سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

مردم ایران اشتراکات زیادی در زمینه های گوناگون با یکدیگر دارند و این زمینه های مشترک را در قالبهای زمانی و مکانی زیادی با وحدت به هم گره زده اند؛ مثلا همین راهپیمایی 22 بهمن که گذشت و همه دیدند و یا در عاشورا و تاسوعای حسینی...معتقدان ولایت فقیه

همه با دیدگاه ها و سلایق و ظواهر مختلف در کنار هم دیده می شوند و این را می توان در اعجاز انقلاب اسلامی و دم مسیحایی امام روح الله خمینی جستجو کرد و یافت.

وقتی که این شور و شعور را در گفتمان و ظاهر افراد می بینیم، سرشار می شویم و خدا را شکر می گوییم که چه نعمت هایی داریم اما بعضا قدرشان را نمی دانیم و به راحتی ناشکری می کنیم. نعمت جمع بودن، در کنار هم بودن، حس محبت به هم داشتن، یاری رساندن به یکدیگر، حفظ دستارودها و پیشبرد آرمان ها و خیلی موارد خوب را دقیق ملاحظه می کنیم.

اما گاهی از سر غفلت و یا درگیر عادات بد روزانه شدن خودمان را از این خوبها دور میکنیم. مثلا در همین فضای مجازی بعضی از ما! هنگامی که مطلبی می خوانیم که با سلایق مان نمی سازد به شدت به نویسنده آن می تازیم و حتی بدترین الفاظ را نثارش می کنیم و اگر طرف مقابل هم صبر نداشته باشد، جوابی بد می دهد و تخریب آغاز می گردد و هیچ کدام به جایی نمی رسند. و یا مطلب خوبی را متوجه نشدیم و نظراتی انحرافی میدهیم که اصل مطلب فراموش شده و...

چرا ما که با هر ظاهر و عقیده و سلیقه ای هستیم، و دقیقا همه ما ادعای «اعتقاد به ولایت» را در جلوی دوربین ها و در جمع ها و در نوشته ها و تریبون ها داریم، به راحتی همدیگر را می زنیم و یا طرد می کنیم؟!

آیا بهتر نیست که این «معتقدان به ولایت فقیه» در تمام ابعاد زندگی، امام خود را الگو و سرمشق قرار دهند؟!

و آیا نباید برای «سبک زندگی» از بیانات گهربار امام بهره جست و آنها را در زندگی جاری ساخت؟!

می دانم که همه ما جواب سوالات را می دانیم، تنها خودمان را سرگرم دنیا کرده ایم.

به قول حافظ «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز»

 

ما پیروزیم


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 8:8 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

مادر جان! آن هنگام که در عزای کشته شدن حسینت در کنار فرات می گریی

از داغ آنهایی که علیه ظلم و طاغوت ایستادند و جانانه جنگیدند نیز نوحه بخوان!

اینجا نشسته ای راحت... هر کاری بخواهی انجام می دهی.. شاید دغدغه و مشکل خاصی نداشته باشی...

امنیت یکی از دو نعمتی است که تا داشته باشی قدرش را نمی دانی، اما اگر تنها کمی احساس اضطراب کنی به دنبال ملجا و پناهگاهی امن می گردی.

مقداری آن سو تر برادران و خواهران دینی ات، نه تنها امکانات ابتدایی زندگی آن طور که دیگران دارا هستند، ندارند، بلکه از دست حکومت فاسدشان نیز امانی ندارند؛ نه می توانند به راحتی به وضع موجود اعتراض کنند و نه می توانند به فرایض اعتقادی شان عمل نمایند.

تنها لحظه ای تامل کن! مسلمان باشی، شیعه باشی، ایام فاطمیه باشد، اول شهید دفاع از حریم ولایت، ظالم اول و دومی و ... را لعن نمایی ... و نتوانی گوشه ای قطره ای اشک بریزی و خلوتی کنی؛ حسینه های تان را تخریب کرده باشند و حتی عزاداری ممنوع شود و جرم تلقی گردد! چه می کنی؟ می توانی تحمل کنی و دم برنداری؟

امروز در بحرین و عربستان وضعیت این گونه است؛ با عزاداری برخورد خشن می کنند آل صهیون. نمونه های آن را کسانی که به مکه و مدینه رفتند، دیده اند.

تو که به راحتی اشک می ریزی، سینه میزنی، حسینیه و مسجد می روی و نه تنها کسی چیزی نمی تواند بگوید که تشویقت نیز می کنند، قدر بدان و میان عزاداری ها برای مجاهدان راه حق، برای مردان و زنان و کودکان مظلوم بحرین، برای امت بیدار شده اسلامی، به ویژه برادرانمان در عربستان و تونس و مصر و لیبی و یمن دعا کن که ان شاء الله یار آمدنی است، الیس الصبح بقریب.

***       ***       ***
شکایت مظلومیت مردم بحرین به صدیقه اطهر سلام الله علیها

 

شاعر:
برادر مرتضی حیدری آل کثیر مداح: برادر میثم مطیعی
برای دانلود فایل صوتی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پخش


[ جمعه 91/1/18 ] [ 12:36 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

شب قبل که پای صنوق های دشمن شکن بودیم دوستی از صحن با صفای جمهوری اسلامی که یادآور شهئای انقلاب است تماسی گرفت...

چه شور و حالی داشت که از حرم امام رئوف تو را یاد کنند... از حضور مردم میگفت و رای با بصیرت و انقلابی... از بهجت عارفان میگفت و نقل قولش از امام روح الله...

چه روزی بود دوازدهمین روز ماه دوازده نود در جمعه ای که متعلق به امام دوازدهم غایب ماست

این گونه میتوان ایستادن امیدوارانه رهبر را دید... تنها رشحات کوچکی از دم ولایی اش را به سوی ملت فرستاد و مردم نیز لبیکی گفتند به شکل حضوری امام شاد کن...

میدانی که تیر دشمن در حال اتمام است، اما پایداری و استقامت ما تداوم دارد در این پیچ تاریخی عظیم بیداری اسلامی مردمان دنیا

خدایا توفیقمان ده تا گامهای انتهایی به سمت ظهور را محکم تر از پیش برداریم... یا ابن الحسن روحی فداک


[ شنبه 90/12/13 ] [ 8:32 صبح ] [ میثم ]

 

بسم الله الرحمان الرحیم

«وقتى  جوان در یک کشورى بیدار شد، امید به بیدارى‌هاى عمومى در آن کشور افزایش پیدا میکند...»

برنامه و زمان بندی در صدا و سیمای کارمندی امری مهم و حیاتی است و کارمندی عمل کردن هم در پیچ و خم امور اداری و بروکراسی ضرورت آن است.
کارمندان صدا و سیما هم همین طور... و اما مدیریت هر مجموعه حرکت آن را مشخص و هدایت میکند که با کدام سیاست و به چه سویی برود.
فرمایشات رهبر انقلاب را از تلویزیون مشاهده کردم، ابتدا گمان کردم همان پخش اخبار تکراری روزمره است، اما انگار تازه اخبار پایان یافته بود. خلاصه ای از دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بیدارى اسلامى» را طبق معمول پخش کردند، حتی به تکبیرات میان صحبتهای رهبری هم رحم نکردند و آنها را نیز حذف نمودند تا زمان برسد و فیلم شبانگاه پخش گردد! نکند که قضا شود! که البته تکرارش حتما به پاست.
وقتی به عادات سخیف روزمره و گزارشات معمول کارمند-مدیریتی دچار شویم، همین میشود که گفتمان اصلی به فراموشی میرود و زندگانی دنیوی بر ما سلطه می یابد و آن گاه که مشکل و یا بحرانی ایجاد می شود به دنبال درمانش میگردیم که کجایی ای غافل راه همین است که ولی ات میگوید...

آن سوی این مرزهای جغرافیایی این دیار عظمت عشق به ولی را میبینیم، اما چرا این به تصویر کشیده نمی شود آن چنان که باید؟!
اصلا بگوییم بی خیال، چرا یک گزارش خشک و خالی از جوانان انقلابی دیگر کشورها بعد دیدار با رهبری گرفته و پخش نشد؟ پس رسالت و خط مشی تان کجاست کارمندان سازمان عریض و طویل!!! باید مدیران را مورد عنایت قرار داد... اما اینها «آقا مدیر» اند!!

چه گزارشات و مستندهای زیبایی میتوان ساخت... فرصتها در گذر است... قدر نعمتها را بدانیم... تا فرصت هست وظیفه تان را رشد و توسعه دهید عزیزان خدمتگزار
خیلی زیبا میتوان کار کرد... چرا همیشه باید از انقلابیون عقب باشید؟! چرا برنامه های انقلابی را پس از مدتی به فرسایش میکشانید؟!

می گویند «عبرتها فراوانند و عبرت گیرندگان کم»
البته خدا خیرشون بده بچه های «پرس تی وی» را که دوبار فرمایشات رهبری را پخش کردند، اما این کار با هنر و روشهای مختلف و به صورت مستمر باید ادامه یابد نه تنها در یک روز خبری شود و فردایش به فراموشی سپرده گردد.


[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 10:46 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

بعد از عاشورای امسال فکسی به اداره مان از طرف فرمانداری ارسال شد که به مدت دو روز زیارت عاشورا ساعت 7:30 تا 8:30 صبح در آنجا برگزار می شود.

در ساعت اداری ، آن هم در سالی که جهاد اقتصادی نام گرفته، خواندن زیارت عاشورا که مستحب است و معطل کردن ارباب رجوع به مدت یک ساعت...

حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، قبول خواهد نمود؟ آیا یارانش این گونه بودند؟

می فرمایند که:

«مومن لحظه شناس است»1

«اگر می خواهید ما را بشناسید عاشورا بخوانید، اگر چه خواندن عاشورا کافی نیست اگر دل کربلایی نباشد»2

آیا نمی خواهی از اصحاب عاشورایی امام عصر باشی؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- امام خامنه ای
2- شهید آوینی


[ دوشنبه 90/9/21 ] [ 8:32 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

 ü           «کرسی‌های آزاداندیشی را که حدود 100 بار تأکید کرده‌ام راه بیندازید»

ü       «رئیس‌جمهور به دولت دستور دهد کالای خارجی نخرند»

ü       «چند سال قبل از این - نمیدانم حالا ده سال است یا بیشتر است - من توصیه‌هاى مؤکدى را راجع به مقابله‌ى با فساد اقتصادى به مسئولین کشور کردم؛ استقبال هم کردند؛ اما خب، اگر عمل میکردند، دیگر این فساد بانکى اخیر - که حالا همه‌ى روزنامه‌ها و همه‌ى دستگاه‌ها و همه‌ى ذهنها را پر کرده - پیش نمى‌آمد.»

جملات فوق فرازهایی از بیانات رهبرمان، در دیدارهای اخیرشان است. لحن و سمت و سوی جملات کاملا مشخص است.

وقتی می بینیم که حضرت آقا سالیانی بعضی مباحثی را مطرح کرده و جمع ما و مسئولین هیچ حرکت قابل قبولی در راستای این فتواها انجام نداده اند، دل انسان به درد می آید.

می گوییم، بیداری اسلامی در منطقه حاصل انقلاب ماست، و انقلابمان رهبر راحل بزگواری داشته و اکنون نیز به شکر خدا دارد و ما پیرو او هستیم، اما در عمل واقعا چه می کنیم؟؟ «تو خود جواب را بهتر میدانی»

درد را از هر طرف بخوانی و ببینی همان «درد» است و امان از غفلت و بی دردی...

کسی که ادعای زمینه سازی ظهور امام معصوم علیه السلام را دارد و این گونه فرمایشات نایبش را روی زمین گذاشته، با او چه باید کرد؟ اصلا خودمان چه کرده ایم؟

وظیفه ، تکلیف، هدف، آرمان ... اینها چه می شود؟ به کدام سو میرویم؟

البته کارها انجام میگیرد ، اما زمین ماندن حتی یک فتوا از حضرت آقا جایز نیست.

به امید روزی که طوری عمل کنیم تا او بیاید...


[ چهارشنبه 90/7/13 ] [ 9:7 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

 

     حضرت آقا در ابتدای سال الزامات حرکت به سوی جهاد اقتصادى را «داشتن روحیه‌ى جهادى و استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه» برشمردند و برای عملیاتی شدن آن دو شرط مهم «مبتلا نشدن کشور به مسائل حاشیه‌اى و حفظ اتحاد و انسجام ملى» را اشاره فرمودند.

     زمان چندانی از فرمایش راهبردی رهبر عزیزمان نمی گذرد که شاهد فراموشی این مهم از سوی خواص طرفدار حق هستیم و ابتلای کشور به مسایل حاشیه ای و دامن زدن به آن توسط دوستان اصولگرا و بزرگ کردن این مسایل فرعی در میانه تحول بزرگ و بیداری اسلامی منطقه.

     اگر نگاه دقیقی به بیانات نایب الامام داشته باشیم و سیر آن را دنبال کنیم، در می یابیم که نه تنها درباره مسایل فرعی سخنی نمی گویند که از دامن زدن به آن در برهه های گوناگون نهی مان می کنند و پیگیر مسایل اساسی کشور و جهان اسلام هستند و به گونه ای روشن مسایل را مدیریت می نمایند.

     گاهی در گوشه و کناری حرف از نا امیدی و موفق نشدن میزنند، اما رهبر انقلاب اسلامی حتی در غربت دوستانی که باید همراه باشند، امیدوارانه راهبری می کنند و به همه ما روحیه و امید می بخشند؛ هم چنان که در دیدار اخیرشان با معلمین فرمودند: « درست است که یک ملت با همه‌ى قدرت وارد میدان شد و کار بزرگى انجام داد و پیروز شد و نظام تشکیل داد، اما غریب هم بود. این ملت هنوز هم غریب است. این ملت با غربت این کار را انجام داد، غریبانه این راه دشوار را پیمود؛ خسته نشد، دلزده نشد، افسرده نشد، ناامید نشد، ترسیده نشد؛ پیش رفت. امروز آثار کارهاى او، نشت این حرکت عظیم و انگیزه‌ى بزرگ او در دنیا دارد تدریجاً محسوس و دیده میشود.»

     حضرت آقا خون دل می خورند، اما محکم و استوار ایستاده اند تا آنجا که نوید تحول در منطقه را در قلب اروپا می دهند: « این حرکت بیدارى تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزى پیش خواهد آمد که همین ملتهاى اروپائى علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانى که آنها را یکسره تسلیم سیاستهاى فرهنگى و اقتصادى آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیدارى، حتمى است. حرکت ملت ایران، امتداد و عمقش اینهاست؛ حرکت عظیمى است.» و این گونه زیربنا و پایه های تمدن غربی را به چالش می اندازند که تمدنی دیگر با محوریتی ایرانی-اسلامی جایگزین خواهد گشت.

     نعمت این امام و اسوه حسنه در زمان غیبت حضرت معصوم علیه السلام در برابر ماست و وظیفه ای که بر دوش ماست...

     «رحمت خدا بر پیشروان این راه، رحمت خدا بر شهیدان عزیز و مجاهدان سربلند و بزرگوار، رحمت خدا بر روح مطهر امام بزرگوارمان که این راه را به روى ما گشودند، و رحمت خدا بر همه‌ى ملت ایران.» و رحمت خدا بر سید و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

غریب امیدوار  در ودیعه الهی


[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:16 صبح ] [ میثم ]

از سالگرد عروج زیبای سید مرتضا به راحتی نمیتوان گذشت...

امسال که فکه رفتیم، تنها تا محل پرواز این پرستوی عاشق رفتم و برای نماز ظهر بازگشتم...

و چقدر نوای سید شهیدان اهل قلم دل نشین است...

و چقدر مطالبش زیباست...

و زمزمه اش در گوشم می پیچد...

 «خداوند مقرب ترین بندگان خویش را از میان عشاق بر می گزیند و هم آنانند که گره کور دنیا را به معجز عشق می گشایند.»

    «غایت خلقت جهان پرورش انسانهایی است که در برابر شداید بر هر چه ترس و شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و حسینی شوند.»

 

 


[ شنبه 90/1/20 ] [ 7:21 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

رفتن دکتر احمدی نژاد به لبنان و استقبال بی نظیر آنان از رییس جمهور ایران، برکات و فرصتها و نکات خوبی به دنبال داشت و خواهد داشت که نیاز به بهره برداری مناسب از آنها در زمینه های گوناگون ضروری به نظر می رسد.

بحث صدور انقلاب و پایبندی به ارزشهای اسلام ناب در مرز دشمن صهیونیستی کاملا به چشم می خورد. و مخصوصا سخنرانی احمدی نژاد در «بنت جبیل» و اشره او به فرمایشات حضرت امام روح الله و امام خامنه ای مبنی بر از بین رفتن رژیم صهیونیستی و متلاشی شدن آن از درون که وعده ای الهی است، جای استفاده زیادی دارد.

ساختن چند فیلم مستند از دریچه نگاه های متفاوت به این سفر و به زبان های زنده دنیا می تواند در بهره برداری از این اتفاق حماسی و مهم راه گشا باشد؛

1-      از دید یک فرد لبنانی (مسیحی، سنی و شیعی)

2-      از دید یک فرد در ایران

3-      از دید یک فرد در جغرافیای غرب مدرن

4-      از دید خبرگزاری ها مخصوصا غربی ها

5-      از دید اندیشمندان دنیا

6-      از دید صهیونیستها

و ...

استفاده از فیلم های شخصی (مثلا موبایل)، گزارشات، تحلیل ها، فیلم های استقبال و سخنرانی احمدی نژاد و شخصیت ها و ... می تواند در راستای صدور ارزشهای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله به دنیا موثر واقع گردد.

و این تنها یک طرح عادی است برای کسانی که تجربه و امکانات ساخت چنین مجموعه هایی را دارند.


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 11:39 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

   «از مسئولین اجرایی، تا مسئولان قضایی، تا قانون گذاران، تا روحانیان، تا گویندگان، تا روزنامه نگاران، تا روشنفکران و دیگران، همه باید این را وظیفه خودشان بدانند. اگر جهت گیری عدالت اجتماعی در کشور ضعیف شود، هر کاری در کشور انجام گیرد، به زیان طبقات ضعیف و عامه مردم و به سود یک عده معدود زرنگ ها و گردن کلفت ها و دست و پا دارها و قانون دانهای قانون شکن که راههای قانون را بلدند و قانون شکنی را هم می دانند، تمام خواهد شد. مجموعه ای از این کارها به عهده همه است.»1

خبرهای عجیب یکی از پس دیگری می آیند! «دادگاهی جلوی اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را درباره دانشگاه آزاد! گرفت»، «مجلس قانونی برای موقوفه کردن دانشگاه آزاد! تصویب کرد».

دانشگاه آزاد! پس از مدتها بی قانونی و قانون گریزی و تصاحب حقوق دانشجویانش، این بار برای فرار از حساب و کتاب به راه های قانونی روی آورده! جالب است کسانی از این راه های قانونی! دفاع میکردند و آن را جلو میبرند که یا نزدیکی فامیلی و یا وابستگی مدرکی و ... به عالیجنابان! دانشگاه آزاد! دارند.

پندارم این بود که دانشگاه آزاد! آزاد می شود، اما انگار قانون دانان قانون شکن کار خود را بهتر بلدند، همان کسانی که رهبر معظم انقلاب چه در گذشته و چه در حال حاضر هشدار آنان را داده بودند.

به هر حال، با همه لابی گری های عالیجنابان این دنیایی دانشگاه آزاد! این دانشگاه، آزاد خواهد شد و ما تنها امیدوار به خداوند رحمان و رحیم هستیم. «و تمت کلمة ربک صدقا و عدلا ...»2

------------------

1-      مقام معظم رهبری

2-      سوره انعام، آیه 115


[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 11:49 عصر ] [ میثم ]
<      1   2   3   4   5      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 69
کل بازدیدها: 613262