تمهیدات |
«عبادات قالبیه و شرعیه {مانند وضو ،نماز و غسل} اگر به آداب صوریه و باطنیه آید، مورث (باعث) تهذیب باطن شود، بلکه بذر توحید و تجرید در روح افشاند، چنانچه تهذیب باطن، قوه تعبد را قوی و به حقایق توحید و تجرید، انسان را می رساند، و سرّ توحید، باطن را مهذب و جنبه عبودیت را کامل نماید. از این جهت، انسان سالک باید در هر یک از نشئات ثلاثه نفس(ملک و دنیا، ملکوت و برزخ، جبروت و آخرت) ، قدم راسخ داشته باشد و از هیچ یک ، هیچ گاه غفلت نکند. مراقبت بیشتری نیاز است در این جامعه که هر لحظه آن شیطانها در کمین اند... خداوند کمکمان نماید... [ چهارشنبه 90/12/3 ] [ 8:17 عصر ] [ میثم ]
پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله، لشگری را به جنگ فرستاد ، چون برگشتند فرمود:
تفکر کن در آیه شریفه که فرماید: «ببین علامت کسانی که برای جهنم خلق شده اند و نشانه جهنمیان، در تو هست؟ پی نوشتــــــــــــــــــ
[ شنبه 90/11/15 ] [ 9:54 عصر ] [ میثم ]
پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله، لشگری را به جنگ فرستاد ، چون برگشتند فرمود: پیامبری که اسوه نیکویی برای جهانیان است به جهاد نفس پس از مجاهدتی سخت با دشمن کافر امر می فرماید. پیامبری که میراثی عظیم در تمام زمینه های زندگی برای ما به ارمغان آورده... پیامبری حریص برای مومنین و رحمتی برای جهانیان و توصیه هایی گرانسنگ برای همیشه ما... «و از برای هر یک از مقامات و درجات آن جنودی است رحمانی و عقلانی که آن را جذب به ملکوت اعلی و دعوت به سعادت می کنند، و جنودی است شیطانی و جهلانی که آن را جذب به ملکوت سفلی و دعوت به شقاوت می کنند. و این جهاد با نفس ادامه دارد تا آنجا که در دامن مولا و امامان به شهادت رسیم... پی نوشتـــــــــــــــــــــــــــــــــــ [ یکشنبه 90/11/2 ] [ 1:2 صبح ] [ میثم ]
بسم الله الرحمان الرحیم « و انسان شرعی عبارت از آن است که موافق مطلوبات شرع رفتار کند، و ظاهرش ظاهر رسول اکرم صلی الله علیه و آله باشد، و تاسی به آن بزرگوار بکند در جمیع حرکات و سکنات و در تمام افعال و تروک. و این امری است بس ممکن، زیرا که ظاهر را مثل آن سرور کردن امری است مقدور هر یک از بندگان خدا. و بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمی شود مگر آنکه ابتدا کند انسان از ظاهر شریعت. و تا انسان متادب به آداب شریعت حقه نشود، هیچ یک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود، و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند و علم باطن و اسرار شریعت از برای او منکشف شود. و پس از انکشاف حقیقت و بروز انوار معارف در قلب نیز متادب به آداب ظاهره خواهد بود. و از این جهت دعوی بعضی باطل است که به ترک ظاهر، علم باطن پیدا شود یا پس از پیدایش آن به آداب ظاهره احتیاج نباشد. و این از جهل گوینده است به مقامات عبادت و مدارج انسانیت.» (چهل حدیث- ص 7) نکته بسیار مهمی که امام بر روی آن تاکید دارند این است که بدون پایبندی به احکام و آداب شریعت، امکان کسب فضایل اخلاقی و پیدا کردن عقاید صحیح وجود ندارد، طوری که این سه با هم پیوستگی دارند. و کسانی که ادعایی مخالف این دارند –که عده ای این گونه در جامعه ما اظهار نظر می کنند- ادعای باطلی دارند، چون شناخت درستی ندارند و در جهل خود ادعا می کنند. البته امام در جای دیگر این کتاب گرانقدر و کوبنده می فرمایند: «... مبادا گمان کنی که این ها موعظه و خطابه است، اینها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است، در این اوراق بنای اقامه برهان و نقل اخبار و آثار زیاد نیست.»(چهل حدیث- ص 15) و اما ما کجای کاریم و در کدام قبیله؟؟؟ ------------------------------------------------------- و اما بعد ... نکته ای اساسی مخصوص برای رئیس جمهور و مسئولین مملکتی و آنهایی که به فکر آرمان های نظام اسلامی هستند؛ حضرت امام روح الله می فرمایند: « ما هنوز در قدم های اول مبارزه جهانی خود علیه شرق و غرببیم ...» و «... مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره کردن مردم بنماید، ولی این بدین معنا نیست که آنها را از هدف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.» اللهم عجل لولیک الفرج [ چهارشنبه 87/5/9 ] [ 12:21 صبح ] [ میثم ]
روزی فردی وارد جمعی شد و خطاب به آنان گفت: «همه تان دیوانه اید». تمام افراد از حرف او به خنده افتادند. بعد آن فرد به تک تک افراد حاضر در جمع اشاره کرد و گفت:«با تو بودم، با تو بودم و...». افراد حاضر در جمع ناراحت شدند و به سمت او حمله کردند و وی را کتک زدند. قضیه ما هم همانند این داستان بالاست. حال مطلب پایین رو طوری بخوان که ... خودت در خسرانی ای بیچاره، اصلا تمام مشکلات به خاطر توست... «ای بیچاره! تو چشم ملکی ظاهر بین داشتی، ولی باطن و ملکوتت کور بود. کوری خودت را حالا ادراک کردی، و الا از اول کور بودی، چشم بصیرت باطنی که آیات خدا را به آن می بینند نداشتی. ای بیچاره! تو قامت مستقیم و صورت خوش ترکیب ملکی داری، میزان ملکوت و باطن، غیر از این است، باید استقامت پیدا کنی تا مستقیم القامة در قیامت باشی. باید روحت روح انسانی باشد تا صورت عالم برزخ و آخرتت صورت انسان باشد. تو گمان می کنی که عالم غیب و باطن، که عالم کشف سرایر و ظهور ملکات است، مثل عالم ظاهر و دنیاست که اختلاط و اشتباه در کار باشد: چشم و گوش و دست و پا و سایر اعضایت- همه با زبانهای ملکوتی، بلکه به قول بعضی با صورتهای ملکوتی، شهادت به هر چه کردی می دهند. هان ای عزیز! گوش دل باز کن و دامن همت به کمر زن و به حال بدبختی خود رحم کن! شاید بتوانی خود را به صورت انسان گردانی و از این عالم به صورت آدمی بیرون روی که آن وقت از اهل نجات و سعادتی. مبادا گمان کنی که این ها موعظه و خطابه است، اینها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است، در این اوراق بنای اقامه برهان و نقل اخبار و آثار زیاد نیست.»(چهل حدیث- ص14و 15) پست قبلی هم با این دید بخوانید و اگر می توانید ما را بزنید! ? اگر من جای احمدی نژاد بودم، همین کار را می کردم یکی از اساتید ما که مقاله ای با کمک او نوشتیم، در سر کلاس از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد می کرد و می گفت و می گفت... بعد از کلاس جمع کوچکی دور او جمع شده، موضوع به اینجا رسید که پس چه سیاستی در این زمینه باید پیش گرفت؟ استاد ما گفت: « اگر من جای احمدی نژاد بودم، همین کار را می کردم.» دوستان ما که هر چی داد زدند، تجمع کردند جلوی دادگستری، قوه پر مدعا و... کاری خاصی انجام نشد، اما پالیزدار بود که باعث شد قوه قضائیه به خودش تکونی بده و یه سری ها رو جابجا کنه و یه خورده واضح تر حرف بزنه. بزنیم به تخته که چشم نخوره. ? این الرجبیون یا من یعطی الکثیر بالقلیل [ پنج شنبه 87/4/13 ] [ 9:58 عصر ] [ میثم ]
چهل حدیث- قسمت اول «ای عزیز! بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی، که خدای نخواسته اگر بی عزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوری بی مغزی هستی که در آن عالم به صورت انسان محشور نشوی، زیرا که آن عالم محل کشف باطن و ظهور سریره (آنچه پنهان شده) است. و جرات بر معاصی کم کم انسان را بی عزم می کند، و این جوهر شریف را از انسان می رباید. استاد معظم ما (مرحوم آیت الله شاه آبادی) دام ظلّه، می فرمودند: بیشتر از هر چه، گوش کردن به تغنیات (آوازه خوانی و موسیقی غنایی) سلب اراده و عزم از انسان می کند.» (چهل حدیث- ص8) هر چقدر که با این کتاب کوبنده آشنا می شوم، به این نکته پی می برم که ما کجای کاریم؟! از زندگی چه فهمیده ایم؟ و چقدر بازی دنیا را جدی گرفته و مشغولیم! آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، می گفت که «اگر موسیقی امری خوب و پسندیده بود، ائمه و معصومین به آن می پرداختند» (نقل به مضمون)، در آن زمان نیز موسیقی بوده و استفاده می شده. مگر معصومین الگوی ما نیستند، «اسوة حسنة.» عدم فرهنگ مناسب در مقابل ورود تکنولوژی و خود باختگی فرهنگی در مقابل فرهنگ مهاجم، موجب این می شود که سرگرمی بعضی افراد گوش کردن به موسیقی و آوازه خوانی غنایی شود. و آن هم در اماکن عمومی و... کجای کاریم؟! البته احکام موسیقی به طور مشخص و واضح در رساله مراجع موجود است، اما به سمت خدا رفتن با این وضع نا ممکن است، «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» «الهی اقلنی عثرتی و امح حوبتی» (مناجات منظومه حضرت امیر) کجای کاریم؟! و تو خود جواب را بهتر می دانی... ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دانلود کنید و حتما بخوانید
یا اینجا کلیک کنید دولت خاتمی چه چیز برای دولت احمدی نژاد گذاشت؟ [ دوشنبه 87/4/3 ] [ 12:24 صبح ] [ میثم ]
|