سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

در کشور ما تا دلت بخواهد، منتقد یافت می شود؛ فراوان

به همه چیز نقد می کنند طوری که کسی اگر اطلاعات کافی را نداشته باشد، گمان می کند که طرف ...

نقدهایی غیر منصفانه و خارج از چهارچوب هایی منطقی و عقلانی؛

و هنگامی که به کارهای اینان مراجعه می کنی، اشتباهات فراوانی را می بینی، که بعد از این ادعاها رخ می دهد. البته ما را با اینها کاری نیست که...

و در بعضی اوقات هم نقدهایی می شود که چندان اهمیتی ندارد؛ به جای اینکه به دغدغه ها و مسائل اصلی رسیدگی شود، وارد حاشیه می شویم و ...

اخیرا مطلبی در وبلاگ مدیر پارسی بلاگ با این عنوان « آقا! این دینی نیست!»، مشاهده کردم. البته نقد خوبی بود، اما آیا مساله و مشکل اصلی ما در صدا و سیما این است، که چرا نماهنگ عربی یا فارسی پخش می کنند. آسید از شما این انتظار  نمی رود! این سلیقه شماست، تنها و تنها. که چه بسا افراد فراوانی با این سلیقه صدا و سیما در این زمینه موافق باشند.

اگرچه ملیت، برای مهم است، اما اسلام عزیز در اهمیت اول برای ما قرار دارد. و در جایی هم ممکن است، همه چیز را فدای اسلام ناب محمدی کنیم. آیا حضرت امام (ره) برای اسلام نهضت نکرد و انقلاب تشکیل نداد؟ آیا شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای اسلام عزیز شهید نشدند؟ در کجا این موارد بسیار ملیت و زبان پارسی مهم هستند.

بگذریم که نقد در اینجا ....

گمان می کردیم که با آمدن آقای ضرغامی وضع رسانه ملی بهتر می شود، که امان از ... . مدیریت گذشته قابل قبول تر به نظر می آمد.

آیا مشکل صدا و سیمای ما امروز این نیست که بعضی مجریان با آرایش در جلوی دوربین حاضر می شوند؟ و یا به شکل بدی زن و مرد با یکدیگر صحبت می نمایند؟ که نمونه های این موارد را بسیار دیده ایم و...

آیا مشکل صدا و سیمای ما امروز این نیست که فیلم های داخلی پخش می شود که در آن به مبانی اندیشه های اسلامی می خندند؟

آیا مشکل صدا و سیمای ما امروز این نیست که فیلم های هالیوودی در تلویزیون های ما غوغا می کند و فرهنگ کثیف غربی را وارد کشور اسلامی ما می کند؟

آیا مشکل صدا و سیمای ما امروز این نیست که به جای توجه به اصول توحیدی، تبلیغ شرک (خفی) را می نمایند؟

آیا مشکل صدا و سیمای ما امروز این نیست که به جای اسلامی سازی، دچار نوعی سکولاریزه شدن می شویم؟

به یاد می آورم، زمانی را که آقای ضرغامی با تشکل های دانشجویی جلسه ای را گذاشت و دوستان ما نقد های خوبی به مدیریت و عملکرد صدا و سیما داشتند، که علی رغم تبلیغاتی که آنها کردند، پاسخ قابل قبولی آقای ضرغامی برای دوستان ما نداشت!

بعد از آن هم هر بار که ایشان را در جمع دانشجویی دعوت می کردیم، حاضر نمی شدند؛ دلیلش هم کاملا برای ما روشن بود.

البته همه این موارد در راستای اصل هشتم قانون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر) بود؛ اگر هم به کسی بر می خورد، وظیفه اش را درست انجام دهد، تا فردا در پیشگاه خداوند متعال شرمنده نباشد. اگرچه از جواب گویی به مردم طفره می روند، اما بدانند و مطمئن باشند که، ....

«و العاقبة للمتقین».


[ یکشنبه 87/4/30 ] [ 3:54 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

«و در راه خدا چنانکه حق جهاد [در راه‏] اوست جهاد کنید، اوست که شما را [برای خود] برگزیده و در دین بر شما سختی قرار نداده است‏. آیین پدرتان ابراهیم [نیز چنین بوده است‏] او بود که قبلاً شما را مسلمان نامید، و در این [قرآن نیز همین مطلب آمده است‏] تا این پیامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشید. پس نماز را برپا دارید و زکات بدهید و به پناه خدا روید. او مولای شماست‏؛ چه نیکو مولایی و چه نیکو یاوری‏.» آیه87 سوره حج

مشغول جابجا کردن خاکها در کنار خانه پدربزرگ بودیم که متوجه اسباب کشی خانه روبرویی شدیم.

لحظه ای به اثاثیه این خانواده نگاه کردم و به یاد زندگی سرداران بزرگ شهید افتادم که هنگام جابجایی، کلیه وسایل زندگی شان در عقب یک ماشین پیکان جمع می شد و به راحتی نقل مکان می کردند. تعلقات جلو حرکتشان به سوی خداوند را نمی گرفت.

و امروزه، آیا می شود که شبیه به این شهدای گرانقدر زندگی ساده ای داشت؟

آیا هنوز هم مردان بی ادعا و جهادی یافت می شود؟

آیا می توان با نگرش های مادی این گونه زندگی کرد و ... ...........................................

لازمه جهادی زیستن، تربیت انسان هایی است که عافیت طلب نباشند.

 و ان شاء الله با صبر و زمینه سازی بتوانیم، خود و نزدیکانمان را به نیروی جهادی بدل کنیم، که خداوند در آیه 218 سوره بقره می فرماید: « آنان که ایمان آورده‏، و کسانی که هجرت کرده و راه خدا جهاد نموده‏اند، آنان به رحمت خدا امیدوارند، خداوند آمرزنده مهربان است‏»، و آن هنگام است که «والعاقبة للمتقین».

 


[ پنج شنبه 87/3/9 ] [ 11:14 عصر ] [ میثم ]

رنجی نیست؛

اگر زمین را از تو بگیرند

آسمان زیر پای توست....

                           استاد عین- صاد (رحمة الله)


[ چهارشنبه 87/2/25 ] [ 10:46 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

روزی مطهری را بی منطق ها به شهادت رساندند و امروز ...

مشغول دیدن CD های روح الله ،ساخته بچه های حزب الله لبنان بودم. هدفم گوش کردن قسمتهایی از فرمایشات امام (ره) و استفاده از آنها بود که نکاتی با توجه به این روزها برایم آشکار گشت.

شخصیت هایی درباره حضرت امام خمینی(ره) مشغول صحبت بودند. یکی در دفتر امام بود، یکی در خط امام بود، یکی مورخ بود، یکی کنار امام بود و... و بودند افرادی ...

به یاد این دعا افتادم که «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا»؛ که واقعاً عاقبت بخیری چقدر مهم است. روی سخن با همه آن افراد نیست که خیلی از آنان از بزرگواران نظام اسلامی ما هستند.

بودند افرادی که از امام می گفتند و امروز به خاطر منافع دنیایی، سخنان ایشان را تحریف می کنند. یکی گروهک غیر قانونی نهضت آزادی را شستشو می دهد و دیگری داستانی دروغ از قول مرحوم توسلی به امام نسبت می دهد و یکی می گوید که ما چه کردیم و امام چه کرد و ... بگذریم که مثنوی هفتاد من می شود.

و حال برای این ادعاهای مضحک خود هیچ دلیل و سندی ندارند که امام فرمود:«اگر بعد از من حرفی را به من نسبت دادند یا باید صدای آن باشد و یا متن آن»

و این ویژگی افراد ضعیف النفس است که در برابر دنیای زود گذر مادی سر تعظیم فرود می آورند و «خسر الدنیا و الاخره» می شوند و ایمان خود را در لحظه ای از دست می دهند که شدیدا به آن نیازمندند و از رسوایی خود می ترسند.

و در این میان مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) نه تنها به وظیفه خود مبنی بر برائت از تحریفات و آشکار ساختن حق عکس العملی نشان نمی دهند که همچون کبکی سر در برف فرو برده اند و به زندگی غریزی خود مشغولند.

خدایا همه ما را عاقبت به خیر بگردان...


[ جمعه 87/2/13 ] [ 6:29 عصر ] [ میثم ]

خداوند تبارک و تعالی در آیه 96 سوره اعراف می فرمایند:

«و اگر مردم آن شهرها که به عذاب گرفتار شدند، ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند به یقین از آسمان و زمین برکت هایی بر آنان می گشودیم، ولی پیامبران و آیات ما را دروغ انگاشتند، ما نیز عذابی که نمود گناهان شان بود گرفتار ساختیم

 

مقصود این آیه روشن و آشکار است.

به راستی نتیجه این گرانی ها، خشکسالی ها، مشکلات اخلاقی و ... ما چیست؟؟؟

حال بگذریم از مباحثی که در دنیای مادی پیرامون نقش دولت ، تحریم ها ، تورم ، قیمت بالای نفت، تورم وارداتی و میزان نرخ GNP داخلی و هزاران فاکتورهای اقتصادی و اجتماعی که در جهان جریان دارد.

سخن از حقایق هستی می گویم، آنچه که خداوند ما را به خاطر آن خلق کرد، «... الا لیعبدون»

چرا ما وارد مدرسه اسلام شدیم اما به قوانین آن پایبند نیستیم؟

چرا اسلام را به سلیقه خود تعبیر می کنیم؟

آخر که چه؟ مگر می شود خوبی و بدی را با هم جمع کرد؟

آه که از دست این مدعیان بی عمل خسته شده ایم.

عمل نکردن به تعالیم اسلام ناب یعنی بی اهمیت بودن و یا دروغ انگاشتن پیامبران و آیات؛

که نتیجه آن کاملا مشخص است.

شاید بتوان گفت که چرا غرب این مشکلات را ندارد. این مطلب چیزی است و سنت املاء و مهلت دادن خداوند به کافران چیزی دیگر، تا که آنان پیمانه گناه شان را پر کنند و دیگر عذری نماند.

اما ما چه کرده ایم و کجای این قافله ایم و چه باید کنیم؟

آیا نباید وظیفه مان را انجام دهیم تا به حکومت اسلامی امام زمان علیه السلام برسیم؟

راهی دشوار در پیش داریم ...

 


[ جمعه 87/2/6 ] [ 4:38 عصر ] [ میثم ]

هر کس به خانواده اش انتقاد دارد، ابتدا خودش را نقد کند.

هر کس به محله اش انتقاد دارد، ابتدا خودش را نقد کند.

هر کس به شهرش انتقاد دارد، ابتدا خودش را نقد کند.

هر کس به کشورش انتقاد دارد، ابتدا خودش را نقد کند.

هر کس به دهر انتقاد دارد، ابتدا خودش را نقد کند.

ابتدا به خودت بنگر، که آیا وظیفه ات را شناخته ای و به آنجام رسانده ای!

اگر چنین نکرده ای به خود گلایه کن، که تو عامل این کمبودهایی! و گرنه به ادعایی بسنده کرده ای؛

تو خود حجاب خودی، حافظ از میان برخیز

و امام (ره) فرمودند: « نقطه آغاز هر اصلاحی خود انسان است.

                        و منتظران مصلح خود باید صالح باشند

***   ***    ***

این هم برای خودم

امام خمینی در کتاب 40 حدیث صفحه 52 می فرمایند:

«اگر دیدی شیطان با تو سر و کار دارد، بدان کارهایت از روی اخلاص نیست و برای حق تعالی نیست. اگر شما مخلصید، چرا چشمه های حکمت از قلب شما به زبان جاری نشده، با این که 40 سال است به خیال خود قربة الی الله عمل می کنید؛

پس بدان اعمال ما برای خدا نیست و خودمان هم ملتفت نیستیم و درد بی درمان همین جاست.»

***   ***    ***

این هم برای کسانی که جهان بینی درستی ندارند

 امام (ره) فرمودند : «تا اقامه حکومت اسلامی نهضت ادامه دارد.»


[ چهارشنبه 87/1/14 ] [ 10:39 عصر ] [ میثم ]

بسم الله

حجت تمام شد...

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: «مردم در انتخاب نمایندگان مجلس این شاخص را در نظر خواهند گرفت تا به یاری پروردگار و در پرتو شور و شوق و شرکت عمومی مردم، مجلس هشتم یکسره یا با اکثریتی قاطع تبلور و تجسم  واقعی آرمانهای ملت و ارزشهای اسلام و انقلاب شود و ضمن ادای وظایف گسترده و سنگین قانون گذاری و نظارت، راه را برای خدمت بیشتر دولت پر تلاش و خدمتگذار کنونی هموارتر سازند.»

«امام بزرگوار معتقد بود دشمنان ملت بی جهت و بدون هدف از کسی تعریف نمی کنند و ملت هوشیار ایران، این سخن امام را همواره در خاطر دارند.»

 

هر کسی که خود را مسلمان می داند -مسلمان نیز تابع ولایت است، چون نماز بی ولایت مقبول نیست- از این سخنان تبعیت خواهد کرد.

برای همه مشخص است که بوش از اصلاح طلبان حمایت کرده و بر این اساس نباید به آنها رای داد. البته عقلایی بین آنها یافت می شود.

و کسانی را باید انتخاب کرد که «راه را برای خدمت بیشتر دولت پر تلاش و خدمتگذار کنونی هموارتر سازند». البته با توجه به موارد دیگر، تخصص، مهارت، و ...

ان شاء الله که خداوند متعال از همه ما قبول نماید.

 

***  ***  ***

 

یک هدیه در رابطه با شهدا

به حجم 2.67 MB

اجرا تحت power point

به بهای 14 صلوات

کلیک کنید

 


[ پنج شنبه 86/12/23 ] [ 11:34 عصر ] [ میثم ]

... و لعن الله امة قتلتکم و لعن الله الممهدین لهم باتمکین من قتالکم ...

و خدا لعنت کند امتی را که شما را مقتول ساختند و خدا لعنت کند آن مردمی را که از امرای ظلم و جور برای قتال شما تمکین و اطاعت کردند.

هولوکاست واقعی در غزه است و جهانی در خواب فرو رفته ...

و تو چه می کنی ؟؟؟

سخن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را که فراموش نکرده ای که اگر راحت به خواب روی و به فکر مسلمانان نباشی، مسلمان نیستی!

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته؛ اسرائیل آماده است برای تامین امنیت خود، کوره های آدم سوزی برای سرکوب فلسطینیان به راه بیندازد!!!

یک نویسنده صهیونیست گفته؛ این رژیم حمله به غزه را با اعراب هماهنگ کرده!!!

آن اعراب که حتما شامل لعنت زیارت عاشورا قرار دارند.

آیا ما چطور؟؟؟

بعضی اوقات اصلاحیون در داخل سنگ رژیم صهیونیستی را به سینه می زنندو یا نسبت به  کارهای نژاد پرستانه آنها هیچ عکس العملی نشان نمی دهند!!!

آیا این مدعیان اصلاح شامل می شوند؟

و تو خود جواب را می دانی.

*** *** ***

ü      یک نکته مهم برای مدعیان ...

ü      برای آنهایی که مورد حمایت آمریکای منفور هستند! 

مقام معظم رهبری(مد ظله): هیچ کشوری در منطقه از لحاظ اتکا به آرا و خواستهای مردم به پای ایران نمی رسد اما متأسفانه برخی به علت ملاحظات جناحی و سیاسی و برای دلخوشی دشمنان، مرتب منفی بافی می کنند و با وجود برگزاری انتخابات متعدد، آزاد و پرشور در کشور و حضور گرایشهای مختلف در این انتخابات، از نبود دمکراسی در ایران سخن می گویند.

*** *** ***

یک هدیه در رابطه با شهدا

به حجم 2.67 MB

اجرا تحت power point

به بهای 14 صلوات

کلیک کنید

یا علی علیه السلام

 

 


[ شنبه 86/12/18 ] [ 11:24 عصر ] [ میثم ]

ای کاش در دل ذره ای شیر نوا بود                   احوال ما با حالت نی هم صدا بود

ای کاش در ما شور جنگ کم نمی شد                این نامرادی شیوه مردم نمی شد

ای کاش رنگ شهر بازی ام نمی داد                   در جبهه یا زهرا مرا بر باد می داد

امشب دل از یاد شیهدان تنگ دارم                      حال و هوای لحظه های جنگ دارم

فرسنگ ها دورند ز وادی محبت                       با یک دل خسته ز نیش سنگ تهمت

مسموم شد ساقی و پیمانه شکسته                      از بخت بد درب شهادت شد بسته

من ماندم و متن وصیت نامه پیر جماران                 من ماندم و شرمندگی از روی یاران

من ماندم و شیطان و نفس و جنگهایش                                من ماندم و شهر و گناه و رنگهایش

از زرق و برق شهر خود نیرنگ خوردم         آن معنویت های جنگ را از یاد بردم

خود را به انواع گنه آلوده کردم                      در راه باطل کوشش بیهوده کردم

از دفتر دل نام الله پاک کردم                             دل را به زیر کوه عصیان خاک کردم

اکنون پشیمان آمدم با این تمنا                             یا رب نظر کن جرم و عصیانم ببخشا

 

 

 


[ شنبه 86/12/18 ] [ 4:20 عصر ] [ میثم ]

امام (ره) در زمان جنگ که کشور با شدیدترین حملات مستقیم روبرو بود هیچ وقت کلمه بحران را درباره کشور عزیزمان به کار نبرد، حال چه شده که بعضی چنین ادعایی دارند و فکر می کنند که کسی هستند!!!

 

حال دیگر به جهانیان حقانیت ما ثابت شده است و از گوشه کنار جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان می شنویم که به رییس جمهور ما می گویند « از حرفهایت کوتاه نیا» و بعضی می گویند که «ما پشتیبان تو هستیم.»

دیپلماسی دولت نهم به بار نشست و آمریکا و بقیه دیگر هیچ بهانه ای در دست ندارند و آزادند که ایرادهای بنی اسرائیلی بتراشند!!

آزانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که فعالیتهای اتمی ما صلح آمیز است و پرونده ما عادی شده است.

امیدواریم که دیگر کسی در داخل عقده گشایی نکند و به خاطر منافع زودگذر مادی شان کارشکنی نکنند، و حداقل از وجدانهای بیدار خارجی ها یاد بگیرند که آنها به حقانیت و عدالتخوهی ما پی بردند.

خدا هدایت کند آنهایی را که می گفتند در کشور ما بحران است و اگر قابل هدایت نیستند...

خدا را شکر که روز به روز حقانیت ما برای ملتهای بیدار اثبات می شود و ما کاری به حکومتهای سرسپرده و وابسته نداریم.

 

 

***  ***  ***

باز هم شاهد بیداری اسلامی بودیم؛

انقلاب اسلامی ما و اندیشه های امام (ره) باز هم صادر می شود و شیاطین قدرت جلوگیری از آن را نخواهند داشت.

قانون حجاب در دانشگاه های ترکیه، خدا را شکر؛

خداوند متعال اردغان و دولتش را خیر دهاد که این کار مهم را انجام دادند و به سمت اسلام ناب محمدی بیشتر هدایت نمایند. ان شاء الله


[ شنبه 86/12/4 ] [ 9:24 عصر ] [ میثم ]
<      1   2   3   4   5      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 613759