سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

اگر نیک بنگری و خیلی درگیر عادات روزمره نباشی، بوی محرم را می شنوی و آغاز هجرت عظیمی که مبنای انقلاب اسلامی ماست؛ و اگر حقیقت را بدون حجاب بنگری، می بینی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا».

اگر می خواهی به حقیقت نزدیکتر شوی، باید با نوع حرکت امام حسین علیه السلام آشنا شوی و معرفت پیدا کنی که چگونه از همه چیز خود برای خداوند متعال بگذری و به معشوق برسی، آن گونه که بزرگان رسیدند.

«امام حسین علیه السلام، برای یک واجب قیام کرد و این واجب در طول تاریخ متوجه به مسلمان هاست و به یکایک مسلمان ها، و این واجب عبارت است از اینکه هر وقت دیدند نظام جامعه اسلامی دچار یک فساد بنیانی شده است و بیم آن هست که به کلی احکام اسلام تغییر پیدا بکند، هر مسلمانی باید قیام کند.»
جملات فوق فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری است، که در کتاب «امانتداران عاشورا» آمده است. این کتاب در 3 فصل، «چگونگی حادثه عاشورا و انگیزه قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام»، «درسها و پیام های عاشورا» و عبرت های عاشورا» گردآوری و تنظیم شده است و می تواند در ایجاد بصیرت برای حرکت در مسیر اسلام ناب و مقابله با توطئه های پیش رو گامی موثر باشد. و در ادامه ...
«زیرکترین انسان ها کسانی هستند که اولیاء الله را الگو قرار می دهند. چون بزرگترین خصوصیت اولیاء الله این است که تا آن حد شجاع و قوی و مقتدرند که می توانند امیر نفس خود باشند؛ ذلیل نفس خود نشوند.»
«عاشورا به غیر از درس، یک صحنه عبرت است. باید انسان در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد. یعنی چه عبرت بگیرد؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند، بفهمد در چه حال و وضعیتی است. چه چیزی او را تهدید می کند و چه چیزی برای او لازم است. این را عبرت می گویند.»

 و کتابی دیگر که خیلی زیباست، «فتح خون» شهید سید مرتضا آوینی است. کتابی که با آخرین فرمایش ولی امر در این پست همخوانی زیادی دارد؛ روایت محرم، از آغازهجرت عظیم تا تماشاگه راز. کتابی که گذر زمان، پختگی و غنای آن را افزوده است. مطالبی که برای همه زمان هاست...
«بخوان قل اعوذ برب الفلق، که این سرخی ازخون فرزند رسول خدا، حسین بن علی علیه السلام رنگ گرفته است و امام حسن مجتبی نیز با زهری به شهادت رسید که از انبان دغل بازی معاویة بن ابوسفیان بیرون آمده بود ، اگر چه به دست « جعده » دختر « اشعث بی قیس»
 

آه از شفقی که روز را به شب می رساند وآه از دهر آنگاه که بر مراد سِفلگان می چرخد !»
«
عجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است ... یعنی باطن قبله را در امام پیداکن ! اما ظاهرگرایان از کعبه نیز تنها سنگهایش را می پرستند . تمامیت دین به امامت است»سید مرتضا
«جاهلیت ریشه در درون دارد واگر آن مشرک بت پرست که در درون آدمی است ایمان نیاورد ،‌ چه سود که بر زبان لا اله الاالله براند ؟ آنگاه جانب عدل و باطن قبله را رها     می کند و خانه کعبه را عوض از صنمی سنگی می گیرد که روزی پنج بار در برابرش خم و راست شود و سالی چند روز گرداگردش طواف کند ...»
«غبار غفلت بر همه چیز فرو می نشیند و آیینه های طلعت نور کور می شوند و رفته رفته یاد خورشید نیز از خاطره ها می رود ، ونه عجب اگر در دیار کوران بوزینگان را انسان بینگارند!»

 

حتما سعی ات بر آن باشد که این ها را بخوانی تا در غبار فتنه ها کم نیاوری، که البته باید دل نیز در گرو حسین علیه السلام و معشوق او باشد، یعنی باید دلی کربلایی داشته باشی و همواره گوش به فرمان ولی امر.


[ یکشنبه 88/9/8 ] [ 10:15 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 614030