سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

بارها با خویشتن به فکر فرو رفته ام، چه شد تا شخصی چون «زهیر بن قین» که عثمانی مسلک بود و کاری با اهل بیت رسول خدا صلوات الله نداشت، با دعوتی از جانب حضرت اباعبدالله الحسین تمام دنیای خود را رها کرد و به یاریش شتافت؟ چه «سرمایه ای» در وجود خود پرورانده بود؟ و چگونه زندگی نمود تا توفیق سوار شدن بر کشتی نجات تا رسیدن به اوج قله انسانیت روزگار خود نائل گشت؟

خیلی از ما در طول زندگی بارها به این کشتی نجات دعوت می شویم، رزق می بریم و مستفیض می شویم اما به راحتی از آن پیاده می شویم! مگر نه اینکه در هیآت حسینی عزاداری اش میکنیم و ادعا میکنیم شبیه حضرت و یارانش هستیم اما آیا سبک زندگی مان همانند آنان است؟

می گویند «کلّ ارض کربلا و کلّ یوم عاشورا. یعنی اگرچه قبله در کعبه است، اما فَاَینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ اللهِ. یعنی هر جا که پیکر صد پاره تو بر زمین افتد ، آنجا کربلاست»؛ این را امثال زهیر فهمید و در پای عمل جانش را فدا نمود اما آیا ما در این روزگار با رشد و گسترش اطلاعات و رسانه ها خواهیم فهمید و آیا عمل به هنگام و درست را انجام خواهیم داد؟!

اگر مانند مردم کوفه در عصر حضرت اباعبدالله الحسین، سخنان فرستاده و ولی امر ایشان –حضرت مسلم- را خواص جامعه تفسیر به رای و یا خدای نکرده برداشت به مطامع دنیای خود کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟! آیا اسلام چنان سیلی خواهد خورد که تا چند دهه توان بلند شدن نداشته باشد؟!

عزت حسینی

در ماجرای مذاکرات و توافق موسوم به برجام عبرت‌ها و درس‌ها و هشدارهای مهمی وجود دارد؛ نیک بنگریم رهبری چه می فرمایند و مسئولان به عنوان خواص جامعه چه فهمی و برداشتی و چه عملی دارند...

رهبر انقلاب محصول مذاکرات را «دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود» می دانند و مسئول ارشد دولتی به آن نام «فتح‌الفتوح» یا «پیروزی بزرگ‌تر از فتح خرمشهر» اطلاق می‌کند!

رهبری در نامه 29 مهرماه دستور دادند «لازم است تضمین‌های قوی برای جلوگیری از تخلف طرف مقابل تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است» اما رئیس دولت در پاسخ ایشان مرقوم کرده «در تاریخ 26 مهرماه 1394 یعنی روز تصویب، رئیس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا به‌صورت کتبی و رسمی برچیده شدن تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ظالمانه و غیرقانونی خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام نموده و آن‌را به‌عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی خود منتشر کردند.»

آیا رهبری در نامه ای که پس از تاریخ اشاره شده رئیس جمهور، نوشته شده است فرمانی عبث صادر نموده و یا خبر ندارند که تایید کتبی غربی ها قبلا داده شده یا رئیس دولت همانند گذشته خود به دنبال تغییر خطوط قرمز و اعتماد به آمریکای باهوش و مودب است؟!

رهبر فرزانه انقلاب در همان نامه می فرمایند «گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد» اما جناب روحانی گرفتار برجام پاسخ می دهد «با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد!»

و قس علی هذا این روایت تلخ بدفهمی یا نفهمی!

یاران عاشورایی امام عشق با استدلال و اندیشه‌ی صحیح و عمل صالح و سالم به مسئله‌ی امامت پی برده بودند، دیگر در هر مسئله‌ای با امام حسین علیه‌السلام بحث‌وجدل نمی‌کردند و نگاه او را کامل‌ترین نگاه نسبت به همه‌ی مسائل و نسبت به همه‌ی رجال آن عصر می‌دانستند، زیرا نگاهشان به مسئله‌ی امامت این بود که امام، معصوم از هرگونه خطا و اشتباه است، بی‌هوا و مؤمن راستین است، سخنش سخن خداست و در عین‌حال دشمن‌شناسی قوی و مسلط به مسائل روز و خلاصه حجت است!

آیا خواص جامعه و حتی خود ما چنین نگاهی به نائب الامام حاضر داریم؟! اگر پاسخ مثبت است که جامعه آماده ظهور آخرین امام است و اگر نه باید کاری کرد و تمهیداتی اندیشید... 


[ چهارشنبه 94/8/6 ] [ 11:32 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 614005