سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

حضرت آقا در خطبه های نماز جمعه به نکته مهمی اشاره فرمودند که «یکى دیگر از ضعفهاى ما این است که ما به موازات علم، به موازات پیشرفتهاى علمى،  پیشرفت اخلاقى و تزکیه‌ى اخلاقى و نفسى پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگى است  .  »

طبیعتاً وقتی رهبری در جامعه مسأله‏ای را محور قرار می ‏دهند و بر آن تأکید می‏‏کنند نشان از اهمیت و ضرورت آن مسأله در سطح کشور و نظام دارد. 

این‏که ایشان در نماز جمعه و در یک شرایط بسیار حساسی این موضوع را مطرح کردند عمده جهتش این بود که کسانی که مؤثر هستند باید این فکر را اصلاح کنند و مدیران ببینند برای معنویت کشور چه کاری انجام داده‏اند. در واقع تبعیت از رهبری و احترام به ولایت یعنی همین. احترام به ولایت با شعار و گفتن و برخی نوشتن ها نیست، احترام به ولایت با عمل محقق می‏شود.

و چرا در کشوری که الگوی مسلمانان منطقه است، چنین وضعیتی پیش آمده است ؟

دلیلش این است که مدیران و مسؤولین کشور که در رده های مختلف هستند این مسأله برایشان مهم نبوده و این اندیشه سکولاریسم برای برخی از آن‏ها غالب بوده و متأسفانه اندیشه‏ی پایگاه دینی آن‏ها بسیار ضعیف بوده و همین امر سبب شده است که به این سمت و سو بروند و تصور کردند میتوانند تنها با توسعه، کشور را به عدالت برسانند در حالی که عدالت یک اصل ایمانی و یک اصل پایگاه دینی است و زمانی که تقویت نشود این مشکلات به وجود می‏آید.

و برای از بین بردن این ضعف و نقصهای دیگر رهبر عزیزمان راهکارهایی ارائه نمودند؛ برای همه افراد، از مسئولین قوا تا فردی چون تو و من. از شناخت وظیفه تا غافل نشدن...

. اینکه این ضعفها برطرف شود، در درجه‌ى اول این نگاه به آینده است؛ در درجه‌ى اول  مسئولیت‌پذیرى ماهاست ... قانون اساسى خطوط را مشخص کرده است. وظائف همه معلوم است.
. کار اصلى دیگر این است که از ارزشهاى اصولى نباید غافل شد. سرگرم مسائل فرعى و فروع نشویم،
. حفظ اتحاد و همدلى، یکى دیگر از وظائف ماست... هم اینها(مسئولین)، هم مردم با هم، هم مردم با مسئولین
. یکى از کارهاى اصلى که باید انجام بدهیم و همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که فریب لبخند دشمن و وعده‌هاى دروغ جبهه‌ى دشمن را نخوریم.
. یکى هم پرهیز از تنبلى و کم‌کارى است.

این فرمایشات را چندین بار از زبان رهبر فرزانه در زمان و مکانهای گوناگون شنیده ام، و این سخن عزیزمان در ذهنم مرور می شود که «در صحبتهای ما حرفهای خوبی است، اما غالبا به آن توجه نمی شود» و امیدوارم که این سخن شامل حالمان نگردد و به این سخنان عمل کنیم تا در روز پسین توان پاسخ به سوالات خداوند متعال را داشته باشیم...


[ سه شنبه 90/11/25 ] [ 9:42 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 84
کل بازدیدها: 613938