سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

نگاهی گذرا و کوتاه در نکات فرمایشات اخیر رهبر انقلاب، وظایفی که به عهده علما و روحانیون و مسئولین و خود ماست، گام بعدی را در رسیدن به مدینه فاضله، برای همه ما مشخص می کند. اما متاسفانه مشکلی است به درازای طول تاریخ؛ و آن هم عدم ولایت پذیری عده ای که همه چیز خود را در دایره نظام اسلامی و به برکت ولایت به دست آورده اند. بگذریم از آقایون فلان! و فلان!؛ اصل بحث در ادامه...

«در مسائل جهانى آن چیزى که از همه واضح‌تر و بارزتر است، بیش فعال شدنِ جبهه‌ى مقابل ماست

انسان از این حادثه، چند نکته را استفاده میکند. نکته‌ى اول این است که این، ناشى از قدرت روزافزون بیدارى اسلام است.

نکته‌ى دوم این است که این حوادث باید ما را بیدار نگه دارد.

چه کار باید بکنیم؟ باید درون خودمان را اصلاح کنیم. اصلاحِ دائمى جزو وظائف دائمى ماست. درون را چه جورى اصلاح کنیم؟ اول از خودمان شروع کنیم

وقتى شروع به اصلاح خود کردیم، آن وقت اصلاح جامعه هم براى ما آسان خواهد شد. و او - اصلاح جامعه - آسانتر از اصلاح نفس است.

تقویت روحیه جزو چیزهائى است که از وظائف اصلى ماست؛ چه به حیث مسئولین، چه به حیث روحانیون و معممین؛

سومین نکته‌اى که از این وضعیتى که وجود دارد، استفاده میشود، شناسائى دشمن و شیوه‌هاى او و کارى است که دارد انجام میدهد؛

... وظیفه‌ى دولت چیست؟ وظیفه‌ى دولت درست کردن عقاید مردم است؟ نه، وظیفه‌ى دولت زمینه‌سازى است؛ وظیفه‌ى عملیاتى و میدانى به عهده روحانیت است، به عهده‌ى زبدگان است، به عهده‌ى نخبگان حوزه و دانشگاه است. این وظیفه‌ى میدانى است. من امروز نگاه میکنم جاى این مجموعه‌ى مکرم دینى و علمى را در خیلى جاها خالى مى‌بینم.

حوزه‌ى علمیه باید کمیته‌ها تشکیل بدهند، مجموعه‌ها تشکیل بدهند، اتاق فکرهاى دینى تشکیل بدهند، راجع به مسائل گوناگون بنویسند، بحث کنند، تحلیل کنند، تحقیق کنند و محصولات اینها را بدهند بیرون.

تصویرى که بنده نسبت به وضع کشور دارم ... چند نکته مترتب است:

یکى اینکه فشارهاى دشمن و شرائط سخت، ما را ضعیف نکرده.

نکته‌ى دوم اینکه، این فشارهائى که در دنیا انجام میگیرد، اینها محکوم به شکست است؛

نکته‌ى سوم؛ یک کلید اصلى وجود دارد و آن امید دادن و اطمینان دادن به مردم است.»

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌

«عزیزان من! کشور شما و ملت شما در یک پیچ خطرناک تاریخى در حال حرکت است.

امروز نوبت این فرا رسیده است که امت اسلامى خود را از زیر بار این همه مشکلات، این همه آلودگى‌ها، این همه گرفتارى‌ها خلاص کند. ملت ایران قدم بزرگ اول را برداشته است.

ما در این پیچ عظیم تاریخى داریم با احتیاط، با تدبیر، با حواس جمع و با نیروى زیاد جلو میرویم. و این به برکت چند عامل اصلى است؛

یکى از این عوامل، شما جوانها هستید. شما دارید کشور را جلو میبرید. یکى از موتورهاى قوىِ پیشبرنده، حضور جوانهاست.

صدامى که آنها براى مقابله‌ى با ملت عزیز ایران و با انقلاب اسلامى و با امام بزرگوار پیش کرده بودند، اول بشدت ذلیل شد، بعد هم با نکبت مرد و از دنیا رفت؛ اما امام زنده است، انقلاب زنده است، فرزندان امام زنده‌اند، ملت امام زنده است. این یک تجربه است.

و در آینده هم همین جور خواهد بود. امام زنده خواهد ماند، انقلاب زنده خواهد ماند، شما زنده خواهید ماند؛ دشمنان شما منکوب و نکبت‌زده از سر راه خواهند رفت.»

بیانات در دیدار جهادگران بسیج سازندگى‌

«مهمترین وظایف ائمه جمعه، توجه بیش از پیش به این جایگاه والا، آگاهی از واقعیتهای روز جامعه، غافل نشدن از طراحی های دشمن، ارتباط نزدیک و صمیمی با جوانان و استفاده از ابتکار و تواناییهای آنان است.

در چنین جایگاهی، قطعاً  حرکات، سخنان، اشارات و حتی سکوت امام جمعه می تواند الهام بخش باشد، بنابراین از جمله وظایف مهم ائمه جمعه، حفاظت از این جایگاه و مراقبت مضاعف از خود است.

باید جوانان را از آسیب خطرهای دشمن حفظ کرد که یکی از راههای آن، ارتباط مستمر و هدایتگر ائمه جمعه با جوانان است

باید با جوانان رفیق بود و حرف و سخن آنان  را شنید و راه را برای حضور آنان در عرصه های مختلف باز کرد.»

دیدار ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب

چندی قبل دیداری خصوصی به همراه 10 نفر از دوستان جوان دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه داشتیم؛ آخرین سوال را بنده از ایشان درباره اشاره حضرت آقا در حکم انتصاب ایشان مبنی بر استفاده از جوانان و همچنین وظایف نماینده و مسئولین پرسیدم که ایشان هیچ جوابی ندادند و جلسه را ختم کردند! و ما بدون هیچ برداشت و نتیجه ای برگشتیم. از خوبی های ایشان که بگذریم در مدتی که ایشان به شهر ما آمده اند، در خطبه های نماز جمعه اشاره ای به خدمات و کارهای دولت نکرده اند، گویی اصلا چیزی به نام دولتی که با 25 میلیون رای سر کار آمده وجود ندارد! حال با دیدن فرمایشات رهبر عزیز و عملکرد ایشان، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... البته امیدواری همچنان باقی است که «الا انّ نصر الله قریب»


[ پنج شنبه 89/7/8 ] [ 9:20 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 84
کل بازدیدها: 613901