سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

«سکونی از حضرت صادق علیه السلام، حدیث کند که فرمود: همانا پیامبر صلی الله علیه و آله فرستاد لشکری را {به جنگ} پس چون برگشتند فرمود:

آفرین باد به گروهی که به جای آوردند جهاد کوچک را، و به جای ماند بر آنها جهاد بزرگ. گفته شد: ای پیغمبر خدا! چیست جهاد بزرگ؟ فرمود: جهاد نفس است.»(چهل حدیث،ص4)

جهاد در لغت به معنای مقاتله و جنگ است که واقعا کار دشواری است و در هنگامه عمل به آن خیلی ها جا میزنند.

جهاد اگر از ماده جَهد باشد باشد به معنی تلاش و کوشش برای انجام کاری است و اگر از ریشه جُهد باشد به معنای طاقت و توانایی است. در مورد جهاد می توان هر دو را در نظر گرفت. یعنی تلاش و کوشش به اندازه طاقت و توانایی.

نام امسال نیز شامل مساله اساسی کشورمان است و وظیفه جهاد به عهده هر ایرانی؛ و نگاهی به فرمایشات رهبر انقلاب در این رابطه...

«ما بایستی متوجه کنیم به اساسی‌ترین مسائل کشور، و محور همه‌ی اینها به نظر من مسائل اقتصادی است. لذا من این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.»

و این جای شکر مضاعفی دارد؛ که فرمایش نایب امام زمان علیه السلام را تا حد خوبی به عمل رسانیدیم. از شعار تا شعور تا عمل...

«میتوانم ادعا کنم که یکی از شعارهائی که در طول این سالها بیشترین بهره را از توجه مردم و مسئولان و عمل آنها و انطباق وضعیت کشور با خود دارا بود و برد، همین شعار «همت مضاعف و کار مضاعف» بود، که واقعاً ملت و دولت خوشبختانه در این کار، در این حرکت سالیانه، همت مضاعف و کار مضاعف را نشان دادند.»

و نحوه عمل و مجاهدت باید این گونه باشد...

«حرکت ما باید به نحوی باشد که بتوانیم این دهه را به معنای حقیقی کلمه مظهر پیشرفت و مظهر استقرار عدالت در کشورمان قرار بدهیم. خوشبختانه با این حرکتی که در دنیای اسلام به ‌وجود آمده است، انسان احساس میکند که این دهه به توفیق پروردگار برای منطقه هم دهه‌ی پیشرفت و دهه‌ی عدالت خواهد بود.»

نمیتوان از این وعده الهی پروردگار که در حرم با صفای رضوی از لبان پاک رهبر انقلاب بیرون آمد گذشت...

«حرکت اسلامی ملتهای منطقه، طبق وعده الهی قطعا و یقینا پیروز خواهد شد.»

hejri o shamsi.jpg

 

آرزومندم سال خوبی داشته باشید؛

با یاد مجاهدان شروع کنیم و سالی پر از مجاهدت داشته باشیم انشاءالله 

 


[ پنج شنبه 90/1/4 ] [ 3:37 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 197
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 614146