سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

شنیده ای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؟

«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا به معناى این است که زمان مى‏گذرد،اما حوادث جارى در زندگى بشر،حقایق آفرینش دست نخورده است.در هر دوره‏اى انسانها نقشى دارندکه اگر آن نقش رابه درستى،در لحظه مناسب،در زمان خود ایفاء کنند،همه چیز به‏سامان خواهد رسید،ملتها رشد خواهند کرد،انسانیت گسترده خواهد شد1

«کل یوم عاشورا و ...» یعنی امام شناس باش و دشمن شناس؛هر گاه بانگ الرحیل برخاست، خودت را به آن قافله عشق برسان و آماده هجرتی عظیم برای جهاد شو. یعنی باطن قبله را در امام پیدا کن!و همانند ظاهرگرایان تنها سنگهای کعبه را نپرست و بدان که تمامیت دین به امامت است.

یعنی چون 72 یار امام عشق و هر لحظه آماده لبیک به «هل من ناصر» امام باش؛خاضع و خاشع در برابر فرمان او و هنگام مبارزه صفوف دشمن را بشکاف.

یعنی همانند جاهلیتی نباش که تنها داعیه دار امام هستند و نامه های زیبا برای او می فرستند اما در برابر اهانت و کشتن او «سکوت» می کنند و یا کمک.

یعنی دین و قانون الهی لقلقه زبانت نباشدکه شعار بدهی و به «گندم ری» خود را بفروشی و حتی در رکاب آنانی که طمع به گندم یا جویی دارند،نروی.

یعنی چون عباس(ع) نامه و حمایت دشمن را پس بزن و مرز خودت را با آنان مشخص کن، چون سجاد(ع) و زینب(س) پیام آور عاشورا در همه اعصار و مکان ها باش حتی در حکومت ظلم،تا پایه اش نابود گردد.

یعنی به فکر آن باشی که روحیه آرمان خواهی الهی و توجه به تکلیف و وظیفه ات را استوار نمایی؛از تعلقات دنیای مادی و عادات سخیف خویش فرارکنی.

یعنی از عاشورا درس بگیری و مهمتر از آن عبرت...

و اگر این گونه بودی فضیلت ها و صاحبان فضایل تو چون حادثه ارض کربلا به مذبح نخواهند رفت.و به همین علت است که امام(ره) فرمود«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

و حال چگونه باید عبرت گرفت؟ «عاشورا به غیر از درس،یک صحنه عبرت است. باید انسان در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد. یعنی چه عبرت بگیرد؟یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند،بفهمد در چه حال و وضعیتی است. چه چیزی او را تهدید می کند و چه چیزی برای او لازم است.این را عبرت می گویند.»2

امروز نیز در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران، این ثمره بزرگ حادثه عاشورا، که اسلام اشرافی گری در مقابل گفتمان امام و انقلاب که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، صف آرایی کرده و در پیشبرد اهداف شیطانی خود از هیچ خدعه و نیرنگی فروگذار نیست، تکیه بر فرهنگ عاشورا و عبرت های آن به عنوان راهبرد اصلی جبهه انقلاب اسلامی مطرح است و تمامی کسانی که به این جبهه اعتقاد دارند، موظفند گوش به فرمان ولی امر زمان در غیبت ظاهری امام معصوم(ع)، در تبیین و بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و عبرت های آن کوشا باشند و سعی کنند تا در جنگ نرم دشمن و غبار فتنه ها کم نیاوریند، که البته باید دل نیز در گرو حسین(ع) و معشوق او باشد، یعنی باید دلی کربلایی داشت.

و چه زیبا سید شهیدان اهل قلم غایت خلقت را به تصویر می کشاند؛ «هیبت آنکه خواهد آمد و انتظار انسان را پایان خواهد داد از هم اکنون همه قلب ها را فرا گرفته است. انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت...و خلاف آنچه بسیاری می پندارند،آخرین مقاتله ما _به مثابه سپاه عدالت_ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است. اگرچه این یکی نیز و لو «هزار ماه» باشد به یک «شب قدر» فرو خواهد ریخت و حق پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند شد.»3

--------------

1-مقام معظم رهبری،26/1/1388

2- مقام معظم رهبری

3-دولت پایدار حق،شهید آوینی


[ سه شنبه 88/10/8 ] [ 3:28 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 614002