سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

   «شعار امسال را قرار دادیم «تولید ملى»؛ دنباله‌اش توضیح داده شده: «حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى»».

   وقتی حضرت آقا شعاری را برای سالی بیان می فرمایند، از پیش آن را درون خود به شعور و عمل رسانده اند و با توجه به واقعیت و آرمانهای انقلاب اسلامی و ترسیم موقعیت ایران پیش و پس از انقلاب در مواجهه با آسیبهای داخلی و تهدیدهای خارجی، عنوانی را برای سال اعلام می نمایند، تا مسئولین و مردم در آن راه حرکت کنند.

   البته باید احساس مسئولیت کرد و به سازندگی مشغول شد، هم مسئولین قوا در همه سطوح و همچنین مردم که رهبر انقلاب فرمودند: « در زمینه‌ى مصرف، عمده‌ى کار دست مردم است؛ که این بخشى از   اصلاح الگوى مصرف   است که من دو سال قبل اینجا به ملت ایران عرض کردم، و بخشى از   جهاد   اقتصادى   است که سال گذشته عرض کردم. تولید ملى مهم است؛ این را باید هدف قرار   بدهند .»

    در این خصوص باید مراقبتهایی انجام داد؛ از اختلافات پرهیز کرد و به دنبال همدلی بود، و از سخنان و رفتارهایی که جنبه انحرافی دارد دوری جست؛ آنقدر کار بر زمین مانده در گوشه و کنار کشور عزیزمان هست که دیگر فرصتی جز کار نیست. و باید از گذشته عبرتها گرفت و شعار سال را به عمل رساند تا دیگر آقا نفرماید: «چند سال قبل از این ـ نمیدانم حالا 10 سال است یا بیشتر است ـ من توصیههاى مؤکدى را راجع به مقابلهى با فساد اقتصادى به مسؤولین کشور کردم، استقبال هم کردند؛اما خب، اگر عمل میکردند، دیگر این فساد بانکى اخیر - که حالا همهى روزنامهها و همهى دستگاهها و همهى ذهنها را پر کرده - پیش نمىآمد. وقتى عمل نمیکنیم، دچار این حوادث میشویم...»دیدار با کارگزاران حج (13/7/1390)

    نگاه مثبتی هم به توانایی های انقلاب اسلامی در همه عرصه ها داشته باشیم؛ «در حقیقت در مقابل شعار «ما میتوانیم» که امام بزرگوار این شعار را به ما تعلیم داد، انقلاب به ما جرأت داد که بگوئیم میتوانیم»

    و ویژگی های لازم را که در مراکز علمی و جوانان مان در کشور است، بر خود و مجموعه های خودمان در سطوح گوناگون جاری و ساری نماییم:

   1- در درجه‌ى اول، روحیه و فکر جهادىِ حاکم بر مجموعه؛ کار با روحیه‌ى جهادى ؛ مثل اینکه دارند جهاد میکنند، مثل اینکه در جبهه‌ى جهاد فى‌سبیل‌اللّه‌اند. فرق میکند اینکه کسى براى پول، براى مقام، براى شهرت یا فقط براى خود علم کار کند؛ یا نه، به عنوان جهاد فى‌سبیل‌اللّه کار کند، در راه خدا تلاش کند.

   2- خصوصیت دوم، این تحریمهائى را که بر ملت ما تحمیل کرده‌اند، فرصت بدانیم.

   3- خصوصیت سوم، اعتماد به نفس بالا

   4- خصوصیت دیگر، جوانگرائى

   5- خصوصیت دیگر، ارتباط صنعت با دانشگاه؛

   تمام این راهبردها را رهبر فرزانه مان ترسیم نموده اند، آن هم واضح و مشخص و روشن. تنها باید من و تو و مسئولین در زندگی شخصی و اجتماعی و مجموعه های خود عملیاتی و پیگیری نمایند. همین... سعی کن فردا نزد حوض کوثر سربلند باشی.


[ شنبه 91/1/12 ] [ 12:0 صبح ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 84
کل بازدیدها: 613914