سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

در جایی خواندم هنگامی که بچه های حزب الله لبنان، بعد از رحلت امام روح الله، پیش مقام معظم رهبری آمدند و نماینده ای برای بحث مقاومت را درخواست نمودند، ایشان فرمودند «مسایل لبنان و فلسطین مربوط به خود من است و خودم آنها را پیگیری می کنم»(قریب به مضمون)

همچنین حضرت آقا در دیدار شرکت کنندگان در افتتاحیه‌ى همایش غزه‌ در تاریخ 8/12/1388 فرمودند: «مسئله‌ى فلسطین فقط مسئله‌ى جغرافیا نیست؛ مسئله‌ى بشریت است؛ مسئله‌ى انسانیت است. امروز مسئله‌ى فلسطین شاخص میان پایبندى به اصول انسانى و ضدیت با اصول انسانى است. مسئله این قدر اهمیت دارد.»

اما در این بی خبری از قدس و عدم انعکاس مناسب مسایل آن در صدا و سیمای ایران و مسئله مهم آن، نکاتی را باید دانست و وظایفی که از جانب ما مغفول مانده!

اسراییل در هفته ی آخر شب عید (گل خرید ایرانیان) کنیسه ای را در بیت المقدس افتتاح کرد. که قبلا این شهر را هم پایتخت اسلام کرده اند. صهیونیست ها از تمامی جهان هنرمندانشان را جمع کرده اند و هیکل سلیمان را روی همه جای این کنیسه حک کرده اند.پس متأسفانه باید بگویم گام اول یهودی سازی قدس برداشته شده است

اسراییل از سال 1967 تاکنون مشغول ساختن شهرک های کوچک یهودی در این شهر است که به دلیل حساسیت بسیار بالای این شهر، این کار کم کم پیش می رفت. اگر مثلا تا حالا این روند 50 واحد 50 واحد پیش می رود، حالا که اسراییل حساسیتی ندیده است 1600 واحدی پیش می رود که این بی سابقه است.

موضوع بعدی حملات مجدد به غزه است. اکنون حداقل شریان های زندگی غزه هم با دیوار فولادی مصر از بین رفته است. اسراییل معتقد است که عامل اصلی شکست قبلی همین تونل ها بود که ارتباط غزه را با دنیای خارج حفظ می کرد، و حالا با از بین رفتن این تونل ها می توان در یک حمله ی اعلام نشده و به دور از فشار رسانه ها و افکار عمومی کار حماس را یکسره کرد.

در همین رابطه در خط تماس لبنان با رژیم صهیونیستی، اسراییل در وضعیت جنگی 100% در سه هفته ی اخیر قرار دارد. به طوری که این آرایش پس از جنگ 33 روزه بی سابقه است و در مقابل هم حزب ا... آرایش کاملا جنگی گرفته است و خود را برای حمله ی اسراییل آماده کرده است. این گارد جنگی اسراییل نکته ایست... . اما اگر کسی واقعیت سرزمین های اشغالی را مطالعه کند می فهمد که اسراییل علی رغم این گاردها، در درون خودش از لحاظ هویت اجتماعی و ساختارهای درونی گرفتار یک کشمکش میان مرگ و زندگی است. شاخصه های زیادی این را نشان می دهد. یکی این است که میزان جوانانی که حاضرند در سربازی برای اسراییل داوطلبانه شرکت کنند به حداقل میزان خود در 50-60 سال گذشته رسیده است.

رهبر انقلاب در آن دیدار نویذی هم دادند: «فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌اى نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینى تشکیل خواهد شد؛ در اینها هیچ تردیدى نیست؛ اما بدنامى آمریکا و بدنامى غرب برطرف نخواهد شد.»

از این نظر افق روشن است، اما این افق روشن وقتی به دست می‌آید که پشت سر آن عمل باشد.ما چه می توانیم بکنیم؟

مطمئنا یکی از وظایف ما مطالبه گری است که باید باشد و در جای خودش هم محفوظ است. اما کارهای اجرایی هم می توان انجام داد. قرآن بسیاری از جاها وقتی از جهاد ذکر می کند، اول جهاد بِاَموال می گوید و سپس بِاَنفس.پس حداقل ما جاهدوا بِاَموالهم را عمل کنیم. یک شبکه ی مالی می تواند ایجاد دغدغه در داخل هم بکند، این هم ارزش روانی دارد، هم ارزش مالی. خود این قضیه توجهات را جلب می کند و چه بسا همین مشکل یک مجاهد را حل می کند.

علاوه بر بحث مالی، فرض کنید خبر اعلام موجودیت شبکه ی مالی در ایران درز کند، بسیار می‌تواند خبرساز باشد.فلسطینی می گوید احساس می کنم پشتیبان دارم.

یکی از راه های دیگر خبررسانی است. این که جنایات اسراییل را هرروز به زبان انگلیسی روان برای مردم جهان آپ دیت ارائه کنیم، و سپس از این راه ایجاد شبکه های اطلاع رسانی اتفاق بیافتد. مثلا کسی که یک کامنت می گذارد را هدایت کنیم که احساساتت جریحه دار شد؟ خوب تو هم یک وبلاگ بزن. مهم ایجاد این شبکه ی اطلاع رسانی در سطح جهان و از همه جور آدمی است. . ما تا حالا چند کامنت گذاشته ایم برای تخریب روحیه ی اسراییلی ها؟ با وعده ی مرگ و تهدید و ...؟

بحث دیگر ایجاد حساسیت جدی در این زمینه اولا برای ایران، و ثانیا برای جهان اسلام است. در لبنان با این سؤال مواجه شدم که تکلیفتان را با کالاهای اسراییلی چرا مشخص نمی کنید؟ چه باید بگویم؟ چیزی نداشتم جز این که سرافکنده‌‌ایم و دروغگو. وقتی اطلاعات نداریم، حساسیت هم نداریم. هم اطلاعات کامل و دقیق کسب کنید و هم منتقل کنید. این جبهه سرباز ندارد، و بسیاری از سربازان آن هم خوابند.

اگر منتظرید تا جنگ شود و بعد شروع کنید به کار، حداکثر کاری که می توانید بکنید این است که بروید فرودگاه.

قبل از جنگ باید همه ی شبکه سازی ها و برنامه ریزی ها را کرده باشید و کارها و راه ها مشخص باشد تا بتوانید کاری بکنید و در صورت نیاز حتی در جبهه بجنگید.

باید یک جمعی داد بزنند. مثلا فرض کنید تحت این خبر که "نمایندگان 50 دانشگاه مطالبه کردند از دولت که این کار را پیگیری کن" به مسئولان فشار می آورید.

و سخنی از ولی امر مسلمین « شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت. این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود؛ کما اینکه مسئله‌ى فلسطین یک مسئله‌ى اسلامى است. همه‌ى ملتها در مقابل فلسطین مسئولند. همه‌ى دولتها در مقابل فلسطین مسئول هستند؛ چه دولتهاى مسلمان، چه دولتهاى غیر مسلمان

حضرت امام روح الله

و دعای انتهایی حضرت علمدار «ای سید ما، ای مولای ما؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعای خود پشتیبانی بفرما»

------------------------

در این متن از سخنرانی اخیر دکتر کوشکی در جمع دانشجویان استفاده شده است.


[ جمعه 89/2/17 ] [ 7:37 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 84
کل بازدیدها: 613873