سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

نا امید شوند واردین بر غیر تو و ضرر و زیان بینند درخواست کنندگان از غیر تو و ضایع گردند نازلین بر غیر تو ... در رحمت تو باز است برای مشتاقان و خیر و احسان تو مبذول است برای جویندگان ... (دعایی از امام صادق علیه السلام در روزهای ماه رجب)

اَین الرجبیّون؟ ...  

فکر بلبل همه آن است که گل شد یارش
گل در اندیشه که چون، عشوه کند در کارش
... ...
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست به سلامت دارش

-----------------

بخشهایی از نامه شهید بهشتی به امام خمینی در زمان بنی صدر

 شهید بهشتی می فرمایند: «دو گانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد به اختلاف دو بینش مربوط می شود.»

«یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است ، اجتهادی که در عین زنده و پویا بودن باید سخت ملتزم به وحی و تعبد در برابر کتاب و سنت بود .
بینش دوم در پی اندیشه ها و برداشتهای بینابین که نه به کلی از وحی بریده است و نه آنچنان که لازم است به آن متعبد و پایبند است.
بینش اول در برابر بیگانگان و حجوم تبلیغاتی و سیاسی ونظامی و اقتصادی آنها ، سخت به توکل برخدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزهای بیگانگان معتقد و ملتزم است . »

«اما بینش دوم هر چند دلش همین را میخواهد ، زبانش همین را میگوید، قلمش همین را مینویسد ، اما چون همه ی مختصات  لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد ، در عمل لرزان و لغزان است . »   
«بینش اول به نظام و شیوه ای برای زندگی امت  ما معتقد است که در عین گشودن راه به سوی همه نوع پیشرفت و ترقی ، مانع حل شدن مسلمانها در دست آوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام ارزشی اصیل و مستقل اسلام استوار دارد . »
« اما بینش دوم با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن جامعه را به راهی میکشاند که خود به خود درها را بر روی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضد اسلام میگشاید .»

بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را به سوی امامت متقین و گسترش این امامت بر همه ی سطوح راه می برد»
«اما بینش دوم روی شرایطی تکیه میکند که خود به خود راه را برای نفوذ بی مبالات ها و یا کم مبالات ها در همه ی سطوح مدیریت اسلامی و حاکم شدن آنها را بر سرنوشت انقلاب هموار می سازد»

هنوز هم این تفکرات موجودند

صدای فردی چون شهید بهشتی باید از میان ما برود و دیگرانی خودشان را ...


[ شنبه 88/4/6 ] [ 7:48 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 613974