سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

روح جهادی نماز

 

نماز خوندن نباید ما رو از امور اجتماعی باز بداره . خانم فریده مصطفوی دختر حضرت امام (ره) نقل می کرد از همراهان امام شنیده بود که وقتی امام رو از قم به تهران منتقل می کردند که از اونجا تبعید کنند،‌ به ساعت نماز صبح خورد. امام به مأموران فرمودند: اجازه بدید یه جایی بایستیم نماز بخونیم، گفتند ما اجازه نداریم، فرمود: پس اجازه بدید وضو بگیرم، تجدید وضو کنم و تو ماشین نماز بخونم، گفتند: باز هم اجازه نداریم. فرمود: بابا! اجازه بدید حداقل تیمم کنم‌ و نماز بخونم. گفتند اجازه این رو هم نداریم، در رو باز می کنیم دست هات رو به خاک بغل جاده بزن و تیمم کن! امام (ره) هم همین کار رو کردند. بعد امام (ره) به دخترشون فرموده بودند:‌ “‌نمازی که اون روز خوندم پشت به قبله بود (چون از قم که به سمت تهران می ری، حرکت به سمت شمال هست و دقیقاً پشت به قبله می شه) با اون حالت و با تیمم نمازم رو خوندم، اما اگر دو رکعت نماز مقبول داشته باشم، همین دو رکعت هست.”

چرا ؟ چون در این نماز روح جهاد دمیده شده، حقیقت نماز حقیقتی است که شما رو بر علیه هر زشتی برمی انگیزاند، بر علیه هر زشتی! نماز خونی نماز خونه که وقتی نمازش تموم شد، بره و جهاد کنه. حالا چه جهاد اکبر، چه جهاد اصغر.


[ جمعه 86/5/12 ] [ 4:41 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 122
بازدید دیروز: 79
کل بازدیدها: 614354