، منطقه را به لرزه در آورد و انعکاس صداى آن در کوه‏ها و دره‏هاى اطراف، نیروهاى دشمن را که هراسان از ماشین‏ها پیاده مى‏شدند، وحشت‏زده کرد.

جهنمى از آتش و انفجار کامیون‏ها را در بر گرفت. نیروهاى صهیونیست، دستپاچه و هراسان، به هر طرف پا به فرار گذاشتند؛ بدون این‏که تا دقایقى بتوانند عکس‏العملى از خود نشان بدهند. اتومبیل‏ها در جاى خود متوقف شدند. اجساد کشته شدگان و مجروحین در کامیون‏ها باقیمانده بود. کماندوهاى وحشت‏زده، بى‏هدف، به هر سمتى تیراندازى مى‏کردند و دقایقى بعد از انفجار بود که جرأت کردند از جانپناه خارج شوند. ناگهان سه نارنجک دستى، یکى پس از دیگرى، میان نیروهاى صهیونیست پرتاب و منفجر شد که تلفاتى به بار آورد.

نیروهاى اسرائیلى، به خیال این‏که مورد تهاجم گروهى عظیم از رزمندگان مقاومت اسلامى قرار گرفته‏اند، گیج و مبهوت، فرار را بر ماندن ترجیح دادند. در آن میان، جوانى که لباس کماندویى سبز رنگ و جلیقه مملو از مواد منفجره بر تن داشت، از میان درختچه‏ها خارج شد و در حالى که دستش را بر ماشه اسلحه‏ى ام.16 خویش مى‏فشرد، به طرف کامیون‏ها دوید. با وجود درگیرى‏هاى شدید و تیراندازى زیاد، ناگهان اسلحه جوان دچار نقص شد و گیر کرد، ولى او خونسرد و آرام، به رفع گیر اسلحه پرداخت و بدون این‏که با مقاومتى از سوى صهیونیست‏ها روبه‏رو شود، دوباره به تیراندازى پرداخت و میان کامیون‏ها که بر اثر انفجار متلاشى شده بودند، مى‏دوید و به دنبال سربازان دشمن مى‏گشت.

در یک لحظه، چشم جوان به سربازى جوان افتاد که وحشت زده در برابر او ایستاده بود. آن چنان مات و مبهوت، بود که نتوانست از اسلحه‏ى خود استفاده کند. جوان حزب‏اللهى خنده‏اش گرفت و سرباز صهیونیست پا به فرار گذاشت و به میان تپه‏ها دوید. جوان رزمنده با خونسردى خندید و خشاب اسلحه‏ى خود را که تمام شده بود، عوض کرد.

طرح عملیات این گونه بود که پس از آن‏که نیروهاى کماندویى دشمن طبق روال همیشه، پس از حمله به گوشه‏اى پناه مى‏برند، جوان رزمنده به میانشان بدود، خود را منفجر کرده و به این وسیله ضربه‏ى نهایى را بر آن‏ها وارد کند؛ ولى صهیونیست‏ها از فرصت استفاده کرده و پا به فرار گذاشتند.

اسرائیل که مدعى است پیشرفته‏ترین تکنولوژى نظامى را در نبرد بامقاومت اسلامى به‏کار گرفته و جدیدترین و قوى‏ترین سلاح و تجهیزات را در اختیار دارد، و از بهترین و آموزش دیده‏ترین کماندوهاى ویژه برخوردار است، با هجوم یک جوان بیست ساله‏ى مسلمان، همه‏ى ادعاهایش به پوچى گرائید و تمامى کماندوها صحنه را ترک کرده و گریختند.

این درگیرى لحظه به لحظه توسط دوربین ثبت و ضبط مى‏شد. همرزمان شهید، از دور نظاره‏گر بودند، و هر لحظه منتظر آخرین انفجار و شهادت او.دقایقى گذشت، ولى از انفجار خبرى نشد. جوان رزمنده همچنان در میان اجساد کشته‏ها، و مجروحین و کامیون‏ها مى‏گشت، ولى دیگر کسى را نیافت. همه گریخته بودند. خودش خنده‏اش گرفت. نمى‏دانست چه کند؛ مکثى کرد، یک بار دیگر با نگاه اطراف را وارسى کرد و چون جنبنده‏اى ندید، مسیرى را که از آن‏جا آمده بود، در پیش گرفت و به محل استقرار همرزمانش شتافت.

یک ربع ساعت گذشت که جوان رزمنده به دوستانش پیوست. همه مبهوت ولى خوشحال، او را در آغوش کشیده و خوش آمد گفتند. جالب آن بود که ساعتى قبل با او وداع کردند؛ به این تصور که او در عملیات به شهادت خواهد رسید.

 

بازتاب

دبیر کل حزب‏اللَّه لبنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدحسن نصراللَّه، در باره‏ى قهرمان این عملیات مى‏گوید: این جوان براى عملیات شهادت‏طلبانه عازم شده بود و مثل دیگر شهادت‏طلبان، وصیت نامه‏اش را در برابر دوربین فیلم‏بردارى خواند و حتى برایش برنامه‏ى خداحافظى و مراسم وداع نیز برگزار شد. او واقعاً خودش را آماده کرده بود تا با انفجار خود، بر دشمن زبون ضربه‏ى سختى وارد آورد.

بعد از عملیات، هنگامى که نزد من آمد، با تعجب به او گفتم: تو که رفته بودى عملیات شهادت‏طلبانه انجام بدهى، خودت را منفجر کنى و شهید بشوى، پس چى شد که سالم برگشتى؟

او خندید و گفت: بله، من خودم را براى شهادت آماده کرده بودم؛ ولى پس از انفجار بمب‏ها و تیراندازى، همه‏ى اسرائیلى‏ها فرار کردند و من هر چه منتظر ماندم، کسى را ندیدم که به طرفم تیراندازى کند و دیگر کسى را نیافتم که مرا شهید کند، خودم هم که نمى‏توانستم بدون این‏که کسى وجود داشته باشد،بى دلیل خودم را منفجر کنم.

دو روز بعد از عملیات، کانال تلویزیونى «المنار» وابسته به حزب‏اللَّه لبنان، اقدام به پخش تصاویر مستند این عملیات کرد که فرماندهى نیروهاى اشغال‏گر اسرائیلى، هراسان و دستپاچه، به مدت یک ربع تا پایان پخش برنامه و گزارش عملیات، برق مناطق اشغالى را قطع کرد تابه خیال خود کسى از مردم آن‏جا نتواند از عملیات با خبر شود. چرا که این تصاویر نمایانگر پوشالى بودن قدرت صهیونیست‏ها بود.

 

شخصیت شهید

قهرمان این عملیات که همچنان جزو رزمندگان گمنام مقاومت اسلامى محسوب مى‏شد و نامى از او به میان نیامده است، شهید «محمد عبدالامیر حمید» (حمزه) متولد1352ه.ش)1974م) بود که چندى بعد در روز1376/12/3ه.ش (22 فوریه 1997م) در عملیاتى دیگر علیه نیروهاى اشغال‏گر، به شهادت رسید و پیکرش یک سال و نیم در دست رژیم اسرائیل ماند و سپس در بیروت دفن شد.

 

 

 

 


[ شنبه 86/9/17 ] [ 10:52 عصر ] [ میثم ]

رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (قدس سره):

«باید بسیجیان جهان اسلام

 درفکرحکومت بزرگ جهانی باشند

 و این شدنی است.»

 

حضرت امام خمینی(ره)، بسیج را تنها به ایران اسلامی محدود نمی کند.

 رسالت ما جهانی است. ما قطعا به حکومت بزرگ جهانی اسلام می رسیم. اما با عافیت طلبی و نشستن اتفاقی نمی افتد. باید حرکت کرد. وظیفه را شناخت. به این نکته پی برد که کم داریم.

 

برای این رسالت بزرگ چه کرده ایم؟!

 


[ پنج شنبه 86/9/1 ] [ 11:5 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 611763