سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

چهل حدیث- قسمت اول

«ای عزیز! بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی، که خدای نخواسته اگر بی عزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوری بی مغزی هستی که در آن عالم به صورت انسان محشور نشوی، زیرا که آن عالم محل کشف باطن و ظهور سریره (آنچه پنهان شده) است. و جرات بر معاصی کم کم انسان را بی عزم می کند، و این جوهر شریف را از انسان می رباید. استاد معظم ما (مرحوم آیت الله شاه آبادی) دام ظلّه، می فرمودند:

     بیشتر از هر چه، گوش کردن به تغنیات (آوازه خوانی و موسیقی غنایی) سلب اراده و عزم از انسان می کند.» (چهل حدیث- ص8)

هر چقدر که با این کتاب کوبنده آشنا می شوم، به این نکته پی می برم که ما کجای کاریم؟! از زندگی چه فهمیده ایم؟ و چقدر بازی دنیا را جدی گرفته و مشغولیم!

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، می گفت که «اگر موسیقی امری خوب و پسندیده بود، ائمه و معصومین به آن می پرداختند» (نقل به مضمون)، در آن زمان نیز موسیقی بوده و استفاده می شده.

مگر معصومین الگوی ما نیستند، «اسوة حسنة.»

عدم فرهنگ مناسب در مقابل ورود تکنولوژی و خود باختگی فرهنگی در مقابل فرهنگ مهاجم، موجب این می شود که سرگرمی بعضی افراد گوش کردن به موسیقی و آوازه خوانی غنایی شود. و آن هم در اماکن عمومی و... کجای کاریم؟!

البته احکام موسیقی  به طور مشخص و واضح در رساله مراجع موجود است، اما به سمت خدا رفتن با این وضع نا ممکن است، «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»

«الهی اقلنی عثرتی و امح حوبتی» (مناجات منظومه حضرت امیر)

    کجای کاریم؟!

          و تو خود جواب را بهتر می دانی...  

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود کنید و حتما بخوانید

میراث بد                                                                

 

یا اینجا کلیک کنید

 دولت خاتمی چه چیز برای دولت احمدی نژاد گذاشت؟

 

 


[ دوشنبه 87/4/3 ] [ 12:24 صبح ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 69
کل بازدیدها: 613232